Carrefour tanıtım ve reklama 600 milyon Euro harcayacak

Hürriyet Haber
29.08.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

TÜRKİYE’de Sabancı Grubu ile ortak faaliyet gösteren Avrupa’nın en büyük perakendecisi Carrefour SA, İtalya’daki aktiflerinin değerini düşürüp, Fransa’dan gelen gıda ürünlerinde indirime gitmesinin ardından yılın ilk yarısında zarar açıkladı.

Paris merkezli Carrefour, geçen yıl elde ettiği 747 milyon Euro’luk kara karşın, bu yılın ilk yarısında 58.1 milyon Euro (83.4 milyon dolar) zarar açıkladı. Carrefour, mevcut satış trendlerinin devam ettirilmesi halinde 2.7 milyar Euro ile 2.8 milyar Euro arasındaki yıllık kar ve 1.2 milyar Euro nakit girişi hedefliyor. Perakende devi, Fransa’da satışları artırmak için reklam ve indirim kampanyalarına yaklaşık 600 milyon Euro harcamayı planlıyor. Bu rakam, Carrefour satışlarının yarısına denk geliyor. Mali İşler Direktörü Pierre Bouchut’un yaptığı açıklamaya göre, temmuz ve ağustos aylarında herhangi bir iyileşme ya da kötüleşme belirtisi görülmedi. Bouchut, “Bu rakamlar zor bir ekonomik dönemden geçtiğimizin bir göstergesi” dedi. Şirketin faaliyet karı yüzde 28 azalarak 1 milyar Euro’ya düştü.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı