Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Çağrı merkezini Doğu’ya taşıyın genç kadınlara iş kapısı açın

    Hürriyet Haber
    21.10.2007 - 00:00 | Son Güncelleme: 20.10.2007 - 21:29

    Açık Toplum Enstitüsü Türkiye Temsilciliği, hazırladığı bir raporla şirketlerin çağrı merkezlerini Doğu’ya taşıyarak özellikle genç kadınlara iş alanı açmaları çağrısında bulundu. Raporda, kızlarını çalıştırmada çekimser davranan ailelerin büyük şirketlere daha fazla güvendiğine dikkat çekildi.

    HİNDİSTAN örneğinden yola çıkan Açık Toplum Enstitüsü Türkiye Temsilciliği, çağrı merkezlerinin Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde yaygınlaştırmasıyla, özellikle buradaki genç ve eğitimli kadınlara istihdam olanağı sağlanabileceğini vurguladı. Turcell’in Erzurum’da ve Avea’nın Erzincan’da açtığı çağrı merkezlerinin örnek olarak gösterildiği raporda, çağrı merkezlerinin olmazsa olmazı olarak görünen diksiyon probleminin ise 10 günlük bir eğitimle aşılabileceği vurgulandı.

    İSTEYENE DESTEK VERİLECEK: Açık Toplum Enstitüsü Türkiye Temsilciliği, Hindistan benzeri ülkelerdeki umut veren uygulamalardan esinlenerek, "Çağrı Merkezleri ve Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde Kadın İstihdamı" başlıklı bir araştırma raporu hazırlattı. Rana Birden tarafından hazırlanan raporda, çağrı merkezlerinin, kadınların ekonomik ve sosyal yönden güçlendirecek bir istihdam potansiyeli içerip içermediğinin değerlendirilirken, ortaya çıkan sonuç bunun desteklenmesi gerektiği oldu. Enstitü, konuya ilgi duyan şirketlere destek vereceğini de açıkladı.

    AİLELER BÜYÜK FİRMALARA GÜVENİYOR: Öncelikle "Ailelerin muhafazakar özellikler taşımasından dolayı, kızlarının çalışmasına izin verilir mi" sorusuna yanıt arandı. Hindistan örneğinin de gösterdiği gibi, hane halkı gelirinin düşük olduğu ailelerde, çalışan çocukların, dolayısıyla da kızların aile bütçesine katkıda bulunmalarının burada önemli faktör olduğu belirtilirken, şu tespit de aktarıldı: "Ayrıca, zaten belirli bir seviyeye kadar eğitim almalarına müsaade edilen kızlarının çalışma talepleri, aileler tarafından çok ters karşılanmıyor. Öte yandan, çağrı merkezlerinin, kurumsallığını ispatlamış ve güvenilir firmalara ait olduğunu bilen aileler, bu firmaların elemanlarına sağladığı gece-gündüz vardiyası ulaşım servisi gibi hizmetlere de güven duyuyor."

    Sosyal sorumluluk projesi olarak görün

    DOĞU ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde çağrı merkezlerinin açılması ve bu merkezlerde ağırlıklı olarak kadınların istihdam edilmesinin sağlanması için, raporda şirketlere yönelik şu değerlendirmeler yer alıyor:

    Öncelikle şirketlerin bu yatırımı yapmaya istekli olması lazım. Bu girişimi maliyet faktörünün yanı sıra birer sosyal sorumluluk projesi olarak görmeleri ve kendilerini buna göre konumlandırmaları gerekiyor.

    Çağrı merkezlerini doğu bölgelerine taşımayı düşünen firmalar için en önemli avantaj ise ücretler. Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde üniversite öğrencisi veya yeni mezun istihdam edecek bir firma, büyük şehirlere kıyasla yüzde 50 oranında daha düşük ücret ya da asgari ücret vererek aynı kalitede hizmet alabililiyor.

    İnsan kaynağı açısından, bölgedeki 10 üniversite, ’Çağrı Merkezi Elemanı’ yetiştirilmesi sertifika programları açarak, gerekli niteliğe sahip gençlerin yetişmesine katkıda bulunabilir.

    Girişimcilerin, özellikle girişimci kadınların yönlendirilmesi ile çağrı merkezlerine hizmet sağlayabilecek eğitim danışmanlığı, insan kaynağı danışmanlığı, toplu yemek hizmeti gibi alanlarda faaliyet gösterecek yerel firmaların kurulması teşvik edilebilir. Bu alternatif, kadın girişimciliği ile ilgilenen çeşitli sivil toplum kuruluşları tarafından değerlendirilmeye açık bir konudur.

    Uzun vadeli bir planlama çerçevesinde gerekli altyapı yatırımlarının yapılması halinde, Doğu ve Güneydoğu Anadolu merkezli çağrı merkezleri yakın dış pazarlara, bizimle aynı coğrafyada yer alan diğer ülkelere de hizmet götürebilir.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı