"Yalçın Bayer" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Yalçın Bayer" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Yalçın Bayer

Çalışanlarımıza yüksek ücret verebilsek keşke

ANKARA Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası “İşte gerçekler” (22.12.2009) başlıklı yazıya şu açıklamayı yapıyor:

“Toplu taşıma sektöründe çalıştığını iddia eden okurun esnaflarımıza ve araçlarımıza yönelik açıklamaları tamamen kasıtlı ve asılsızdır. Şöyle ki; araçlarımızın çalışma saatleri her hattımızda araçlarımızın 3/4’ü nöbete kaldığı göz önüne alındığında 06.00-23.00’ü bulmaktadır. Personellerimiz yakıt ve temizlik işlerini yaptırdıktan sonra çok geç saatlerde evlerine gidebilmektedirler. Mesaileri de bu çalışma sistemine göre ayarlanmaktadır.
Personellere verilen ücretler çok abartılmıştır. Keşke imkan olsa da zor bir iş yapan personellerimize yazıda belirtilen ücretleri verebilsek. Ancak bunun yarısını bile verememekteyiz. EGO personeli ile kıyaslama yaparken kadrolu personellerin EGO’ya maliyeti belirtilmemiştir. Hesap çok basittir her gün 150-200 Lt. (400-550 TL.) hattına göre değişen oranlarda yakıt alınmakta, taşınan her yolcudan EGO’ya %10 katkı payı ödenmekte, son duraklarda yemek, elektrik, su, yakıt, internet giderleri, devlete ödediğimiz KDV, gelir vergisi, stopaj, SGK vs., araç bakım ve amortisman giderleri eklendiğinde bir aracın 40.000 TL. aylık kazanç elde edebilmesi için her aracımızın günlük 2000 kişi taşıması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Oysaki EGO Genel Müdürlüğü’nün aylık olarak yayınladığı araçlarımızda satılan bilet adetlerine göre günlük ortalama 700-800 yolcu taşınmaktadır. Bütün bunlar değerlendirildiğinde iddia edilen rakamların gerçekleşmesi mümkün değildir. Ayrıca bu kadar yüksek oranlarda ciro elde eden esnaflarımızın %90’ının bankalara kredi borcunun olması da düşündürücüdür. 1.9.2009 tarihinde yürürlüğe giren Özel Halk Otobüsleri Yönetmeliği’nde Büyükşehir Belediye Meclisi’nde alınan kararla araç yenilemeyi teşvik etmek amacıyla “0-3 yaş araçla çalışılması halinde durak katılım payı yarı nispetinde tahsil edilir.” Denmesine rağmen işleticilerimiz araçlarını yenileyememektedir.

UKOME KARARLARI

Bir diğer konu ise 16.12.2009 tarihli UKOME Genel Kurulu’nda toplu ulaşıma yapılan zammın gerekçesi Genel Kurul gündeminde EGO Genel Müdürlüğü tarafından detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Toplu taşıma sektöründe çalıştığını iddia eden okurun toplu ulaşım zamlarından sonra araçlarımızda kullanılan biletlerin EGO Genel Müdürlüğü tarafından bastırıldığını ve biletler işleticilere verilirken %10’unun peşin olarak alındığını biliyor olması gerekmektedir.
Önemli bir konu da araçlarımıza binen ve parası olmadığını söyleyen hiçbir vatandaşımız mağdur edilmemiş aksine rencide etmeyecek şekilde ilgilenilmiştir. Ayrıca 200 adet özel halk otobüsü olarak şu ana kadar yapılan yardım kampanyalarının birçoğuna (Doğal afetler, Filistin vb.) şartlar zorlanarak katılım sağlanmış ve her Ramazan ayında geleneksel olarak 1000 koli gıda yardımı ihtiyacı olanlara dağıtılmıştır.
1981 yılından beri Ankara halkına hizmet eden ve sürekli yolcu memnuniyetini üst seviyeye çıkartmak için çalışan ve normal şartlarda geçinen esnafımızın odamız genel kurulunun yaklaştığı şu günlerde acımasızca abartılarak ve kasıtlı olarak kamuoyuna anlatılması esnaf camiamızı derinden yaralamıştır.”

KISA... KISA...

TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi’nin düzenlediği “Bina Kimlikleri Söyleşileri” bugün 18.30’da TMMOB Mimarlar Odası Toplantı Salonu’nda. (Konur Sok. No:4/5) Oturum başkanı: Doç.Dr. Elvan Altan Ergut. Konuşmacılar: Gökhan Akçura, Nilgün Fıratlı.
X