Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Cebine gelen reklama kızdı mahkemelik oldu

Bankaların, mağaza ve market zincirlerinin, restaurant ve benzin istasyonlarının yerli yersiz cep telefonlarına gönderdiği reklam içerikli taciz mesajlarına sakın ha sinirlenip, firmaya tepki telefonu açmayın.

Aksi taktirde, Sigortacı Özlem Bildirici gibi siz de gece yarısı gelen reklam içerikli SMS mesajına sinirlendiğiniz için soluğu mahkemede alabilirsiniz.

Çünkü, aralarında Sevil Parfümeri'nin de bulunduğu bazı firmalar, gönderdikleri reklam içerikli mesajlarla müşterilerini gecenin bir vaktinde yataktan fırlattıkları, toplantının tam ortasında dikkatini dağıttıkları, telefon hafızalarının dolmasına yol açtıkları yetmiyormuş gibi, buna tepki gösteren müşterilerine göz dağı vermek için mahkemelerde uğraşmak zorunda bırakabiliyor.

100 milyon mesaj

Aslında bu zamanlı zamansız mesajları firmalar kendileri de göndermiyor. Müşterilerini reklam bombardımanına tutmaları için işi, sayıları 10'u bulan taşaron firmalara havale ediyor. Bu firmalar, anlaşmalı oldukları kuruluşlar adına her ay ortalama 100 milyon reklam içerikli SMS mesajını, toplu olarak cep telefonlarına gönderiyor. Bunun için de ilk önce GSM operatörü şirketlerle anlaşıp, belli miktarlarda kota alıyorlar. Ardından, bu kotaları banka, mağaza, market, restaurant gibi firmalara belli dilimler halinde pazarlıyorlar. Bunun da tarifesi bin mesaj üzerinden belirleniyor. Bu da 36 YTL ile 82 YTL arasında değişiyor. Ayda gönderilecek her 1 milyon SMS mesajı için firmaların ödediği bedel, 36 bin YTL'den başlayıp, 82 bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Mesajlar, ya toplu SMS gönderimini sağlayan şirketin web sitesi üzerinden ya da bilgisayara indirilen bir program aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Listenin kabarık olması ve hatlardaki yoğunluk, SMS'in ulaşma saatinde de sapmalara yol açabiliyor.

Gece gönderilmiş

Bu da, bazı müşterilerde sigortaların atmasına, sabırların taşıp, aşırı tepki göstermelerine neden olabiliyor. Bazı firmalar bunu, anlayışla karşılayıp, sorunu tatlılıkla çözüme yoluna giderken, bazıları da işi inada bindirip, mahkemelere kadar taşıyabiliyor. Bu firmalardan biri de Sevil Parfümeri... Sevil Parfümeri, gece yarısı gelen reklam içerikli SMS mesajına sinirlenip, aşırı tepki gösteren müşterisi Özlem Bildirici aleyhinde mahkemeye baş vurarak, dava açtı.

Özlem Bildirici, "Defalarca uyarmama rağmen reklam içerikli SMS göndermeye devam ettiler. Saygısızca davrandıkları ve sabrımın taşmasına yol açtıkları için sonunda ben de sert bir dille tepki gösterdim. Onlar da beni mahkemeye verdi" diyor.

Sevil Parfümeri yetkilileri ise, ilk duruşması önümüzdeki şubat ayında başlayacak olan davayla ilgili olarak, "müşterimizden özür dilenmesine rağmen, hakaret içeren ifadeler kullanmasını kabul etmemiz mümkün değil. Oysa, müşteriye sadece bir kere gece 12'de mesaj gönderilmiş. Bu da GSM firmasından kaynaklanmış. Bu nedenle biz de hukuki süreci başlattık" dediler.
X