Gündem Haberleri

    Bu üstsüz, Saab’a güç katacak

    Sürüş İzlenimi:Emre Özpeynirci
    16.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Türkiye’de bana göre hak ettiği konuma bir türlü gelemeyen Saab markasının, ’güvenlik testlerinde en yüksek değeri alan ilk üstsüz’ unvanlı modeli 9-3 Convertible, 1.9 litrelik dizel motoru, geniş iç hacmi ve konforu ile hem beni hem de test danışmanlarımı çok etkiledi. Saab 9-3 Convertible’nin fiyatı 51 bin 358 Euro’dan başlarken, bu haftaki dizel motorlu test konuğumuzun fiyatı ise 54 bin 557 Euro

    General Motors’a bağlı İsveçli Saab, gerek Avrupa’da gerekse Türkiye’de bana göre hak ettiği konuma gelemeyen bir marka. Türkiye’de daha çok ’volume’ araçları olan Opel ve Chevrolet üzerinde duran GM Türkiye yetkilileri, gerek motoru, gerek konforu gerekse şık tasarımıyla öne çıkan bu markaya fazla eğilemiyorlar. Bu haftaki ikinci test konuğum olan 9-3’ün üstü açık modeli, Saab markasının Türkiye’de gelişimi için bana göre önemli bir fırsat yaratıyor.

    ARKA KOLTUK İŞKENCESİ YOK

    Sebebi açık. Üstü açılabilen otomobiller, sahip oldukları tavan mekanizmasından dolayı aracın iç mekanını kısıtlarlar. Bu nedenle yetişkinler için üstü açık bir otomobilin arka koltuğunda oturmak bir süre sonra neredeyse işkence haline dönüşür. Bu tip otomobiller iki kişilik olarak düşünülür. Tavan açılıp bagaja girdiğinde ise size eşya koyacak alan kalmaz. Bu da benim gibi evli ve çocuklu kişilerin tercih sebebi değildir. O yüzden bizler arka koltuğu daha rahat kullanabileceğimiz aile otomobillerini tercih ederiz. Ancak Saab 9-3 Convertible bu konudaki fikrimi değiştirdi.

    Saab’ın üstsüzü arkada kızımla oturan eşim tarafından çok beğenildi. Çünkü hem geniş diz mesafesi hem de ferah alan sayesinde sıkıntı çekmeden yolculuk yaptık. Sonuçta performans ve tasarım olarak dikkat çeken bu otomobil aileler için de tercih sebebi haline getirilebilir. Bu da Saab’a özellikle üstü açık otomobil sınıfında büyük avantaj sağlar. Gelelim aracın özelliklerine. Uçak üreticiliği ile başlayan bir üretim geçmişine sahip olan Saab, bunu otomobillerine yansıtmayı sürdürüyor. Aracın kokpiti ki benim en beğendim yönü, sürücüye dönük tasarlanmış. Tüm Saab modellerinde olduğu gibi kontak anahtarı yuvası el freninin arkasına yerleştirilmiş. Bunun nedeni ise güvenliğe önem veren bir marka olan Saab’ın, kontak yuvasının kazalarda sürücünün dizine zarar vermesini önlemek. Aracın dış tasarımına bakıldığında ise ön yüzün doğal olarak 9-3 sedan modelinden alındığını görüyorsunuz. Kumaş tavana sahip olan Cabrio, farklı tasarımlı stop farları ile sedan kardeşinde ayrılıyor. Otomobilin tavanı kokpitteki düğmeye basılarak tam otomatik olarak açılıp kapatılabiliyor. Diğer Cabrio otomobillerden farklı olarak aracın bagaj kapağının üstündeki tente bölmesi geriye kayarak kumaş tavanın yerine girmesini sağlıyor. Üstü kapalıyken 352 litrelik bir bagaj hacmine sunan aracın tavan açıldığı zaman bu değeri 235 litreye düşüyor.

    TURBO AMA AZ YAKIYOR

    Bu haftaki test konuğumda yer alan 1.9 litrelik dizel motor, GM tarafından geliştirilen ve grubun birçok markasındaki modellerde de karşımıza çıkıyor. Bu motor ürettiği yüksek güç ve tork ile dikkat çekiyor. 4000 d/d’de 150 beygir güç, 2750 d/d’de 320 Nm tork üreten bu motor ile araç 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede tamamlıyor. Araçta 5 ileri ’Sentronic’ adı verilen bir şanzıman sistemi bulunuyor. Manuel kullanıma da imkan veren şanzımanın vites değiştirme kolcukları direksiyon simidinin içinde tasarlanmış. Şehir içinde 100 kilometrede 10.3 litrelik yakıt tüketimine sahip olan aracın şehir dışı yakıt tüketimi ise 7.4 litre.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı