Cezalardan bıktı, Tekirdağ'ın en büyük limanını kapattı

09 Şubat 2012 - 15:30:48

Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün yüksek kira istemi ve Tekirdağ Liman Başkanlığı’nın limana yanaşan her gemiye ceza yazmasından dolayı Akkök Grubu, Tekirdağ Akport Limanı’nı kapatma kararı aldı.

DenizHaber.com.tr'nin haberine göre Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün yüksek kira istemi ve Tekirdağ Liman Başkanlığı’nın limana yanaşan her gemiye ceza yazmasından dolayı Akkök Grubu, Tekirdağ Akport Limanı’nı kapatma kararı aldı.

Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne bağlı Tekirdağ Limanı, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 1997 yılında Akkök Grup’a kiralandı. Bölgede küçük bir iskele olarak hizmet veren Tekirdağ Limanı Akkök Grubu’na geçtikten sonra 65 milyon dolarlık yatırımla Trakya’nın ana limanı oldu.

Akport, Tekirdağ-Muratlı arasındaki demiryolu hattının Ağustos 2010'da faaliyete geçmesini ve buna bağlı olarak Vagon Ro-Ro gemisinin yanaşacağı yeni demiryolu ve rampa yatırımının tamamlanmasını takiben, Tekirdağ-Derince ve Tekirdağ-Bandırma arasında çalışacak olan ‘demiryolu tren ferisi’ne de hizmet verir hale geldi.

Akkök Grubu, Akport Limanı’nın daha karlı ve daha verimli çalışması için, denizi doldurarak yıllık 300 bin TEU kapasiteli bir alan oluşturdu. Ancak Maliye Bakanlığı’na bağlı Milli Emlak Genel Müdürlüğü, yeni dolgu alanı için yeni kira istemesi üzerine Akkök Grubu ile Maliye Bürokrasi arasında yeni sorunlar oluştu.

Haberin ayrıntılarını buradan okuyabilirsiniz

Etiketler:
Son Güncelleme : 09 Şubat 2012 - 16:29:23
Okuyucu Yorumları { Toplam 29 Yorum }
  • ALPER ÇAKIR 9.2.2012 20:36:06
    Belediyesinden,tapusuna,ssk sından hademesine kimseyi Allah trakyanın devlet memurlarının eline düşürmesin,<br>Sivrisinek ilaçlama vergisi adı altında kesinti yapılan dünyadaki tek bölge burası
  • Brenda MBIR 9.2.2012 20:24:38
    CEZALAR AMACINA ULA$MI$!!!
  • izzet günay 9.2.2012 20:01:27
    m.ereğli limanında canımız çıkıyor t.dağ kapalı olduğundan dolayı,45 araç var koperative ait nereye yetişeceklerini şaşırıyorlar demir indirmeye araç bulamıyoruz,buğdaymı indirsinler demirmi çimentomu iki arada bir derede,açıkta bekleyen gemiler cabası.
  • sedat egilmez 9.2.2012 19:39:30
    TR de cok yanlis isletme politikalari var. liman ve havaalanlari tamamen ozellestirilmeli devlet arac ve yolcu basina matbu ucret almalidir.yuksek lisans ve kira masraflari tuketiciye yansitiliyor o da ulkemizi tercih edilen gateway olmaktan cikariyor. ticaretin artmasi icin liman masraflarinin dusu
  • Ufuk Dursun 9.2.2012 19:07:35
    Güzellikleri AKP yapar, geri kalan herşey için bürokrasiyi yada kanunu suçla, eee değiştir o zaman kanunlar senin elinde. Istediginde ordan alıp buraya koyuyorsun. Sadece bu olay için değil her konuda bu böyle. Bir defada "evet burada yanlış yapmışız, en kısa sürede düzelteceğiz" dese. Ama olmaz
  • hüsnü çebi 9.2.2012 18:54:30
    seçimlerde birinci parti çıkarmazmısın .al sana
 
HaberlerGalatasarayburçniobeabdcinayetBeşiktaşTrabzonspor