Çarşı, metrekarede 7 bin dolarlık satış yapıyor

Hürriyet Haber
05.04.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Çarşı Mağazaları Genel Müdürü Selim Işık, ‘‘Mağazalarımızda metrekare başına satışımız yılda 7 bin dolar. ABD'de bu rakam 3 bin dolardır. Satış hacmimiz büyüyünce, biz de büyümeyi seçtik. Mağaza sayımızı bu yıl 10'a çıkaracağız’’ dedi.

Boyner Grubu'na bağlı Çarşı Mağazaları, 2001 yılına hazırlık için 12.6 milyon dolarlık (3 trilyon lira) yatırım yapıyor. 2001 yılı starejisini mağaza sayısını 10'a çıkarmak, bilgi sistemi oluşturmak ve Altimod markasını ev tekstili ürünlerinde de lanse etmek üzerine kuran Çarşı, 500 bin kartlı müşterisini tarayarak veri ambarı oluşturacak. Çarşı'nın yeni yapılanması bu veri ambarının sonuçlarına göre yönlendirilecek.

Çarşı Genel Müdürü Selim Işık, sadece veri ambarını oluşturmak için kurdukları bilgi sistemine 2.4 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek, ‘‘Artık tüketim kalıpları, tüketici profili değişiyor. 2000'li yıllarda perakendecilik bir sektör değil, endüstri haline gelecek. Biz de 2001 yılına müşterimizin özelliklerini, formatlarını belirleyerek onlardan gelen taleplerle hazırlanıyoruz’’ diye konuştu. 2001 yılı hedeflerini ‘‘Müşteriye fayda satmak’’ olarak tanımlayan Işık, Çarşı Mağazaları'nın 7 bin dolar (1.7 milyar lira) metrekare/yıl satış kapasitesine ulaştığını belirtti. Bu oranın ABD'de 3 bin dolar seviyesinde olduğunu hatırlatan Işık, bu nedenle büyümeyi seçtiklerini belirterek şöyle devam etti:

PAZAR BÜYÜYOR

Türkiye'de perakende sektöründeki mağazacılık anlamında iki yönlü bir büyüme var. Biz Türkiye'nin yüzde 3-7 oranında büyümesini sürdüreceğini düşünüyoruz. İkincisi perakende sektöründe mağazacılık yönünde bir büyüme var. 1994 rakamlarına göre, Türkiye'de büyük mağazacılık sisteminin perakende sektörü içindeki payı yüzde 2. Bu nedenle 1.5-2 milyon dolarlık büyük mağazıcılık pazarının olduğuna inanıyoruz. Kendi öz sermayemiz de büyümeye elverişli olduğu için büyümeyi seçtik. Bu yıl içinde şu an dört olan mağaza sayımızı 10'a çıkaracağız. İlk mağaza 11 Nisan'da Carrefour'da, ikinci mağaza temmuz ayında Beylikdüzü Migros'da devreye girecek. Yıl içinde Şaşkınbakkal ve Adana Carrefour Çarşı mağazalarını açmış olacağız.

Altimod markasını 1987'de erkek, kadın ve çocuk giyiminde sunmuştuk. Altimod modayı yakalama iddiasında olmayan, ama güncel olan bir marka. Aynı zamanda Çarşı kurumu içinde yeralıyor. Altimod markasını diğer alt markalarla birlikte ev tekstili ürünlerinde de geliştirip sunacağız. Önümüzdeki dönemde hazır giyim ve ev tekstilinde dört veya beş Altimod markasını lanse edeceğiz.

2001 yılından itibaren artık Çarşı mağazaları sezon sonu ürünleri satmayacak. Smart mağazalarının sayısını arttırmayı planlıyoruz. Sezon sonu ürünler de bu mağazalarda satılacak.






Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı