Gündem Haberleri

    CeBIT’in yıldızı ‘sessiz salon’ oldu

    Hürriyet Haber
    12.09.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    CeBIT Bilişim Eurasia’da ilk olarak bu yıl devreye sokulan ve tamamen iş görüşmelerine ayrılan ‘Sessiz Salon’ şirketlere örnek oldu. Fuarın düzenlendiği Tüyap Beylikdüzü’nde 3’üncü salonda yapılan iş bağlantılarını ve bu salona yönelik yoğun ilgiyi gören şirketler, 2006 yılında sessiz salon sayısının arttırılmasını şimdiden talep etmeye başladılar.CEBIT Bilişim Eurasia’yı düzenleyen HİFAŞ’ın Genel Müdürü Şafak Alpay, Cebit Bilişim 2005’in hedeflerine ulaştığını, yeni bir uygulama olarak devreye sokulan sessiz salonun çok büyük ilgi gördüğünü ve bu tür salonların sayısının arttırılması için şimdiden talep oluşmaya başladığını söyledi.Bu yıl üçüncü salonda uygulanmaya başlanan ve İş Dünyasını bir araya getiren uygulamanın son derece verimli sonuçlar verdiğini belirten Alpay şöyle devam etti:‘Bu yıl diğer salonlarda yer alan bir çok şirket keşke 3’üncü salonda yer alsaydık’ dedi. Üçüncü salon fuarımızın amacına tam anlamıyla uygun olarak kullanıldı. Salonda müzik çalınmadı, gösteri yapılamadı, salona girişi için ayrıca giriş kartı almak gerekiyordu. Bu salonda yapılacak görüşmeler için özel bir randevu sistemi uygulandı. Salon tamamen ticari amaçla kullanıldı ve çok büyük başarı yakalandı. Bir sonraki yıl bu başarıyı büyütmek istiyoruz.’ANADOLU SİNERJİ YARATTI: Alpay, yine bu yıl ilk olarak hayata geçirilen uygulama ile Anadolu’nun 16 kentinden 50 otobüsle ticari heyetlerin fuara taşındığını, bazı kentlerin yoğun istek üzerine ek otobüs seferleri koyduğunu söyledi. CeBIT’i ziyaret eden ticari heyetlerin bir rehber eşliğinde 20’şerli gruplar halinde fuarı gezdiğini belirten Alpay,’bu eyetler fuardan çok memnun kaldı ve fuarda büyük sinerji yarattı’ dedi. Geçtiğimiz yıl fuara gelen 148 bin ziyaretçinin 60 bin’inin Anadolu kentlerinden katılım gösterdiğini hatırlatan Alpay, bu yıl ve gelecek yıl bu sayının artmasını bekliyoruz’ dedi. Alpay ayrıca, Anadolu’dan gelen ticari heyetlerin bazılarının yerel medyayı da fuara getirdiğini, gelecek yıl bütün ticari heyetleri yerel medya ile birlikte fuara beklediklerini söyledi.BAYİLERLE BULUŞMA: Fuara katılan şirketlerin sadece müşteriler ile değil bayileri ile de buluştuğunu ve bunun şirketlere açısından çok önemli bir avantaj olduğunu belirten Alpay,’Şirketler fuar sayesinde bayi ve distrübütörlerini bir araya getiriyor ve çözümlerini kendi bayilerine tanıtıyor’ dedi.BİR GÜNDE GEZİLEMEZ: CeBIT Bilişim Eurasia’nın yabancı katılımcılarla birlikte tam anlamıyla uluslararası bir fuar hamine geldiğini kaydeden Alpay, fuarın alan ve içerik itibariyle 1 günde gezilemeyecek büyüklüğe ulaştığını bildirdi. Cebit Bilişim 2005’te fuarın ticari yanının daha fazla öne çıkmaya başladığını ve fuara katılan şirketlerin çok farklı sektörlerden müşteriler ile karşılaştığını belirten Alpay, müşterilerinde geçtiğimiz yıllara göre daha bilinçli davrandığını söyledi.KATILIMCI SAYISI AYNI: CeBIT Bilişim Eurasia 2005’e katılımı da değerlendiren Alpay, bu yıl katılımın geçtiğimiz yıl olduğu gibi 160 bin kişi civarında gerçekleştiğini bu sayınında beklentileri karşıladığını belirtti. Alpay kendileri açısından önemli olan noktanın fuarın amacına uygun bir şekilde ve içerikte yapılması olduğunu bu amacında bu yıl fazlasıyla yerine getirildiğini, gelecek yıl bu yıldan örnek alınarak amacına daha uygun salonların oluşturlacağını söyledi.Kamu sektörü zayıf kaldıCEBIT Bilişim Eurasia’da ilgi çeken noktalardan birisi kamu kuruluşlarının standlarının hareketsizliği ve zayıflığı oldu. Geçitğimiz yıl tek bir salonda geniş ve canlı standlarla uygulamalarını aktaran kamu kuruluşlarının bu yıl farklı salonlarda geçtiğimiz yılın tekrarı olan içeriklerle fuara katıldığı gözlendi. 7 megapixellik cep son dakikada geldiSAMSUNG’un 10 ay önce Hannover’de düzenlenen CeBIT Fuarında sergilediği 7 megapixellik çözünürlüğe sahip mobil telefonu ve fotoğraf makinesi CeBIT bilişim Eurasia’ya son dakikada ulaştı. Fuar için Güney Kore’den getirilen Samsung SCH V770 model mobil cihaz ancak Cumartesi günü öğleden sonra Fuarı düzenleyen HİFAŞ’ın verdiği özel yazı ile gümrükten çekilerek CeBIT bilişim’e ulaştırılabildi. Toshiba’dan iPod’a karşı Gigabeat TOSHIBA, Apple iPod’a rakip olacak yeni ürünü Gigabeat’i CeBIT Bilişim Eurasia’daki standında tanıtıyor. 10, 20, 40 ve 60 GB kaqpasiteli Gigebeat, 2.2 inçlik renkli ekranı ve yüksek ses kalitesi ile dikkat çekiyor. Aynı zamanda fotoğraf da gösterebilen Gigabeat, kullandığı ‘Plus Touch’ teknolojisi ile kullanıcılarının tüm müzik ve resimlere en hızlı şekilde ulaşabilmesini sağlıyor. Gigabeat’in ilk etapta Türkiye’de 10 ve 20 GB’lik modelleri satışa sunuldu.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı