Çin'in buzdolabı Avrupa'ya Arçelik markasıyla girecek

Hürriyet Haber
28.09.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

ARÇELİK Genel Müdürü Nedim Esgin, yurtiçi pazarda yakalanan başarıyı yurtdışında da yakalamak istediklerini söyledi. Nedim Esgin, 2001 yılında Çin'den buzdolabı alıp, Batı Avrupa ülkelerine Arçelik markasıyla satacaklarını açıkladı.

KOÇ Holding'in amiral gemisi olarak bilinen Arçelik'in yeni genel müdürü Nedim Esgin, yurtiçi pazarda yakalanan başarıyı yurtdışında da yakalamak istediklerini söyledi. Nedim Esgin, 2001 yılında Çin'den buzdolabı alıp, Batı Avrupa ülkelerine Arçelik markasıyla satacaklarını açıkladı.

Arçelik'ten bir grup mühendisin son 8 aydır Çin'de bir buzdolabı fabrikasında kendi kalite ve kontrol sistemini oturtmaya çalıştığını belirten Esgin, ‘‘Başarılı olursak, daha sonra Çin'de bir fabrika kurmayı düşünebiliriz. Bu bize Çin sanayiini yakından tanıma fırsatı verecek’’ dedi. Önümüzdeki üç yılda Çin'den 500 bin adet buzdolabı alıp, Avrupa ülkelerine kendi markasıyla satacaklarını söyleyen Esgin, Çin'den alınacak bu buzdolaplarının Türkiye'de satılmayacağını belirtti.

ÇİN'DE ŞİRKET

Arçelik'in halen 1 milyon 350 bin adet olan yıllık buzdolabı üretiminin kapasite zorlanarak 1 milyon 450 bin adetlere yükseltildiğini söyleyen Nedim Esgin, şöyle konuştu:

‘‘Üretimin yüzde 50'sini ihrac etmemize rağmen Avrupa'ya buzdolabı yetiştiremiyoruz. Giderek artan talebi karşılamak için Çin'den alıp Avrupa'ya satmayı planlıyoruz. Bunun için yakında Çin'de bir şirket kuruyoruz. Türkiye'de ürettiğimiz malı şimdilik Çin'de satmak zor görünüyor. Ama yakında buzdolabı alacağımız firmaya fırın ve çamaşır makinesi satacağız. Böylece Çin pazarına da ısınmış olacağız. Arçelik olarak bugüne kadar Uzakdoğu'dan yedek parça ve kalıp ithalatımız zaten vardı.’’

AVRUPA PAZARI

Arçelik'in 9 fabrikası, 8 bin çalışanı, 5 binin üzerinde bayii ve 1500 servisiyle faaliyet gösterdiğini hatırlatan Nedim Esgin, ‘‘Biz Türkiye'de çok büyüğüz. Artık yurtdışında da büyümeliyiz. Belki bugünkü gibi organik büyümemizi sürdürürüz. Belki de dışarda şirket satın alarak büyürüz’’ dedi. Bu yıl için 1.5 milyar dolar ciro ve 220-250 milyon dolarlık ihracat hedefleri olduğunu söyleyen Esgin, Arçelik'in ihracatının yüzde 70'inin Batı Avrupa ülkelerine gerçekleştirdiğini belirterek, şöyle devam etti:

‘‘Çevremizdeki pazarlar istikrarsız ama büyük olanaklar sağlıyor. Diğer pazarlar ise istikrarlı ve rekabete hazırlandığımız pazarlar. Batıda başarılı olamazsak, diğer pazarlarda da başarılı olamayız. Türkiye pazarı Avrupa'ya açıldıktan sonra Türkiye'ye birçok rakibimiz geldi ama biz yine yurtiçinde bir numarayız. İspanya'da bizim benzerimiz bir şirket aynı durumda yüzde 50 pazar kaybetmişti. Biz Batı Avrupa'da olmak zorundayız. orayı kaybedemeyiz. Avrupa pazarını unutup gelişmekte olan pazarlara güvenirsek edindiğimiz rekabet gücünü kaybedebiliriz.’’

ARGE'YE 22 MİLYON DOLAR

Arçelik'in değişik ülkelere, değişik markalarla ürün sattıklarını hatırlatan Nedim Esgin, AR-GE çalışmaları için 22 milyon dolar harcandığını söyledi. Arçelik'in geniş bir teknoloji geliştirme ekibi olduğuna işaret eden genel müdür Esgin, buna rağmen gerekli görülmesi halinde dışardan da teknoloji aldıklarını belirtti.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı