Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Cep krediyi sevdik, yarım milyon başvuruyla rekor kırdık

BİREYSEL kredi başvurularına 20 dakikada yanıt veren "cep kredi sistemi" sayesinde Akbank’ın açtığı kredi miktarı, bir anda yüzde 20 oranında arttı. "Cep kredi"ye iki ayda toplam 550 bin başvuru yapıldı. Bu başvurulardan, 250 bini onaylanarak, kredi talepleri karşılanmak üzere şubelere yönlendirildi.

FAİZLERİN düşmesi ve vadelerin uzamasının ardından bankaların başlattığı bireysel kredi pastasından pay kapma yarışı, Akbank’ın "cep kredi" uygulamasıyla birlikte, iyice kızıştı. Akbank, bireysel kredi başvurularına 20 dakikada yanıt veren bu sistem sayesinde, günlük açtığı tüketici kredilerinin hacmini bir anda yüzde 20 oranında büyütmeyi başardı. Cep Kredi’ye iki ayda toplam 550 bin başvuru yapıldı. Bu başvurulardan, 250 bini onaylandı ve kredi talepleri karşılanmak üzere şubelere yönlendirildi.

Akbank’ın geçtiğimiz yılın sonunda başlattığı cep kredi uygulaması, telefondan yapılan kredi başvurularını 20 dakika gibi kısa bir sürede olumlu ya da olumsuz yanıt verilmesini sağlıyor. Telefondan yapılan başvurularda, kredi kullanmak isteyenlere, ’vatandaşlık numarası’, ’vergi numarası’, ’doğum tarihi’, ’gelir’, ’adres’ "kredi miktarı" gibi toplam 11 soru yöneltiliyor. Bu sorulara verilen yanıtlara göre, bilgisayar taraması yapılıyor.

BİLGİ AĞINDAN YARARLANIYOR: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, sorulara verilen yanıtlar, önce Kredi Kayıt Bürosu’nun bilgisayar ağına girilerek, vatandaşlık ve vergi numaraları üzerinden taranıyor. Eğer başvuran kişi Akbank müşterisiyse müşterinin ödeme alışkanlıkları da inceleniyor. Bu incelemelerin sonucunda, birden fazla vergi numarası bulunan ya da yanlış beyanda bulunanlara onay mesajı gönderilmiyor. Şubeye başvurmaları isteniyor. Saat 24.00’e kadar yapılan kredi başvurularıyla ilgili geri dönüş, 20 dakika içinde gerçekleştiriliyor. Saat 24.00’den sonra yapılan başvuruların yanıtları da, sabah saat 06.00’dan itibaren SMS mesajı olarak cep telefonlarına gönderiliyor. Ancak, telefonla yapılan kredi başvurularına olumlu yanıt alanların, krediye hak kazanabilmesi için verdiği bilgilerin şubede doğru çıkması gerekiyor.

YENİ MÜŞTERİ KAZANDIRDI: Cep telefonuyla yapılan kredi başvurularında en fazla talep, ihtiyaç kredilerine oluyor. Akbank Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Başkanı Cem Muratoğlu, "İhtiyaç kredilerinden sonra konut ve taşıt kredilerine de büyük talep geliyor. İhtiyaç kredilerinde 3 bin 200 YTL olan kredi kullanım ortalaması, taşıtta 17 bin YTL’ye, konut ta ise 42 bin YTL’ye kadar çıkıyor. Konut kredisine direkt şubeden yapılan başvurularda ise ortalama kredi tutarı 50 bin YTL’ye çıkıyor" dedi. Akbank Perakende Krediler Bölüm Başkanı Halit Yıldız da, cep kredi uygulamasının bankaya yeni kredi müşterisi kazandırdığına dikkat çekerek, "Cepten kredi başvurusunda bulunanların büyük bölümünü, diğer bankaların müşterileri oluşturuyor. Kendi müşterilerimiz ise çalıştığı şube personeliyle olan ilişkilerinden ötürü şubeleri tercih ediyor" dedi.
X