İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    Çağrı merkezinde kariyer var

    Burcu ÖZÇELİK SÖZER - bozcelik@hurriyet.com.tr
    03.04.2017 - 15:06 | Son Güncelleme:

    74 ülkede 340 çağrı merkezinde 217 binde fazla çalışanıyla hizmet veren Teleperformance, Türkiye’de ise İstanbul, Uşak ve Trabzon’da bulunan 3 merkezde 2 binin üzerinde çalışanıyla hem Türkiye’ye hem de yakın kıyı ülkelerine hizmet veriyor. 2017’de İstanbul, Uşak ve yeni yatırım yapılacak bir ilde toplam 1.250 kişiye daha istihdam sağlayacaklar. Teleperformance Türkiye Genel Müdürü Engin Utkan sorularımızı yanıtladı.

    Çağrı merkezinde kariyer varNasıl bir çalışan profiliniz var?
    Teleperformance Türkiye ekibi olarak 2.000’in üzerinde çalışanımız bulunuyor. Tüm teknik destek ekibi ve yöneticilerimizin orta ya da üst seviyede İngilizce bilgisine sahip olduğu şirketimizde, çalışanlarımızın yüzde 46’sı üniversite veya yüksekokul mezunu, yüzde 54’ü kadın ve yüzde 46’sı da erkek. Ağırlıklı yaş aralığı ise, yüzde 41 ile 18-25 yaş.

    2017’de yeni merkezler açacak mısınız?
    Büyümek ve karlılığımızı arttırmak için sürekli rekabet halindeyiz. 2017 yılı içerisinde özellikle insan kaynağı dönüşümüne öncülük edecek pek çok çalışmaya ve yeni yatırımlara imza atacağız. Finans, telekom, havayolu ve teknoloji sektörleri başta olmak üzere yüzde 20 büyüme gerçekleştirmeyi planladığımız bu yıl, kanallı ve birbiriyle entegre çalışabilen çağrı merkezi hizmetlerinin yanı sıra yakın kıyı yatırımlarımızı artırarak uluslararası markalara müşteri deneyimi sunmaya devam edeceğiz. 2017 yılının sonuna kadar Uşak bölgemizde 400, İstanbul bölgemizde 350 kişilik istihdam hedefliyoruz. Yeni yatırım yapacağımız ilimizde ise 500 kişilik ilave bir istihdam öngörüyoruz. Yabancı dil hizmetlerde de ilk etapta 250 kişilik yeni istihdam yaratmayı hedefliyoruz.

    Ana dil gibi yabancı dil bilmek gerekiyor
    İşe alınacaklarda aranan kriterler neler?
    Teleperformance olarak hizmet verdiğimiz sektörler arasında farklı profilde işe alım yaptığımız sektörler bulunuyor. Örneğin bankacılık, sigortacılık ve finans sektöründe satış ve şikâyet yönetimi gibi segmentlerde hizmet veren operasyonlarımız için yaptığımız işe alımlarda ise önceliğimiz adayların üniversitelerin bankacılık, sigortacılık ve ilgili bölümlerinden mezun olmaları ve tercihen benzer alanlarda tecrübeye sahip olmaları. Yabancı dilde hizmet sunan kadromuzu genişletme hedefimiz doğrultusunda İngilizce ve Almanca’nın yanı sıra, Felemenkçe, Fransızca, İspanyolca ve İtalyanca gibi diğer Avrupa dillerine de hakim yeni çalışanları ekibimize katmayı arzu ediyoruz. Yakın kıyı operasyonlarımızda şu an için aradığımız özellikler, bu dilleri ana dil seviyesinde konuşabilme becerisi, 18 yaşını doldurmuş olmak, lise ve dengi bir okuldan mezun olmak, düzgün diksiyona ve kuvvetli iletişim becerilerine sahip olmak.

    Sektör 2017’de kaç kişiye daha ek istihdam sağlar?
    Türkiye’de çok dilli müşteri hizmetleri, iş gücü potansiyeli, iş gücü ve teknoloji maliyetlerinin birçok ülkeye kıyasla düşük oluşu, ileri düzey teknoloji kullanımı ve çağrı merkezi lokasyonlarındaki uluslararası standartlar yüksek büyüme potansiyeli yaratıyor. Sektörün 5 yıllık perspektifte yılda ortalama yüzde 10 büyümesi bekleniyor ve çok dilli hizmetler açısından baktığımızda 10 bin kişilik bir istihdama ulaşması öngörülüyor. Ancak bunun gerçekleştirilebilmesi için hem sektör temsilcilerinin hem de hükümetin çeşitli aksiyonlarda bulunması gerekiyor. 

    Şu anda yabancı dilde hizmet veren kaç kişi var sektörde?
    1.250 kişi var. 250’si bizde. 

    3 KİŞİ BÖLGESEL ROLLERE ATANDI
    Cazibe merkezleri programları sektöre nasıl etki yaptı?
    Cazibe merkezleri programı sektörü büyütecek etki yapacak. Uygulamaların 6. bölge teşvikinde sağlanan desteğe benzer şekilde, istihdam teşvikleriyle, bölgeden bağımsız SGK işveren payı indirimleriyle önünün açılması faydalı olacaktır. Öte yandan telekomünikasyondan finansa, perakendeden e-ticarete kadar pek çok farklı sektörün bölgeye taşınmasına aracılık eden çağrı merkezleri ilerlemenin ve modernleşmenin en önemli unsurlarından biri. Bu özelliğiyle de faal oldukları bölgelerdeki sosyal dönüşümü de olumlu yönde etkiliyor. Bu nedenle, İşkur gibi kurumlarla bölgesel çapta iş birliği yaparak nitelikli insan kaynağına yönelik ciddi yatırımlarda bulunmamız gerekiyor. Ancak bu şekilde sektörün büyümesine katkı sağlayabilir ve Türkiye’nin global çapta rekabet gücünü arttırabiliriz. 

    Bu sektör gençlere ne gibi kariyer imkanları sağlıyor?
    Çağrı merkezleri lise, yüksekokul ve üniversite mezunlarına kariyer yapma imkânı sunabilen sektörlerin başında geliyor. Güçlü iletişim kurabilen ve kendini sürekli geliştirmek isteyen lise mezunu gençler, çağrı merkezi sektöründe rahatlıkla çalışıp işlerinde başarılı olabilir ve yükselebilir. Başarılı olan çalışanlar, hızlı bir şekilde takım liderliğine, ekip yöneticiliğine, süpervizörlüğe ve proje yöneticiliğine yükselebildikleri gibi farklı departmanlara da yatay geçiş yapabiliyorlar. Türkiye, Teleperformance dünyası içinde önemli bir çok dilli merkez konumunda ve bölge yönetimine yetenekli çalışanlarımızı gönderiyoruz. Sadece son bir yılda 3 kişi bölgesel yönetim ve denetim pozisyonlarına getirildi. Çalışanlarımıza bu anlamda da uluslararası bir kariyer imkanı sunuyoruz. 

    Etiketler: insan kaynakları
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı