Çelik Tayland'da

Hürriyet Haber
08.01.2015 - 21:09 | Son Güncelleme:

Arçelik, 3 yılda 100 milyon dolar yatırım yapacağı Tayland’daki buzdolabı fabrikasının temelini attı. 2015 sonunda faaliyete geçmesi planlanan Beko Tayland Fabrikası, Arçelik’in Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika’dan sonra, yurtdışında 7’nci, toplamda ise 15’inci fabrikası oldu.

ARÇELİK, Güney Doğu Asya’da üretim merkezi olarak Tayland’ı seçti. Beko’nun Tayland’da temelleri atılan, 263 bin metrekare üzerine kurulu fabrikasında buzdolabı üretilecek. Arçelik’in bu yatırımı, global markası Beko ile Avrupa pazarındaki başarısını ASEAN’da da (Association of South East Asian Nations - Güneydoğu Asya Uluslar Birliği) tekrarlama hedefinin önemli bir adımını oluşturuyor. 3 yılda 100 milyon dolarlık yatırım yapılacak fabrikada ilk etapta 800 bin adetten fazla buzdolabı üretilmesi ve 10 ülkeye ihracat yapılması planlanıyor. Hedeflenen ciro ise 500 milyon dolar.

GELECEK VAAT EDİYOR

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç temel atma töreninde, Arçelik’in Beko markasıyla global bir başarı hikayesi yazdığını belirtirken, “Güney Doğu Asya Bölgesi, dünya ekonomisinin en önemli ağırlık merkezlerinden biri haline geldi. Tayland’ın bu bölgede üretim üssü olabilecek çok güçlü bir potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz. Arçelik A.Ş., ülkemizin küresel konumunu güçlendiren başarıları ile dünyanın dört bir yanında ülkemizi ve topluluğumuzu gururla ve başarıyla temsil ediyor” dedi. Koç, gelişmekte olan pazarlara açılmanın, Arçelik’in küresel büyüme stratejisinde her zaman önemli bir yer tuttuğunu hatırlatarak, Tayland’ın Güney Doğu Asya bölgesinin en çok gelecek vaat eden, en parlak ekonomilerinden biri olduğunu ifade etti.
Arçelik’in farklı tüketici beklentilerini, yüksek kaliteli ürünlerle karşılayabilme yetkinliği sayesinde Beko markasıyla global bir başarı hikayesi yazdığını ifade eden Koç, “Bu başarıyı elde etme ve sürdürmede, donanımlı insan kaynağının, ileri teknolojiye sahip ürünler ile esnek pazar koşullarına göre üretim yapmanın ve Ar-Ge çalışmalarının büyük önem taşıdığını belirtti. Koç “Bu alanlardaki başarımız, ürünlerimizi çok hızlı bir şekilde inovasyon ile buluşturup, Almanya,
Fransa ve İngiltere gibi, beyaz eşya pazarının en rekabetçi olduğu ülkelerde pazar payı kazanmamızı sağladı” dedi.

3 yılda ciro hedefi 500 milyon dolar

KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik Tayland’da pazarın ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap verecek bölgesel bir üretim merkezine sahip olmalarının Güney Doğu Asya Bölgesi’ndeki hedeflerine ulaşmanın anahtarı olacağını vurguladı. 3 yıl içinde toplam 100 milyon dolarlık yatırım yapılacağını belirten Çakıroğlu; ilk 3 yılda toplam 800 bin adetten fazla buzdolabı üretmesi planlanan fabrikanın kapasitesinin zamanla genişleyebilecek potansiyele sahip olduğunu ve 3 yılda ASEAN bölgesinde toplam 500 milyon dolar civarında ciro elde etmeyi hedeflediklerini söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı