Camaro’yu sattı, 250 milyon pizza yedirdi

Meltem KARA
22.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Toplam 32 ülkede 4 bine yakın şubesiyle hizmet veren, dünyanın 3’ncü büyük pizza zinciri ABD’li Papa John’s, 2008 yılında girdiği Türkiye’de yatırımlarına hız veriyor.

Şu anda İstanbul’da 14 şubesi bulunan ve yıl sonuna kadar şube sayısını 20’ye çıkarmayı hedefleyen Papa John’s, önce İstanbul’da yayılarak büyümeyi tercih ediyor. Papa John’s Pizza’nın Kurucusu John Schnatter, Türkiye’nin genç nüfusunun avantajından söz ederek, Türkiye pazarında büyümek için agresif ve heyecanlı olduklarını söyledi. Toplam cirosu 350-400 milyon dolara ulaşan Papa John’s 32 ülkede yılda 250 milyon pizza satıyor.

Restoranı iflastan kurtardı

Kariyerine lisede okurken yerel bir pizzacıda çalışarak başlayan John Schnatter, kuruluş hikayesini şöyle anlattı: “Bu dönem boyunca, pizza sektöründeki en büyük eksiğin, üstün kalitedeki pizzaları müşterilerin kapısına kadar ulaştırmak olduğunu keşfettim. Kaliteli bir pizza zinciri kurulursa başarılı olacağına inandım. Kaliteli, taze hamur ve malzemelerle lezzetli pizzaları yapma isteğiyle, babamın sahip olduğu barın arkasında pizzalar yapıp satmaya başladım. O dönemde babam iflas etmek üzereydi ve ona yardımcı olmak için 1971 model Camaro’muzu satarak, bu zor durumdan çıktık. Ardından babamın barının yanında, 1985’te ilk restoranımı açtım. İlk restoranın açılışından sonra, Papa John’s Pizza, ürün kalitesiyle beğeni kazandı ve hızlı bir yükselişe geçti. Peşpeşe yeni şubeler açmaya başladık.”

Bu yıl 280 şube açacak

Bugün 32 ülkede 4 bin restoran ile hizmet verdiklerini anlatan John Schnatter, şunları söyledi: “Toplam ciromuz 350-400 milyon dolara ulaşıyor. Bu yıl içerisinde 280 mağaza açmayı hedefliyoruz. Bunların 120 tanesi ABD’de, 160’ı da diğer ülkelerde açılacak. Girdiğimiz ülkelerde franchise modeliyle ilerliyoruz. Satışlarımızda ilk sıralarda ABD ve Rusya yer alıyor. Yılda yaklaşık 250 milyon adet pizza satıyoruz. Girdiğimiz ülkelerde yerel lezzetlere de önem veriyoruz”

Türkiye’de çok genciz

Papa John’s Pizza’nın 2008 yılında Türkiye’ye girdiğini hatırlatan John Schnatter, şöyle konuştu: “Türkiye pazarında oldukça genciz. Şu anda İstanbul’da 14 şubemiz var. Türkiye’de öncelikle İstanbul’da olacağız. Elimizdeki mevcut pazarda tamamen yerleştikten sonra Anadolu şehirlerini düşünmeye başlayabiliriz ancak şu an için öyle bir planımız var. Türkiye’deki rakiplerimizle dünyanın her yerinde karşılaştık. Diğer ülkelerde rekabet ederken ne yaptıysak, Türkiye’de de aynısını yapacağız. Rakiplerimiz fiyatta ve hızda iyiler ancak biz de daha kaliteli malzeme ile faaliyet gösteriyoruz.

Dünyanın her yerinde alışkanlıklar aynı

PAPA John’s Pizza’nın Kurucusu John Schnatter, Türkiye’nin pizza seven bir ülke olduğunu belirterek, “Aslında dünyanın her yerinde pizza alışkanlıkları aynı. İnsanların bir arada olduğu dönemlerde pizza tüketimi artıyor. Futbol maçları, televizyon programları gibi siparişleri etkileyen unsurlar var” dedi.

Geçen yıl büyümede ikinci oldu

PAPA John’s Pizza Türkiye’de geçtiğimiz yıl yakaladığı yüzde 41 büyüme ile faaliyet gösterilen ülkeler arasında büyüme hızında Rusya’nın ardından ikinci oldu. Türkiye’de toplam 177 kişiye istihdam sağlayan Papa John’s Türkiye’de 1 milyon pizza satışı gerçekleştiriyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı