Çimento 4.5 milyar doları buldu, ihracatta Avrupa’nın lideri oldu

Hürriyet Haber
07 Ocak 2011 - 00:00Son Güncelleme : 06 Ocak 2011 - 21:45

Türkiye’de faaliyet gösteren 48 çimento fabrikası 2010’da 4.5 milyar dolarlık ciroya ulaştı. İhracatta 1 milyar doları geçtiklerini belirten Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Başkanı Adnan İğnebekçili, “Sektör üretim ve ihracatta Avrupa lideri oldu. Dünya üretiminde 4’üncülük koltuğuna oturdu” dedi.

GEÇTİĞİMİZ yıl 48 çimento fabrikası 4.5 milyar dolar ciro yaptı. Çimento ihracatında ve üretiminde Avrupa’da liderlik koltuğuna oturan Türkiye, dünya sıralamasında üretimde 4’üncü ihracatta 3’üncü ülke oldu. Sektörün 2010 yılı ihracatının 1 milyar doları geçtiğini söyleyen Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan İğnebekçili, “10 yılın sonunda sektörümüzün yüzde 60’lar seviyesinde büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Çevre ülkelere ihracat artıyor” dedi. Türkiye çimento sektörünün 100. yılını kutladığını belirten İğnebekçili, şu değerlendirmeyi yaptı: “Ülkedeki ilk çimento fabrikası 1911’de 20 bin ton kapasite ile Darıca’da kuruldu. Sektörün 100. yılında üretim hacmi 66 milyon tona ulaştı. Dünyada üretimde Çin, Hindistan ve ABD’nin ardından dördüncü sıradayız. Doğrudan 15 bin kişiye istihdam yarattık. Bu rakamlar bizi hem Avrupa hem de dünya arenasında üst sıralara taşıdı.”

90 ülkeye ihracat

Sektörün bugün 90 ülkeye ihracat yaptığına dikkat çeken Adnan İğnebekçili, şu bilgileri verdi: “Kriz sonrasında özellikle Batı Afrika’nın potansiyel bir pazar haline geldiğini görüyoruz. Sektör olarak yeni yüzyılı rekabette kendimizi ayrıştıracak şekilde güçlü bir giriş yaptık, eğitimli işgücüne sahip olduk, ürün kalitesi, çevre ve iş güvenliği konularında Avrupa standartları doğrultusunda çalışmalarımız devam ediyor. Önümüzdeki dönemde odaklanacağımız konuların başında, sürdürülebilir kalkınma, 100. yılında Türk çimento sektörünün temel politikası olacak. Çevreye saygı ve kalkınmada etkin rol oynamaya devam ederken, estetiğe önem veren ürünlerimizle ön planda olacak ve yaşam kalitesini yükseltmeyi öncelikli hedefimiz olarak göreceğiz.”

İç pazar büyüyecek

2010 yılında iç pazarda yüzde 15 büyüme ile 50 milyon tonluk kapasiteye ulaşıldığını belirten Adnan İğnebekçili, 2011 hedeflerini şöyle sıraladı: “2011’de de seçim yılında konut ve altyapı yatırımlarının artmasıyla birlikte yüzde 6-8’lik bir büyüme bekleniyor. Türkiye’nin ihracat yaptığı pazarlarda kapasite artırımlarına giden Suudi Arabistan, İran gibi ülkelerin uzun vadede rakip olarak ortaya çıkabileceğini hesaplıyoruz. 2011’de 16 milyon tonluk ihracatı korumayı hedefliyoruz.”

İnşaat malzemesi 300 bin kişiye daha kapı açacak

İNŞAAT malzemesi sanayisinde ihracatın 2010 yılında 18.7 milyar dolar seviyesinde gerçekleştiğini söyleyen İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Dünyada inşaat malzemeleri ihracatında 7. sıradayız. Konut kredilerinde bir miktar gevşemenin olacağını bunun da satışa döneceğini tahmin ediyoruz. Bu yılki ihracat hedefimiz 22 milyar dolar. İstihdam da 300 bin artışla 1.5 milyona ulaşacağını tahmin ediyorum” dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı