« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Caddeler cıvıl cıvıl ‘scooter’lar ışıl ışıl

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME
Güneş tepede ışıldadıkça, motorcunun aşkı depreşir..Her şeyi bir kenara bırakıp vurmak ister kendini yollara..Şanslıysa atlar motoruna, uzar ilk fırsatta... Her hafta en az bir motoru sizlerle tanıştırmaya çalışıyorum. Bu hafta da istedim ki özellikle şehir içi kullunım keyfine doyum olmayan ‘‘Scooter’’ları sizlerle tanıştırayım...Scooter deyip geçmeyin...Bu sınıftaki scooterlar, gerek motor güçleriyle gerek diğer özellikleriyle scooter kavramında yeni bir boyut açtılar. Kullanım kolaylıkları, tatminkar güçleri ve konforlarıyla ‘‘scooter'la uzun yol yapılmaz’’ görüşü bu motorlar sayesinde bence yıkıldı. Özellikle Honda Silverwing 50 Suzuki Burgman 60 beygir gücüyle uzun kısa her yolda size arkadaşlık edebilecek iki haylaz çocuk. APRILIA ATLANTIC Atlantic iki motor seçeneğiyle kaşımıza çıkıyor. Atlantic 200 ve 500... Touring Scooter kavramının ilk temsilcilerinden birisi de Atlantic 500. Tek silindir, 4 zamanlı 39 beygir, su soğutmalı bir motora sahip. 193 kg. Ve maksimum hızı 150 km. Atlantic 500 12 milyar 500 milyon lira, Atlantic 200'ün fiyatı; 8 milyor 250 milyon lira.HONDA FJS 600 SIlverwIng Silverwing edinebileceğiniz en sıkı scooterlardan biri... 582 cc. motor ve 50 beygir gücüyle bir scooterdan beklenmeyecek kadar seri bir alet. Oldukça yüksek torkuyla da bastığınızda gittiğini hayretler içinde izleyebilirsiniz. 229kg. Fiyatı; 13 milyar 750 milyon lira.SUZUKI Burgman AN 650688 CC Lik motor hacmi, 60 hp lik gücüyle ve haylazlığıyla ben bu aletin hastasıyım. Bir scotter'a göre oldukça seri ve keyifli bir sürüşe sahip bu motoru ister manuel ister otomatik vites kullanabilirsiniz. Ayrıca 150 ve 400 cc'lik iki motor seçeneği daha var. Fiyatlar; UH 150 modeli 4 bin 550 Euro, AN 400 modeli 835 bin Japon Yeni ve AN 650 1.250 Japon Yeni.HONDA SCV 100 ACTIVA4 zamanlı, tek silindirli bu cici kız kısa mesafeli şehir içi trafiği için ideal. 102 cc'lik bir motora sahip ve 7 beygir gücünde... Fiyatı; 2 milyar 450 milyon lira.APRILIA SCARABEO Scarabeo ilk kez 16 inç lastikleriyle piyasaya çıktığında herkeslerin kafasında yeni bir yer etmişti. Standart ekipmanına dahil olan top case, rahatlıkla bir kask alacak şekilde tasarlanmış. Ayrıca yeni tasarımıyla sempatikliğine sempatiklik katılan Scarabeo 200 ve 500 cc'lik iki ayrı motor seçeneğine sahip. Kanımca Scarabeo 200 176 cc. 17 beygir, 140 kg. özellikleriyle, motora hevesli bayanların ilk göz ağrısı olmaya 1 numaradan aday. Scarabeo 200'un fiyatı 8 milyar 500 bin lira, Scarabeo 500'un fiyatı; 13 milyar 500 bin lira.VESPA ET4 150Klasik çizgileri ve zerafetiyle göz alıcı olması bir yana, Vespa ET4 150, uçak teknolojisinden esinlenilen ön süspansiyonu, çelik monokok gövdesi ve yeni 150 cc'lik, 4 zamanlı L.E.A.D.E.R. motora sahip küçük dev. Vespa'nın en sevdiğim yanlarından biri elektronik ‘‘Immbobiliser’’ sistemi. Bu sayede motorunuzu park ettiğinizde aklınız onda kalmıyor. Bir de bu alet 70 km/s süratte 1 litre benzinle ortalama 35 kilomotre yol alabiliyor. Fiyatı; 5 milyar 655 milyon lira.Rossi pilotajla Honda'yı yendiUzun bir aradan sonra MotoGP heyecanı Güney Afrika'daki Welkom Pisti'nde tekrar başladı. Üç yıldır üst üste şampiyon olan Rossi, bilindiği üzere bu sezon takım değiştirerek, uzunca bir süredir yarış kazanamayan Yamaha'ya geçmişti. Rossi sezon başlamadan önce verdiği demeçlerde Yamaha'nın motor gücü konusunda eksikleri olduğunu belirtiyordu. Ancak sezonun ilk sıralama turlarında yine çok hızlı olduğunu gösterdi ve pole pozisyonu kimseye kaptırmadı. Yarıştaysa enteresan bir çekişme vardı. Rossi'nin tüm bilgi, birikim ve kabiliyetiyle Honda teknolojisinin savaşını izledik yarış boyunca.. Viraj çıkışlarında önde Rossi Yamaha'yla, arkasında Biaggi Honda'yla... Daha viraj biter bitmez Honda tek tekerle öyle bir ivmeleniyor ki Yamaha normal yol motoru gibi kalıyor yanında. Kıssadan hisse Honda Yamaha'yı ezdi. En iyi tur zamanının Honda'ya ait olmasından da anlaşılıyor. Ancak Rossi'yi Honda bile geçemedi. Bir sonraki yarış olan İspanya GP'si 2 Mayıs 2004 tarihinde Jerez Pisti'nde yapılacak.Komik AnılarBenim anım niye yayınlanmıyor diyorsan; otur bir düşün:ya feci bir kazanı anlatmışsındır komik hiçbir yanı yoktur, ya sayfalarca döktürmüşsündür ben bile okurken uyuya kalmışımdır, ya anı harbiden komiktir ve kısadır ama içinde yanlış örnek olacak bir kural ihlali söz konusudur, ya da yollamayı unutmuşsundur...:) Hadi sarıl klavyene.. ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr, otoyasam@hurriyet.com.tr :)Bariyer kafama indiBundan 3 sene önce Yamaha RX115 motorsikletimle Altunizade Capitol Alışveriş Merkezi'ne gitmiştik. Otopark kısmına girecektik. Arkada da mahalleden arkadaşım Vedat vardı. Otopark girişi arabalar için ücretli jeton alınıp, düğmeye basınca bariyerin açıldığı bir sistem vardı. Ben dikkat etmemiştim. Bir arabanın arkasına takıldım. Araba da bariyeri az geçti dikkat etmeden takip edince gümm o demir bariyer benim kafama indi. Allahtan kafamda kask vardı. Fakat arkadaşım için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kafasında kask olmasına rağmen, demir engel bana çarpınca ordan sekip, bodoslama arkadaşın suratına çarptı. Ben kafama çarpınca ne olduğunu tam olarak anlayamamıştım herhalde bir arkadaş şaka yaptı sandım ama arkadan bağırışı duyunca kafamıza otopark sopasının indiğini anladım. Arkadaşım yüzündeki morluğun bu komik kaza olduğunu sık sık arkadaş çevresinde bahsetmesine rağmen benim inkar etmem ve de hakikaten inanılmayacak kadar saçma ve komik olduğu için pek rağbet görmedi ve ben onun kavga edip dayak yediğini iddia ederken bana inandılar. Barış AltanArtık kadın motorcuların da grubu varTürkiye'deki tüm bayan motosiklet kullanıcılarına ve tutkunlarına açık, kadınların motosiklet kullanımını desteklemek, arttırmak ve sorunlarını paylaşmak amacıyla bir grup kuruldu. Adı, ‘‘WomenRiders’’. Hepimize hayırlı olsun...

CANLI SKOR CEBİNDE!

Cep telefonunuza Spor Arena uygulamasını gönderelim.

SMS GÖNDERİLDİ!

Cihazınıza özel bağlantı linki sms ile gönderildi. Lütfen smslerinize bakınız.
Bunları da Beğenebilirsiniz