« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Bu yarış unutulmaz

40. tur yarışın kaderini belirledi. Vettel, takım arkadaşı lider Webber’e çarptı, Hamilton aradan sıyrılıp damalı bayrağa ulaştı. Aynı takımdan Button ikinciliği elde etti.

Ercan Kazaz
SON GÜNCELLEME

NEFES KESEN YARIŞTAN KARELER - Foto Galeri

BEKLEMEYE değdi.. Formula 1’de sezonun 7. yarışı olan Türkiye Grand Prix’i nefesleri kesti. İstanbul Park’ta 40. tur zihinlere kazıldı, Vodafone McLaren Mercedes aradan sıyrılıp duble yaptı.

Cuma gününden beri yapılan antrenman turları olsun sıralama turları olsun yarışın Red Bull ve McLaren Mercedes arasında geçeceğinin kanıtıydı. Herkes yarışın mutlak favorisi olarak Red Bulları görse de çok kolay bir yarış olmayacağı belliydi. Bunun kanıtında daha ilk turlarda her ne kadar Lewis Hamilton beklenenden kötü bir start almasına rağmen ikinciliği Vettel’den alıp Webber saldırmaya başlamasıyla ortaya çıktı. Jenson Button ise takım arkadaşının bu mücadelesini arkadan izlemekle yetiniyordu. Pit stopta Hamilton, Webber’i geçmek için bir şans daha yakaladıysa da orada da start almadı ve 3.’lüğe düştü. Fakat ne olduysa oldu 40. turda...

Button’ın hamlesi

Takım arkadaşını geçmeye çalışan Alman pilot Vettel, 12 viraj öncesi düzlükte arka lastiğini lider durumdaki takım arkadaşı Webber’den kurtaramadı, ikili pist dışına çıktı. Bu kaza sonrası Lewis Hamilton ve Button ilk iki sıraya yerleşti. Kazada Vettel yarış dışı kaldı, kanadı kırılan Webber ise üçüncü sıraya geriledi.
Bu kazanın ardından bir başka kaza daha mı oluyor denildi 49 turda. Bu kez Button ilk sıradaki Hamilton’u geçmek için sıkıştırdı. Ancak İngiliz pilot takım arkadaşının bu atağına aynı şekilde karşılık verince yeniden liderliği eline geçirdi ve 58 turluk yarışı da 1.28.47.620 ile zaferle noktaladı.

Geçerim sandım çarptım

RED Bull pilotu Sebastian Vettel, 40. turda lider durumdaki takım arkadaşı Mark Webber’i geçmeye kalkınca kaza yaptı ve hem takımını hem de Avustralyalı pilotu liderlikten etti. Genç sürücü, “Doğru zamanı yakalayamadım. Webber’i geçerim sanmıştım. Bir kaç defa buna niyetlendim. Deneğimde de başaramadım. Zamanlama kötü oldu” dedi.

8. viraj çok zorlu

VODAFONE McLaren Mercedes’in İngiliz pilotu Lewis Hamilton, iyi bir sonuç elde ettiklerini söyledi. Hamilton, “Red Bull’larla birlikte yarışacağımızı biliyorduk. 8. viraj gerçekten zorlu bir viraj. 8. virajdan sonra Button ile birbirimizi geçişimiz oldu. Zorlu bir şeydi. Çok da riske etmedik” dedi.

Dünyanın en uzunu İstanbul Park’ta

DÜNYANIN n uzun boylu adamı Sultan Kösen (2.47) de İstanbul Park Pisti’ndeydi. Yarışlar başlamadan önce İstanbul Park’a gelen Sultan Kösen, Red Bull Racing takımının motor evine girdi.

EN BiLiNEN 5 KAZA

Suzuka 1989: Yarışı ilk sırada bitirmesi durumunda şampiyonluğunu elinden alacağını bildiği McLaren’den Alain Prost’un takım arkadaşı Senna’yı, Suzuka’da çarparak yarış dışı bıraktı.

Estoril 1996: F1’in en uzun takım arkadaşlığında ikinci sırada olan McLaren pilotları Mika Hakinken ve David Coulthard, birbirlerine çarptı.

Indianapolis 2002: BMV Williams için yarışan Montoya ve Ralf Schumacher hiç geçinemeyen takım arkadaşları olarak bilinirlerdi. Indianapolis yarışında Montoya, Ralf Schumacher’i pistte geçince küçük Schumacher aracının kontrolünü kaybedip Montoya’yı pistten süpürmüştü.

Interlagos 2004: Jaguar takımının son yarışında Webber ve Klein birbirine çarpınca, hem takım hem de pilotlar için hazin son olmuştu. Ayrıca Webber 2005’te Brezilya Grand Prix’sinde Pizzonia’ya, 2006’da da Nico Rosberg’e de çarpmıştı.

Nurburgring 2007: BMW pilotu Nick Heidfeld’in takım arkadaşını ilk virajda geçme çabası göz yaşlarıyla sona ermişti. Çünkü Robert Kubica’ya çarpmıştı.


Bunları da Beğenebilirsiniz