Bursa, gıda ihracatında atılıma hazırlanıyor (YENİDEN)

Güncelleme Tarihi:

Bursa, gıda ihracatında atılıma hazırlanıyor (YENİDEN)
Oluşturulma Tarihi: Nisan 30, 2017 13:49

Bursa, gıda ihracatında atılıma hazırlanıyor (YENİDEN)

Haberin Devamı

BURSA, (DHA) - GIDA sektörünün en önemli üretim ve ticaret merkezleri arasında bulunan Bursa, ihraç pazarlarında daha etkin ve güçlü bir konuma ulaşmak için harekete geçti. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) Ekonomi Bakanlığı desteğiyle hazırladığı Gıda Ur-Ge Projesi kapsamında ilk alım heyeti organizasyonu gerçekleştirildi. Yabancı firmaların ilgisi Bursalı firmaların yüzünü güldürdü. Sektör temsilcileri ihraç pazarlarında yeni bir atılımın sinyalini verdi.

Gıda sektöründe Uluslararası Rekabeti Geliştirme Projesi (Ur-Ge)  ile ihracat performanslarını yükseltmek isteyen sektör temsilcileri, ‘Food Point’ kurumsal kimliği adı altında 20 ülkeden 160 iş adamı ile bir araya geldi. Sheraton Otel’de kurulan stantlarda 27-28 Nisan tarihlerinde ürünlerini sergileyen Bursalı firmalar, ziyaretçileri üretim tesislerinde de ağırlama fırsatı buldu. Bursa iş dünyası temsilcileri yapılan görüşmelerle yeni ticari bağlantılar için kapıların aralandığını ifade ettiler. 

“FABRİKA ZİYARETLERİ TİCARETİ KOLAYLAŞTIRIYOR”

Şener Gıda Temsilcisi Mustafa Sayılgan, sektörde 25 yıldan bu yana faaliyet gösterdiklerini söyledi. Ürünlerini yaklaşık 30 ülkeye ihraç ettiklerini belirten Sayılgan, “Gıda Ur-Ge Projesi kapsamında gerçekleştirilen organizasyon da firmamız açısından oldukça verimli geçti” dedi. Yurt dışında da birçok fuara katıldıklarını dile getiren Sayılgan, “İthalat ve ihracat yapacak firmalar, ürünün fiyat ve kalitesinden önce çalışacakları firmaların güvenirliliğini sorguluyor. Bu nedenle fabrika ziyaretleri de büyük önem taşıyor. Fabrika ziyaretleri olumlu geçerse ticaret de kolaylaşıyor. Biz de buraya gelen yabancı firmaları fabrikamızda ağırladık. Ticaretimizin bu etkinliklerle daha da artacağına inanıyorum. BTSO’ya bu organizasyonun gerçekleştirilmesinden dolayı teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı. 

“ÜRÜNLERİMİZİN MÜŞTERİSİ BELLİ”

Asbal Firmasının Sahibi Dursun Akan, alım heyeti organizasyonu ile başta Kuveyt, Suudi Arabistan, İran, Fas ve Azerbaycan olmak üzere çok önemli iş görüşmeleri gerçekleştirdiklerini söyledi. Yabancıların ürünlerine gösterdikleri ilgiinin etkinlik boyunca sürdüğünü dile getiren Akan, “Bursa Ticaret ve Sanayi Odası çok önemli bir organizasyon düzenledi. Burada müşterisi belli, elit bir kitleye hitap eden bir program düzenlenmiş. Emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum” dedi.

TİCARET KÖPRÜLERİ KURULUYOR

Hastavuk Firma Temsilcisi Bircan Özkan, “Almanya’dan Suudi Arabistan’a; Rusya’dan Polonya’ya birçok ülkeden temsilci burada. Bursa ile özdeşleşen yerel markalar sergileniyor. Firmalarımızın dünyaya açılması noktasında çok önemli görüşmeler gerçekleştirdik. Bizlere liderlik eden BTSO’ya teşekkür ediyorum” diye konuştu. 

Alım heyetinde bulunan yabancı işadamları, stant açan firmaların üretim tesislerini de ziyaret ettiler. Söz konusu firmalar arasında bulunan Marmarabirlik’in Başköy’deki Entegre Tesisi ziyaretinde Suudi işadamlarını ağırlamaktan büyük memnuniyet duyduğunu ifade eden Birlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, yeni ticari bağlantılara hazır olduklarını dile getirdi.

“YABANCI FİRMALARI TİTİZLİKLE SEÇTİK”

BTSO Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Gıda Ur-Ge projesi kapsamında ilk alım heyeti organizasyonunu başarıyla gerçekleştirdiklerini söyledi. 20 ülkeden 160 firmayı büyük bir titizlikle seçtiklerini ifade eden İsmail Kuş, “Ekonomi Bakanlığı’mızın da destekleriyle çok önemli firmalar davetimize icabet ettiler. Yapılan görüşmelerle ve fabrika ziyaretleriyle Türk gıda sektörüne önemli bir katkı sağlayacağımızı umuyorum. BTSO olarak sektörümüzün yanında olmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.  

“RAFLARA TÜRK ÜRÜNLERİNİ YERLEŞTİRMEK İSTİYORUZ”

BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur da Bursa’nın dondurulmuş gıda, süt ürünleri ve meyve suyunda Türkiye’nini toplam üretimin yüzde 60’ından fazlasını karşıladığına işaret ederek, “Ancak dışa açılma konusunda sistematik bir yaklaşımımız yoktu. Bugün Körfez ülkelerine baktığımızda raflarında Yunan, İspanyol ve İtalyan firmalarının ağırlığını var. Biz bunu değiştirmek istiyoruz. Raflara Türk ürünlerini yerleştirmek istiyoruz. Buraya gelen işadamlarına tesislerimizi de inceleme fırsatı sunduk. Hijyen standartlarımızı, Türk gıda sektörünün ulaştığı noktayı gösterdik. Gelen heyetler, firmalarımızı çok beğendiler. Ürünlerin beklentilerinin üzerinde olduğunu ifade ettiler. Türk ekonomisine duyulan güvenlerini de dile getirdiler. Gıda sektörümüzün önemli bir atılım yapacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.   

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!