Bu ortaklık belgesel olur

Burak COŞAN
08.04.2016 - 00:19 | Son Güncelleme:

Dünyanın en büyük yatırım bankalarından Goldman Sachs ile ortak olan Jolly Tur, alanında küresel oyuncu olmayı hedefliyor. Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, “Türk turizmi için bu kadar kötü senaryoların konuşulduğu bir dönemde böyle bir ortaklık belgesel konusu bile olabilir” dedi.

MART ayının başında Goldman Sachs ile ortak olduklarını açıklayan Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, ortaklık sonrası ilk açıklamalarını Hürriyet’e yaptı. Yaklaşık 16 ay süren gizli görüşmelerin ortaklık ile neticelendiğini ifade eden Vardar, görüşmelerin karşılıklı görüş alışverişi için başladığını, 6 ay sonunda ortaklık görüşmesine dönüştüğünü söyledi. Ortaklık teklifinin Goldman Sachs’tan geldiğinin belirten Vardar, “Onlar aslında pazar hakkında bilgi almak için geldi. İlk 6 ay birbirimiz tanımayla geçti. Sonra iki tarafın stratejik planları doğrultusunda ortaklık görüşmelerine döndü. Son 5-6 ay ise şirket içi denetim ve hukuki süreç ile geçti. Sonunda ortaklık anlaşması imzalandı. Yönetimde yine Vardar ailesi bulunuyor. Ancak bir icra kurulu oluşturuldu. Burada Goldman Sachs’ın yöneticileri de bulunuyor. Stratejik kararları ortak alacağımız bir yapı oluşturduk” dedi.

ZOR DÖNEMDE ORTAKLIK
Dünyanın en büyük yatırım bankalarından birinin, zor günler geçiren Türkiye’deki turizm sektörüne yatırım yapmasının Türkiye için çok büyük başarı olduğuna söyleyen Vardar, “Bu ortaklık Goldman Sachs’ın Türkiye ofisininin açılmasından sonraki ilk yatırımı oldu. 29 yıldır iç pazarın en büyük markalarından biri olarak ne hedef koyduysak gerçekleştirdik. Türkiye’nin en önemli tur operatörlerinden biri, dünyanın en önemli yatırım bankalarından biri ile ortak oldu. Bu Türkiye turizmi ve Türkiye için çok önemli bir birliktelik. Çünkü Türkiye turizmi için bu kadar negatif konuların konuşulduğu bir dönemde böyle bir ortaklığın olması belgesele bile konu olabilir. Tanıtma Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın bu ortaklığı kullanması gerekiyor. Bu kurumlar bu anlaşmayı örnek göstererek ‘Türkiye’de kötü bir durum yok’ mesajı verebilir. Bu ortaklık Türkiye’ye inancı gözler önüne seriyor” ifadelerini kullandı.

ULUSLARARASI BÜYÜME
Jolly Tur’un hedeflerine ulaşması için bu ortaklığın çok önemli olduğuna vurgu yapan Mete Vardar, “Jolly Tur’a bu zaman kadar çok fazla ortaklık talebi geldi. Ancak hiç biri ile ikinci görüşmeyi yapmadık bile. Goldman Sachs ile ortaklık sadece lokal olarak düşünülmemeli. Uluslararası hedeflerimize ulaşmamızda Goldman ile birlikte hareket edeceğiz. Türkiye iç pazarda lider firmalardan biriyiz. Uluslararası alanda da yaptığımız teknoloji yatırımları ile birlikte çok büyük bir firma olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

1000 SAYFALIK SÖZLEŞME
TEKNOLOJİ alanına Vardar Ailesi olarak çok önem verdiklerinin altını çizen Mete Vardar, “Gordion Teknoloji adında bir şirket de kurduk. 8-9 yıldır çok ciddi yatırımlar yaptık. Jolly Tur’un kullandığı tüm sistemler 35 kişilik yazılım ekibi tarafından oluşturuluyor. 10 milyon TL’den fazla teknoloji yatırımı yaptık. Ortaklıkta bu şirketimizin de büyük payı oldu” dedi.  Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar’ın ortaklık sürecinde bir bankacı kadar finans öğrendiğini anlatan Mete Vardar,  “Ortaklık sürecinde 10 bin sayfalık rapor hazırlandı. Yaklaşık 1000 sayfalık sözleşme imzalandı.  Muhasebe ve finans müdürlerimiz çok titiz çalıştı.  Kardeşim Mert Vardar günde 14 saat çalışıyorsa 8 saatini teknoloji şirketine ayırdı” dedi. 

GLOBAL İNTERNET SİSTEMİ İLE FARK YARATACAĞIZ
ÇOK yakın gelecekte teknoloji alanında yaptıkları yatırımlar sayesinde Jolly Tur’un kendi modelini yaratacığını ve sektöre ciddi farklılıklar getireceklerine değinen Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar, “Hedefimiz Jolly Tur’u uluslararası anlamda ana oyuncular arasına sokmak. 10 yıl sonrasını düşünerek adımlarımızı atıyoruz. Bu ortaklık ile teknolojik alt yapı açısından uluslararası alanda lider pozisyona gelecek bir yapı haline gelmeyi amaçlıyoruz.  Ancak tüm bu teknoloji yatırımları ve ortaklık ile şirketin aile görüşünden, Türk örf ve adetlerinden vazgeçmiş değiliz. Sadece yüzde 100 kurumsal bir firma yapısı oluşturduk” dedi. ‘360 derece’ turizm pazarlaması için çalışmalar yaptıklarını söyleyen Mert Vardar,  “Teknoloji şirketimizde bir alt yapı mekanizması oluşturduk. Bu yapı ile acentelerimizin kullanacağı ekranlar, son kullanıcılara hitap eden online sistemler ve mobil uygulamalar yarattık. Yazılımlarımız sayesinde tüm bu kanallara veri akışı sağlayacağız. Bu kanallardan uçak bileti, münferit otel odası, paket tur gibi satışlarımız olacak. Ayrıca bütün sistemi global sisteme entegre edeceğiz. Böyle yurtdışından online olarak yurtiçindeki otellerin de satışını yapacağız” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı