Çağrı merkezinde çalışmak kız istemenin ‘koz’u oldu

Hanife BAŞ
30 Ocak 2012 - 00:00Son Güncelleme : 29 Ocak 2012 - 21:54

Türkiye’de 10 çağrı merkezinde 6 bin 300 kişiyi istihdam ettiklerini belirten AssisTT Genel Müdürü Adil Zembat, “İllere hareket götürüyoruz. Gençlerin evliliğinde de etkili oluyoruz. Kız isterken damat adayı bizde çalışıyorsa sorgulamadan kızı veriyorlar” dedi.

TÜRK Telekom Grubu’ndaki müşteri ilişkileri ve çağrı merkezi firması AssisTT’nin Genel Müdürü Adil Zembat, çağrı merkezlerinin Türkiye’nin istihdamda parlayan yıldızı olduğunu söyledi. 10 çağrı merkezinde 6 bin 300 kişiyi istihdam ettiklerini dile getiren Zembat, çağrı merkezi açılan illere hareket götürdüklerini kaydetti. Zembat, Erzincan’da açtıkları çağrı merkezinin şehrin sosyal iklimini değiştirdiğini vurgulayarak, “AssisTT’de çalışmak gençlerin evliliğinde de etkili oluyor. Kız isterken nerede çalıştığını soruyorlar. Damat adayı AssisTT’de çalışıyorsa sorgulamadan kızı veriyorlar. Gençlerin çoğu evlenebilmek için bizde işe girmeye çalışıyor” dedi.
Şehri değiştiriyor
Çağrı merkezlerinin şehirlere istihdam yanında başka katkıları olduğuna da işaret eden Zembat, şöyle konuştu: “Şehrin havasını ve mimarisini bile değiştiriyoruz. Hoş, şık bir bina yapınca diğerleri de ona uymaya özen gösteriyor. Örneğin, Erzincan’da ilk gittiğimizde nerede çay içelim diye düşünürdük. Şimdi şirketin çevresinde bir sürü kafe oluştu. Burada 1400 kişiye istihdam sağlıyoruz. Eğitimlerle de çalışanlarımızı geliştiriyoruz.”
Zembat, çağrı merkezinde Türkiye’de dış kaynak hizmeti veren en büyük firma olduklarını da dile getirerek, şunları söyledi: “THY, Devlet Demiryolları, İDO, KOSGEB, Sağlık Bakanlığı, Türksat gibi firmalara hizmet veriyoruz. Çağrı merkezi sayımız ona çıktı. İstanbul’da üç tane, Ankara’da iki tane, Erzincan, Erzurum, İzmir, Rize ve Samsun’da da birer merkezimiz var.”
Yeni iller sırada
Yeni açmayı düşündükleri çağrı merkezleri de bulunduğunu dile getiren Adil Zembat, şu bilgileri verdi: “Çağrı merkezini daha çok sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz. Gelişmekte olan illere öncelik veriyoruz. Bitlis, Adıyaman’da da olacağız. Araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Sivas, Amasya da gündemimizde var. ”

Dil bilen sayısı artsa bölgede merkez oluruz

YABANCI dil sorunu aşılsa Türkiye’nin bölgede çağrıda merkez olabileceğini kaydeden Zembat, “Anadolu’da yabancı dil potansiyeli düşük. Dil bilen insan bulmakta zorlanıyoruz. Bunun da bir strateji çerçevesinde öğretilmesi gerekir. Filipinler devlet politikası yaptı. Çağrı merkezi istihdamda önemli” dedi.

Bilinmeyen numaradan bilgisayar ve cep bilgisi de verilecek

BİLİNMEYEN numaralar hattı 118’in kendi bünyelerinde olduğuna ve özelleştirmeden sonra 11818-11820 olarak hizmet verdiğine değinen Adil Zembat, şunları anlattı: “Bu alana çok firma girdi. İki yıl önce lisanslar verildi. Hizmetin kapsamı çok gelişti. Sektörde alınan çağrılar halen Avrupa ortalamasının çok altında. Daha çok potansiyel var. Bilinmeyen hatlarda numarada çok farklı hizmetler de veriliyor. Biz yeni hizmet olarak giriş seviyesinde bilgisayar ve cep telefonu danışmanlığı başlatıyoruz. Özellikle bir yaşın üzerindekilerin cep telefonu ve bilgisayar konusunda basit şeyleri öğrenmek istediğini gördük. Gençlere sorunca gururları inciniyor. Cep ve bilgisayarla ilgili temel bilgileri vereceğiz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı