Burger King, en hızlı Türkiye'de büyüyor

Hürriyet Haber
17 Mart 1998 - 00:00Son Güncelleme : 17 Mart 1998 - 00:01

Burger King'in Türkiye Temsilcisi TAB Gıda'nın Genel Müdürü Alp Gürdil, ‘‘Burger King'in 56 ülke arasında ABD'den sonra en hızlı Türkiye'de büyüdüğünü’’ söyledi. Gürdil, TAB'ın bağlı olduğu Ata Grubu'nun gıda sektöründe başka yatırımlar da yapacağını bildirdi.

Dünyanın 56 ülkesinde 9 bin 400'den fazla restoranı bulunan Amerikan fast food devi Burger King'in ABD'den sonra en hızlı büyüdüğü ülke, Türkiye. Merkezi Florida'da bulunan ve alevde ızgara edilen hamburgeri ‘‘Whopper’’ ile tanınan Burger King, Türkiye'deki üçüncü yılını 45 restoranla tamamladı.

Burger King'in Türkiye temsilcisi TAB Gıda Sanayii'nin Genel Müdürü Alp Gürdil, ABD'den sonra en hızlı geliştiği ülkenin Türkiye olduğunu, önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam edeceklerini söyledi. Gürdil, 1998 sonunda 80 restoran, 1999'da ise en az 120-130 Burger King restoranına ulaşacaklarını belirtti. Burger King'in 1998 sonu ciro hedefi ise 70 milyon dolar... Bugüne kadar açılan bütün restoranların TAB Gıda'ya ait olduğunu belirten Alp Gürdil, altyapının tamamlanmasına kadar bir süre daha franchising vermeyeceklerini söyledi.

ATA, FAST-FOOD'U SEVDİ

İnşaat sektörünün önde gelen isimlerinden Ata Grubu bünyesindeki TAB Gıda, artık sadece fast-food restoranlarıyla sınırlı kalmayacak. Alp Gürdil, ‘‘Gıda sektöründe isim olmak istiyoruz. Bunun için değişik gıdaların üretiminin yanısıra, tarım ve hayvancılık gibi alanları da araştırıyoruz’’ dedi. Gürdil, Burger King restoranlarında kullanacakları ürünleri, önümüzdeki yıllarda kendi bünyelerinde üretmeyi planladıklarını belirtti.

Fast food sayesinde Ata Grubu'nun bünyesine yeni yeni şirketler katılıyor. Başlangıçta sadece kendi restoranlarına dağıtım yapan Fastad,

kısa sürede Wendy's gibi rakip fast food zincirlerine de hizmet verir hale gelmiş. Gürdil, Türkiye'nin özellikle kırmızı et konusunda istikrarsız bir politika izlemesinden yakınarak, şunları söyledi: ‘‘Dünyada en pahalı et Türkiye'de. Türkiye'de kilosu 5.5-6 dolar olan işlenmiş etin fiyatı dünyada 2 ile 4 dolar arasında. Örneğin, ABD'de 1.5 dolar, İngiltere'de 3.5 dolar. Hayvancılık politikası konusunda bir istikrar olsa, et yatırımları da artar.’’

TÜKETİM BİLANÇOSU

Türkiye'deki Burger King restoranlarında ayda 115 ton patates tüketiliyor.

Aylık kırmızı et tüketimi 70 ton.

Bir ayda 35 ton tavuk tüketiliyor.

Burger King'de bir ayda 800 bin ekmek yeniyor.

Bir ayda içilen Coca Cola 250 bin litreye ulaşıyor.

Alevde tavuk için 7 milyon dolar yatırım

Alevde ızgara edilen hamburgeriyle ünlenen Burger King restoranlarında artık ‘‘alevde ızgara edilen tavuk’’ da satılıyor. Bu ürün için 7 milyon dolarlık yeni bir yatırım yaptıklarını belirten Genel Müdür Alp Gürdil, ‘‘Restoranda en fazla tavuk yiyen müşterilerin Türkiye'de olduğunu saptadık. Restoranlardaki toplam ürün gamı içinde tavuk tüketimi Türkiye'de yüzde 27-30, Avrupa'da ise bu oran yüzde 17-18'lerde. Bu yüzden tavuk çeşitlerimizi artırıyoruz’’ dedi.






Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı