Carrefoursa, Türkiye'nin Oliver Mugler'ını arıyor

Carrefour, Fransa'da üç yılda ‘‘bio ürünler kralı’’ olma başarısını gösteren Oliver Mugler gibi Türkiye'de hormonsuz gıda üretecek girişimciler arıyor. Carrefoursa, kendi markasıyla sağlıklı ürünler üretecek Türk girişimcilere her türlü teknik desteği de verecek.Oliver Mugler, 1995 yılında Fransa'nın ilk ‘‘Bio’’ süpermarketinin kurucusu. Süpermarketinde satacağı hormonsuz ürünleri yetiştirmek için kredi başvurusunda bulunmadığı banka kalmadı. Ancak, hiç birinden olumlu yanıt alamadı. Oysa bugün tüm bankalar peşinde. Çünkü, üç yılda Fransa'nın ‘‘bio ürünler’’ kralı oldu. Mugler'ın, sadece kendi mağazasında geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği hormonsuz gıda satışından elde ettiği gelir, 14 milyon frankı (580 milyar lira)buldu.Şimdi, Fransa'nın hipermarket zinciri Carrefour, Türkiye'nin Oliver Mugler'ını yaratmak istiyor. Geleceğin Türk ‘‘Bio ürünler kralı’’nı bulmak için arayışa giren Carrefour, bu yolla Fransa'daki mağazalarında kendi markasıyla satışını başladığı ‘‘Bio ürünleri’’ Türkiye'de ki mağazasına taşımaya hazırlanıyor. Bunun için hormonsuz sebze meyve üretecek firmaları belirlemeye çalışan Carrefoursa, anlaşma sağlayacağı firmalara her türlü teknik yardımı da verecek. Arkadaşımız Gila Benmayor'un yaptığı araştırmaya göre, başta Avrupa ve Amerikalılar olmak üzere, tüketicilerin sağlıklı beslenmek için hormonsuz gıdalara yönelmesi, ‘‘Bio’’ ürünlere olan talebin sürekli artmasına yol açıyor. Bu artış, sadece Fransa'da yılda yüzde 20'leri buluyor. Fransız tüketicilerin bio ürünlere ödediği bedel, bir yılda 3.5 milyar franga ulaşıyor. Biyolojik ürünlerin yetiştirilme aşamasında, hormon, kimyasal gübre ve özellikle de haşere ilaçları kesinlikle kullanılmıyor. Bunların yerine tarlalarda rotasyon sistemi uygulanıyor. Biyolojik ürünler, sağlıklı beslenmenin yanı sıra, çevreye de zarar vermiyor. Özellikle, tarımsal alanların ve suların kirlenmesi önleniyor. Biyolojik ürün kavramına sadece sebze ve meyveler girmiyor. Doğal yöntemlerle beslenen, hormon ve antibiyotik verilmeyen hayvanlardan elde edilen et, süt, peynir gibi ürünleri de kapsıyor. Tüketicilerin bio ürünlere yönelmesi, dünyanın önde gelen gıda üreticileri ile satış zincirleri arasında yoğun bir rekabetin yaşanmasına yol açtı. Carrefour, Monoprix, Danone, Nestle gibi sektörün önde gelen markaları arasında ‘‘bio’’ savaşları başladı. Carrefour'un kendi markasıyla ürettirdiği Bio ürünlerinin satışı sürekli artıyor. Danone, cirosu 25 milyon franka ulaşan ‘‘Bio Vivre adlı şirketi satın aldı. Heinz de bebekler için bio gıdalar üreten Earth's Best firmasını almaya çalışıyor.Kendi markasıyla satacakTürkiye'de firmalar hormonsuz gıda üretimine yöneldi. Agroser adlı firma ilk kez ‘‘Topraksız üretim’’ yöntemini kullanarak, hormonsuz domates üretimini gerçekleştirdi. Agroser'in ürettiği bu hormonsuz domatesler, kilosu 600 bin liradan süpermarketlere satılmaya başlandı. Şimdi de, CarrefourSa hormjonsuz meyve, sebze ve yoğurt üretecek şirket arıyor. Arkadaşımız Fadime Çoban, CarrefourSa yetkilileriyle görüştü. Fransa'da kendi markalarıyla satışa sundukları bio ürünleri Türkiye'de de ürettirmek istediklerini söyleyen CarrefeurSa yetkilileri, ‘‘Fransa'da bunu kendi markamızla yapıyoruz. Mağazalarımızda satılan gıdaların doğal normlara göre üretimini gerçekleştirecek firmalar için bazı kitaplar hazırlattık. Kurallarımızı içeren bu kitaplar doğrultusuda üretim yapacak gıda şirketleriyle anlaşarak, üretim yaptıracağız. Böylece, CarrefourSa için üretilecek meyve, sebze, yoğurt gibi bio ürünler, kendi markamızla satışa sunulacak. Bunun için de hazırlıklarımızı başlattık’’ dedi.
Yazarın Tüm Yazıları