Çağın reklam sloganı: Yaşatarak pazarlama

Tamer YÜKSEL / İSTANBUL
27.10.2003 - 01:39 | Son Güncelleme:

Reklamcılar Derneği'nin sektörde çalışan pazarlama departmanı elemanlarına verdiği ‘Deneyimsel pazarlama’ konulu seminerde ‘yaşatarak pazarlama’ modeli ve önemi anlatıldı.

Duyulara hitap ederek yapılan yaşatarak pazarlama modelinin 40 yıldır süregelen klasik pazarlama modeline alternatif özellik taşıdığını belirten Reklamverenler Derneği Eğitmeni Murat Yurddaş, ‘‘Çağın reklamcılığı yaşatarak pazarlamadan geçiyor’’ dedi.

Tüketicinin ruhuna hitap eden yaşatarak pazarlama modelinin dünyada yaygın olduğunu ancak Türkiye'de yeni yeni profesyonelce uygulanmaya başlandığını anlatan Yurddaş, şunları söyledi:

‘‘Türkiye'de bu şekilde yaşatılarak satışı yapılan ürünlerden sadece bir kaç örnek var. ‘Sultan Kayıkları ve Maraş dondurması' gibi. Bunlar da amatörce yapılıyor. Pazarlanan ürünün kişide bir his, ruh yaratması çok önemli. Artık bazı ürünleri sadece görmek yeterli olmuyor. Ürüne dokunarak, yaşayarak kazanılan tecrübe daha çok önem kazanıyor. Günümüzün pazarlamacıları markalarını potansiyel kullanıcılardan oluşan hedef kitlesine yaşatıyor. Mesela Harley Davidson sana, ‘al motoru iki gün kullan, almak zorunda değilsin' diyor. ABD'deki bir dondurma fabrikası, tesislerine tur düzenliyor. Yaşatarak pazarlama modeli televizyonlara, gazetelere ilan verme uygulamasına alternatif değil, bunlarla birlikte yürütülen bir uygulamadır.’’

YAŞAM TARZI SATIYOR

Seminere motosiklet kıyafetleriyle gelen Harleyciler adına bir sunum yapan Harley Davidson'un Türkiye temsilcisi Ferruh Tanay, ‘‘Herkes motor satıyor ama Harley yaşam tarzı satıyor’’ dedi. Tutkuyla oluşan kulüp yaratma fikri ile Harley Davidson'un batmaktan kurtulduğunu belirten Tanay, ‘‘Halka açılan Harley, lisanslı yan ürünleriyle hayranlarına ulaşarak 1986 krizini aştı. Harley'de görüntü hiç değişmedi ama teknoloji değişti. Sonuçta 2002 yılının en başarılı şirketi seçildi’’ dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı