Cindy pahalıya patladı, dericiler Rusya’ya Hadise’yle gidiyor

Hürriyet Haber
08 Kasım 2009 - 00:00Son Güncelleme : 08 Kasım 2009 - 01:37

İç pazarda istediğini bulamayan dericiler gözünü Rusya ve Avrupa’ya çevirdi. Deri Konfeksiyoncuları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Hazar, “ABD’de Cindy Crawford ile reklam yaptık, kadın meğerse 20 yıl önce ünlüymüş. Bize 500 bin dolara patladı. Rusya’da ise Hadise ile çok başarılı oluruz” dedi.

TÜRK deri firmaları, önemli paya sahip oldukları Almanya, İngiltere, Fransa ve Rusya gibi pazarlarda daha da büyümek için atağa kalkacak... Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Hazar, dünya starı olma yolundaki gurbetçi popçu Hadise ile tanıtım yapacaklarını, bu sayede iyi bir çıkış hedeflediklerini bildirdi. Avrupa ve Rusya’da elde tuttukları pazarı daha da geliştirmek istediklerini söyleyen Ramazan Hazar, “Hadise, baştan aşağı moda kokuyor. Çizme ve ayakkabıyı çok iyi taşıyor. Hep şikayet ederiz ‘Marka değiliz’ diye. Hadise, markalaşma yolunda adım olacak. Deri bizim, ürün bizim, sunuşu yapan da bizden olsun” diye konuştu.
Rusya’yı Hadise toparlar
Türkiye’nin deri ihracatının yüzde 30-35’inin Rusya’ya yapıldığını ve Rusya’da deri pazarının yüzde 60’ına Türk dericilerin hakim olduğunu belirten Ramazan Hazar, krizde yüzde 30 gerileyen Rusya’ya yönelik deri ihracatını, Hadise ile yapacakları reklam filmi ve konser çalışmalarıyla toparlamak  istediklerini bildirdi. Üst giyimde görselliğin önemine işaret eden Ramazan Hazar; “Bunu kalkıp da internetten pazarlayamazsınız. İnsanlar görmek istiyorlar ve derinin tanıtımını yapacak kişilerin de o ülkenin gençlerinin sevdiği insanlar olması lazım” ifadelerini kullandı.
Cindy’ye 500 bin dolar gitti
ABD’de, eski top model Cindy Crawford ile bir tanıtım yaptıklarını ancak bekledikleri başarıyı elde edemediklerini bildiren Ramazan Hazar, “Kadın meğerse ABD’de 20 yıl önce çok daha meşhurmuş. Artık  bu hatayı yapmak istemiyoruz. Cindy bizim için pahalı bir ders oldu. Şimdi Rusya’da Hadise ile iyi bir çıkış yapmayı hedefliyoruz. Cindy Crawford tanıtımı bize 500 bin dolara mal oldu. Hadise ise şu an gündemde ve dünya starı olma yolunda ilerliyor. Rusya’da Hadise ile çok ilgi çekeriz” dedi.
Rusya pazarında iyiyiz
Deri üretiminde Türkiye’nin dünyada yedinci, Avrupa’da ikinci sırada olduğunu anlatan Hazar, şöyle devam etti: “Rusya’da deri konusunda rakipsiziz. Dünyada İtalyanlar başı çekiyor. İtalyanlar’ın bizden tek üstün tarafı tasarım. Ancak biz de artık tasarımlarımızı kendimiz yapıyoruz. Tasarımlara verdiğimiz ağırlık artık Türkiye’yi taşıyacak duruma geldi. Türk tasarımcıları artık Avrupa ile  yarışıyor. Kazandığımız paraları bu işlere de ayırarak tasarımcılarımızın önünü açtık.”

Erdoğan bizi Rusya’ya götürsün, Putin’e derimont hediye edelim

TÜRKİYE’nin bazı sektörleri ‘hassas sektör’ ilan etmesini isteyen Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Başkanı Ramazan Hazar “Devlet bazı sektörleri vitrin sektör yapmalı. İtalyanlar ABD’ye ayakkabı ve deri montla girmiş. Devlet yetkililerinin soğuk ülkelere giderken derici iş adamlarını yanında götürmesi, konunun işlenmesi lazım” dedi. “Tamam, Afrika’ya bizi götürmeyin ama Rusya’ya, Norveç’e bizi de götürmeleri lazım” diyen Hazar şöyle devam etti: “Başbakanımız Rusya’ya giderken iki derici iş adamını yanında götürse ve Vladimir Putin’e deri mont hediye etsek bambaşka ortam yakalarız. Yüzde 100 Türküz. Türk işçi çalıştırıyoruz. Bizim kazanmamız Türkiye’nin kazanmasıdır.”

Deri montlar 250 grama düştü sezon 8 aya çıkar

MODA merkezi olma yolunda ilerleyen İstanbul’da, 12-14 Kasım’daki İstanbul Deri Fuarı’nın, sektör için bir fırsat olduğunu kaydeden Ramazan Hazar, “Fuarda 50’si yabancı 150 katılımcı olacak” dedi. Bir deri firmasının deri montu 500 grama düşürdüğünde olay olduğunu hatırlatan Hazar, “Bugün 300 gramdan fazla deri montumuz yok. Deriyi dokusuna zarar vermeden kadar incelttik. Deri montun ağırlığını 250 grama kadar düşürdük. Böylece sezon 8 aya çıkarabilir” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı