Gündem Haberleri

    Bush'un El Cezire TV'yi bombalama planına yalanlama

    LONDRA (A.A)
    18.01.2006 - 08:00 | Son Güncelleme:

    İngiliz hükümeti, ABD Başkanı George Bush ile İngiltere Başbakanı Tony Blair arasında geçen çok gizli bir konuşmada El Cezire televizyonunun Katar'daki merkezinin bombalanması ihtimaline atıfta bulunulduğu iddialarını yalanladı.

    Downing Street sözcüsü, dün gece yaptığı açıklamada, “Gizli konuşmada Katar'da El Cezire televizyon kanalını bombalanmasına atıfta bulunmadığını doğrulayabiliriz” dedi.

    Sözcü, “konuşmada El Cezire'nin bir başka bürosunun bombalanmasına atıfta bulunulup bulunulmadığının” sorulması üzerine de, “Bu sorunun da cevabı hayır” diye yanıt verdi ve El Cezire'nin herhangi bir bürosunun bombalanmasına ilişkin bir konudan haberdar olmadığını kaydetti.

    İngiliz Daily Mirror gazetesi, Kasım ayındaki bir haberinde, “ABD Başkanı George Bush'un 2004 yılında, uydudan yayın yapan El Cezire televizyonunu bombalamak istediğini” yazmıştı. Irak'taki savaşa karşı tutumuyla bilinen gazetenin haberinde, Blair'in, ABD'nin başkenti Washington'a 16 Nisan 2004'te yaptığı bir ziyaret sırasında Bush ile yaptığı konuşma kayıtlarında, “Bush'un, muhabirleri sürekli olarak ABD'yi eleştiren bu uydu kanalının merkezine saldırılmasını istediği, Blair'in ise Körfez ülkeleri arasında önemli bir müttefik olan Katar'ın başkenti Doha'da bulunan El Cezire merkezine yönelik böyle bir eyleme sert bir yanıt verilmesinden çekindiğini ifade ettiği” kaydedilmişti.

    İngiltere hükümetinin konuya ilişkin yalanlamasının, El Cezire'nin, İngiltere'de Ocak 2005'te yürürlüğe giren bilgi edinme özgürlüğüne ilişkin kanuna dayanarak bu belgeye ulaşmak için resmi bir talepte bulunduğu sırada yapıldığına dikkat çekiliyor.

    Downing Street sözcüsü, bu durumun hatırlatılması üzerine, Başbakanlık makamının bu dilekçeye 20 iş günü içinde yanıt verileceğini belirtti, ancak Bush ile Blair'in konuşmalarının ya da başka liderlerin konuşmalarının ayrıntılarının kamuya açıklanmasının pek rastlanır bir uygulama olmadığını sözlerine ekledi.
    Beyaz Saray'dan habere ilişkin yalanlama, Kasım ayında yapılmıştı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı