Ege Haberleri

    Çılgın projeli lider eğitimi

    Nesrin COŞKUN, (DHA)
    27.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İzmir Kız Lisesi, Türkiye’ye gereken liderleri yetiştirmek için, 40 öğrenciyle proje geliştirdi. Üç yıl süreli proje için 9’ncu sınıfların 8 şubesinden, derslerinde başarılı 5’er öğrenci seçildi. Proje her yıl yeni 40 öğrenciyle sürdürülecek.

    Projenin Türkiye’ye örnek olmasını dileyen müdür Pervin Töre, “Projeyi geleceğin siyasi ve idari son karar vericilerinin  eğitilmesi, genç girişimci liderlerin yetiştirilmesi için yaptık” dedi.
    Başkanlığını müdür Töre’nin, genel koordinatörlüğü Almanca Öğretmeni Sultan Özbek’in, danışmanlığını Dünya Bankası ve DPT’den emekli uzman, veli Dr. İsmail Okçay’ın yaptığı projede hedef, “Yumurta atarak değil, yumurtayı atmaya neden olan sorunların örgütlü çözümü” diye özetlendi.
    Özellik kazandırmak
    Öğrencilere lider vasıfları kazandırmak amacıyla, “Mutfak atıklarından metan gazı eldesi”, “Fiziğin tıpta kullanım alanları”, “Okullarda gıda sağlığı ve güvenliği açısından okul kantinlerinin denetimi ve yönetimi”, “Geogebra ve bilgisayar destekli matematik eğitimi”, “Şair ve yazar Hüseyin Yurttaş’ın hayatı ve şiirlerinin incelenmesi”, “Küresel ısınma ve iklimsel değişiklikler ile okulumuzda bir meteoroloji istasyonu yapımı”, “Türkiye’deki tıbbi bitkiler”, “Okulların gelişmesi ve kalkınmasında okul aile birlikleri, okul mezunlar derneği ile vakıflarının rolü ve önemi” projeleri başlatıldı.
    Projeler kapsamında okulda meteoroloji istasyonu kurulurken, kantinde satılan pizza, kısır, salata gibi yiyecekler Hıfzısıhha Enstitüsü’nde tahlil ettirildi, fiyatların düşmesi sağlandı. “Geogebra ve bilgisayar destekli matematik eğitimi” projesi Milli Eğitim Bakanlığı’na sunuldu. Yapılanlar, diğer öğrencilere sunuldu.

    Ne dediler

    İzmir Kız Lisesi Müdürü Pervin Töre: “Bu projenin uygulanması sonucunda, girişimci, genç lider kadrolar yetişmiş olacak. Üniversitelerde bilinçli, her türlü provokasyona alet olmayacak, sorunları mantıksal çerçevede düşünen ve proje bazında çözmeyi tercih eden öğrenciler yetişmiş olacaktır.”
    Danışman Dr. İsmail Okçay: “Temel amaç, sorun transfer eden değil, proje bazında sorun çözen, lider kişilikli çocuk yetiştirmek.”
    Koordinatör Sultan Özbek: “Üniversiteye birinci sınıfa başlayan çocukta bilimsel araştırma, proje çalışması yapma becerisi eksik oluyor. Çocukları daha 9, 10 ve 11’nci sınıfta hazırlar, bu donanımı verebilirsek üniversiteye daha özgüveni gelişmiş, lider gençler gönderebileceğiz.”

     

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı