Bu tasarımın sahibi bir Türk

Hürriyet Haber
03.05.2017 - 14:05 | Son Güncelleme:

Jaguar 1990 senesinde, ünlü XJR-12 yarış otomobili ile Le Mans 24 Saat’i birincilikle bitirmeyi başarmıştı. Ekip,1993 yılında yarışa bu kez üç tane XJ220 ile katıldı ancak başarılı olamadı. İngiliz otomobil üreticisi o zamandan beri, yani 20 yılı aşkın bir süredir dayanıklılık yarışlarında yer almadı ancak bir Türk tasarımcı, son konseptiyle bunu değiştirebileceğini umuyor.

2030 yılına erken bir bakış.

SS-107 olarak adlandırılan Le Mans yarışçısı, Michelin Tasarım Yarışması kapsamında uzman taşıt tasarımcısı Serdar Soyal tarafından tasarlandı. Konseptin, 2030 yılı Le Mans 24 Saat’e katılarak ünlü yarış etkinliğinin 107’inci yılını ve Jaguar’ın 85’inci yılını kutlayacağı hayal ediliyor.

Bu tasarımın sahibi bir Türk

Jaguar SS-107 Le Mans Konsepti

Birçok modern Le Mans yarış otomobili gibi, SS-107 konsepti de birkaç ortak tasarım özelliğine sahip. Düşük, eğimli ön bölüm, ön tamponların içine yerleştirilen farlar ve yelken benzeri arka spoyler gibi ipuçları günümüzdeki araçlarla benzerlik gösteriyor ancak bu konseptin asıl farkını koyduğu nokta mühendislik.

Soyal, Le Mans yarışçısı Jaguar konseptinin tamamen elektrikli olacağını düşünüyor. Haksız da sayılmaz çünkü ne de olsa 2030 yılından bahsediyoruz. Şimdi bu elektrik kısmının biraz detayına inecek olursak; otomobilin tekerleklerinde dört batarya takımı yer alacak ve her biri gelişmiş bir türbin sistemi sayesinde otomobil pistte ilerlerken yeniden şarj olacak. Gövdede de aynı işlemi yapmak üzere monte edilmiş türbinler yer alacak.

Bu tasarımın sahibi bir Türk

Jaguar SS-107 Le Mans Konsepti Jaguar SS-107 Le Mans Konsepti

Aracın gelişmiş güç aktarma organı, tek bir şarjla 1,065 kilometrelik yol kat edebilecek. Ayrıca pit stoplarda gücü azalan bataryalar, tamamen şarj edilmiş bataryalar ile değiştirilebilecek. Otomobilin maksimum 465 km/s hıza ulaşabileceği hayal ediliyor.

Tasarım, sürücüye göre uyarlanan tek bir monokok şasi etrafında geliştirildi ve ilhamını sadece Le Mans yarış araçlarından değil, ünlü XJ220 yol otomobilinden de aldı. Nanoteknolojik hidrofilik ön cam daima sınırsız görüş sağlarken, nano-jel yarış koltuğu da sürücünün boyutlarına tam olarak uygun olan şekli alabilecek. Fazlasıyla fütüristik bir çalışma olmasına rağmen Soyal, konseptinin Le Mans'ın geleceğinde yer alabileceğine inanıyor.

 Bu tasarımın sahibi bir Türk tarafından hazırlanmıştır. 

Bu tasarımın sahibi bir Türk

Renault Trezor Konsept Otomobil İncelemesi

Etiketler: konsept , motor1 , Motor1.com


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı