'Bu sürece “Kırmızı” yakışırdı dedik'

Hürriyet Haber
25 Haziran 2017 - 02:10Son Güncelleme : 25 Haziran 2017 - 02:10

Reklam Merkezi Marka Direktörü Yiğit Sal, Kırmızı Bölge / En İyi Özel Hedef Kitle Uygulaması kategorisi ve En İyi Gündem Bağlantılı Reklam kategorisi ödüllerini kazandıran çalışmalarını anlattı.

Bu yıl Kırmızı Bölge / En İyi Özel Hedef Kitle Uygulaması kategorisinde Egemedya için hazırladığınız “Doğru Mecra Kullanmazsan Doğru İletişim Kuramazsın!” ve En İyi Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinde ajansınız için hazırladığınız “Hiçbir İlan Bu Kadar Etkili Olmadı!” çalışmaları ile Kırmızı ödülü kazandınız. Bu çalışmalar ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz? 

Bu sürece “Kırmızı” yakışırdı dedik

29 Ekim ilanı aslında ilk başta mailing olarak düşündüğümüz bir çalışmaydı. Reklam yazarımızdan fikir o kadar güzel çıktı ki işi mailing olarak kullanmaya kıyamadık, ilan olarak birçok gazetede çıktık. Şimdi bir daha “iyi ki gazeteye çıkmışız” diyoruz. Reklam Merkezi olarak 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ilanımız ile ödül almak ayrı bir gurur.

Bu sürece “Kırmızı” yakışırdı dedik

Egemedya ise logosundan web sitesine iletişim çalışmalarını yönettiğimiz ve aynı zamanda medya planlama & satın alma konusunda hizmet aldığımız bir markamız. Madem bu kadar şeyi değiştirdik, bu sürece bir de “Kırmızı” yakışırdı dedik ve çalışmayı bu motivasyonla ürettik.

İstanbul dışında faaliyet gösteren reklam ajanslarının yaratıcılığı hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Son senelerde gerek İzmir gerekse Ankara merkezli ajansların hem Kırmızı hem de diğer yarışmalarda aldığı ödüllere bakınca artık bu ayrımın ortadan kalktığını düşünüyorum. Yaratıcılık bir ekip işi, o ekibin nerede kurulduğunun ise hiçbir önemi yok. Tek önemli nokta işin kalitesi, bu seviyenin geldiği nokta da artık ortada.

Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı, neden önemli? 

2008 ve 2009 yılları Reklam Merkezi’nin Kırmızı Ödülleri’nde emekleme dönemi diyebiliriz. 2010 yılında ise ilk defa düzenlenen Kırmızı Bölge’den 6 Başarı Ödülü, 2 Kırmızı Ödülü ve Kıpkırmızı Ödülü ile ayrılmıştık. Bu yarışma bizim için de bir dönüm noktası oldu diyebiliriz.

Reklam ajanslarının “gaz” ile çalışan işletmeler olduğunu düşünürsek bizim için motivasyonel anlamda Kırmızı çok önemli. Bir yandan da markalarımızın gün geçtikçe bu platformda yarışmaktan keyif aldıklarını görüyoruz ki bu da ayrı bir keyif noktası oluyor.

Bu sürece “Kırmızı” yakışırdı dedik
'Egemedya Ajans Başkanı Hasan Ege Tütüncüoğlu'

İletişim çalışmalarınızda yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor, ne kadar önemli?

Hasan Ege Tütüncüoğlu: İletişim çalışmalarında yaratıcılık reklamın doğru hedef kitleye ulaşmasında ciddi bir etken. Özellikle reklamların akılda kalıcı ve diğer rakiplerden ayrıştırıcı olmasında yaratıcı reklamların önemi ortaya çıkıyor. Günümüzde reklam çok hızlı tüketildiği için akılda kalıcılık yalnızca iyi bir farklılaşma ile ortaya çıkabiliyor.  Bazen yaratıcı tasarımları olan küçük bütçeli medya iletişimi çok iyi sonuçlar ile reklamverenine dönüş sağlayabiliyor. Buna da ancak akılda kalıcı ve yaratıcı bir reklam ile sağlayabilirsiniz.

Kırmızı Ödülleri sektöre ne katıyor, ne kadar önemli? Ajansınızın yaratıcılık ödülü kazanması ne kadar önemli?

Hasan Ege Tütüncüoğlu: Kırmızı ödülleri uzun yıllardır düzenlendiği için bir ritüel haline geldi ve bunun bir halkasında yer almak almak onur verici. İzmir merkezli ajansların da yaratıcı çalışmalarda son derece başarılı olduğunu kırmızı ödülleri ile görmekteyiz. Markayı doğru anlayıp doğru ifade eden ajanslar reklamverenine de avantaj ve kazanç sağlıyor. Tabi ki ajansımızın ödül kazanmasını önemsiyor ve tebrik ediyoruz. Uyumlu birlikteliğimizi ve başarılı işbirliğimizi kırmızı ödülü ile taçlandırmış olduk.

 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı