Cimbom nasıl Avrupa şampiyonu olduysa İstanbul da moda merkezi olacak

Güncelleme Tarihi:

Cimbom nasıl Avrupa şampiyonu olduysa İstanbul da moda merkezi olacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 25, 2009 00:00

Önemli moda organizasyon ajanslarından IMG Fashion’ın danışmanlığında düzenlenecek Fashionable İstanbul’da Roberto Cavalli, Gianfranco Ferre, Salvatore Ferragamo gibi lüks markalar İstanbul’da boy gösterecek. IMG Avrupa Başkan Yardımcısı Maia Guarnacci “Nasıl Galatasaray Avrupa şampiyonu olduysa, İstanbul da zamanla moda merkezi olur” dedi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN en büyük moda organizasyon ve modellik ajanslarından IMG Fashion’ın danışmanlığında 23-25 Ekim tarihlerinde Dolmabahçe Sarayı’nda Fashionable İstanbul düzenlenecek. İstanbul’u dünya moda başkentleri arasına ve moda takvimine sokmaya çalışacak Fashionable İstanbul’da Roberto Cavalli’den Gianfranco Ferre’ye, Salvatore Ferragamo’dan Missoni’ye kadar lüks markaların yanı sıra Türk markalar da defileler düzenleyecek. IMG Fashion Avrupa Başkan Yardımcısı Maia Guarnacci, birden bire İstanbul’un moda haftasına sahip olamayacağını vurguladı ve “Bunu empoze edemezsiniz, zamanla olur. Galatasaray Avrupa şampiyonu olsun demekle bu gerçekleşmez. Nasıl Galatasaray zamanla Avrupa şampiyonu olabildi, İstanbul da zamanla moda haftasına kavuşacak, moda merkezlerinden biri olacak. Bir şehir sadece organik bir şekilde moda başkenti olur” dedi. Baykam&RBM tarafından 2.5 milyon Euro bütçeyle, Dolmabahçe Sarayı’nda kurulacak çadırda düzenlenecek Fashionable İstanbul by Avea’nın basın sponsoru ise Doğan Yayın Holding.
Rakip değil tamamlayıcı
Maia Guarnacci, modada büyük söz sahibi olan İtalyan’ın neden İstanbul’da böylesi bir etkinliği desteklediğini şu sözlerle anlattı: “IMG Amerikalı bir şirket. Ben İtalyan’ım ama Paris’te yaşıyorum. İstanbul; Londra, Paris, Milano gibi moda merkezleri için bir rakip değil tamamlayıcı. Türkiye hem bir pazar olarak hem de modaya güç verecek yeni bir soluk olarak çok önemli bir pozisyonda.” IMG’nin araladığı kapıdan İstanbul’a yeni pazarlar arayan modanın devlerinin geleceğini ve aynı kapıdan Türk markaların da global pazarlara açılacağını savunan Guarnacci, Fashionable İstanbul’un önemli bir platform olacağını belirtti.
Zincirin eksik halkası
Guarnacci, “Sonunda İstanbul’un Türkiye’nin böyle bir platformu oldu. Önemli olan da bu. Bu isterse moda günleri olsun isterse moda haftası... Her ne isterseniz öyle adlandırın, öyle renklendirin, öyle tatlar katın” diye konuştu. Türkiye’yi 1960 ve 1970’lerin İtalya’sına benzeten Guarnacci, Türkiye’nin tekstil endüstrisindeki gücünü modaya taşıması gerektiğini vurguladı. “Neden İstanbul” diye sorabilirsiniz diyen Guarnacci, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ben de o zaman derim ki ‘Neden daha önce değil.’ İstanbul için köprü, açılan kapı deniyor hep. Bence İstanbul varılacak noktadır. Ulaşılması gereken yerdir. İstanbul zincirin eksik halkasıydı. O zaten bir moda kenti ama biz sadece zıplamasına katkı sağlayacağız.”

Haberin Devamı

İstanbul fırsat sunan kapı olacak

Haberin Devamı

BAYKAM&RBM’nin ortaklarından Hakan Baykam, Fashionable İstanbul’un sadece Türkiye’nin değil tüm dünya için yeni bir proje olduğunu belirterek, dünyaca ünlü markaları Paris, Milano, Londra, New York gibi kendi ağlarının dışına çıkmanın zorluğuna değindi. Baykam, bu etkinlikle o markaların İstanbul’a gelmelerinin sağlanacağını dile getirerek, şöyle konuştu: “Organizasyon onları buraya çekecek. İstanbul’u ‘cool’ ve ‘trendy’ bir şehir olarak görecekler. Ekonomik kriz ve  satın alma gücünün değişmesi firmaları stratejilerini değiştirdi. Tüm büyük markalar geniş kitlelere ulaşmak derdinde. İstanbul’a gelmek onlara Doğu’nun kapısını açacak.”

İstanbul Fashion Days de iyiydi, her etkinlik yararlı

Haberin Devamı

SADECE bir kaç hafta önce, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği (İTKİB) ve Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) işbirliğiyle düzenlenen ve moda haftası olmayı hedefleyen İstanbul Fashion Days (IFD -İstanbul Moda Günleri) etkinliğini hatırlatmamız üzerine Baykam&RBM ortaklarından Raif İnan “İTKİB ve ilgili bakan Zafer Çağlayan ile görüştük. Hep beraber ilerleyeceğiz” dedi. Baykam&RBM’ın diğer ortağı Mehmet Çelebi ise şu açıklamayı yaptı: “Türkiye önemli bir tekstil ülkesi. Her aktivite önemli; hepsi İstanbul’a katkı sağlar. İstanbul Fashion Days çok başarılı bir etkinlik oldu. Birbirlerine rakip değiller, tamamlayıcılar.”

Modacılar İstanbul’a mesaj gönderdi

Haberin Devamı

Roberto Cavalli: Doğu her zaman benim ilgimi çekmiştir.Baştan çıkarıcı güzellik ile beslenmiş ve gizem dolu bu toprakların benim yaratıcılığıma çok büyük katkısı olacağına inanıyorum.
Vivienne Westwood: Bu yeni ve heyecan dolu pazarda markamızı sağlamlaştırmak için en doğru zaman. Avrupa, Rusya, Amerika, Ortadoğu ve Uzakdoğu’dan sonra Türkiye bizim gelecekteki gelişmelerimiz için en doğru köprü olacak.
Feruccio Ferragamo: İstanbul, zengin tarihi ve önemli imparatorluk/medeniyet oluşumlarıyla kültürel, ekonomik ve stratejik bir rol üstleniyor. Büyük başarı yakalayacağımıza inanıyoruz.
Massimilliano Giornetti: İstanbul her zaman doğu ve batı arasında köprü olmuştur. Bu büyü ve gizem dolu pazarda markamızı sağlamlaştıracağız.
Vittiorio Missoni: Kürtürel ve artistik geçmişiyle birleşen Türkiye, gelecek müşterilerimiz için ideal.
Tommaso Aquilano (Gianfranco Ferre tasarımcısı): İstanbul; moda, fotoğraf, sanat ve tasarım dünyasına eşsiz yenilik katan bir şehir. Bu özellikler Türkiye’yi modada benzersiz bir kaynak haline getiriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!