Canımızdan çok malımızı sigortalıyoruz

Hürriyet Haber
18.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

AVIVASA’nın aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 12 ülkede 13 bin kişiyle görüşerek gerçekleştirdiği ‘Tüketicilerin Tasarruf Tutumları Araştırması’na göre, Türkiye’de konut ve taşıt sigortası hayat sigortasından daha yaygın.

Avivasa Emeklilik ve Hayat CEO’su Meral Eredenk, Türk tüketicilerinin yüzde 37’sinin herhangi bir koruma ürününe sahip olmadığını belirterek, “Bu oran diğer ülkelerin iki katı. Türk tüketicilerinin kasko sahipliği yüzde 43, konut sigortası sahipliği yüzde 27 iken, hayat sigortası sahipliği yüzde 20’de kalıyor. Bu rakam, diğer ülkelerin yüzde 39 olan ortalamasının oldukça altında. Bu da gösteriyor ki Türkiye’de insanlar canından çok malını sigortalıyor” dedi.

7 bölgeden görüşüldü

Ipsos ile Aviva’nın global yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicisinin yüzde 60’ı bir yıllık süreçte, herhangi bir bir sigorta ürününe sahip olmayı da düşünmüyor. Türkiye’de katılımcıların yüzde 54’ü gençlerin kendilerinden daha iyi bir hayat süreceğine inandığını belirten Meral Eredenk, “Krizdeki batılı ülkeler gelecek konusunda gelişmekte olan ekonomilere oranla çok daha endişeli” diye konuştu.

Yatırımcıların yüzde 45’i  finans okuyor

ARAŞTIRMA sonuçlarının global krizin özellikle Avrupa ülkelerini ne kadar derinden etkilediğini gösterdiğini kaydeden Meral Eredenk, şu değerlendirmeyi yaptı: “Sonuçlara bakıldığında finansal okur yazarlığın artırılması gerektiğini görüyoruz. Türk tüketiciler ailelerinin ve arkadaşlarının yanı sıra medyayı da yakından takip ediyor. Türkiye’de gazetelerdeki finans sayfalarını okumadan geçmem diyenlerin oranı yüzde 45 iken, bu oran globalde yüzde 32.”


 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı