Gündem Haberleri

    BT hedefini aştı, 1 yılda 2 kat büyüme yakaladı

    Ayşegül AKYARLI GÜVEN
    03.05.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Geçtiğimiz yıl ’3 yıl içinde 3 kat büyüme’ hedefi koyan British Telecom, bir yılda müşteri sayısını ikiye katlamayı başardı. British Telecom EMEA Bölgesi Başkanı Oliver Campenon, "Türk Telekom’un özelleştirilmesinin ardından Türkiye pazarı açmak konusunda dünya averajının üzerine çıkmayı başardı. Ancak, rekabetin eşitlenmesi için altyapı yöneti ayrılmalı" dedi.

    GEÇTİĞİMİZ yıl 3 yıl içinde 3 kat büyüme hedefi koyan British Telecom, bir yılda müşteri sayısını ikiye katlamayı başardı. Hedef büyütmelerindeki en büyük etkenin Türkiye’deki pazar koşulları olduğunu söyleyen British Telecom EMEA Bölgesi Başkanı Oliver Campenon, "Türk Telekom’un özelleştirilmesinin ardından Türkiye pazarı açmak konusunda avarajın üzerine çıkmayı başardı. Ancak, sıra şimdi sektörde rekabetin eşitlenebilmesi için altyapı yönetiminin ayrılmasına geldi" dedi.

    Şirket alabiliriz

    Müşterilerinin talebi üzerine faaliyet göstermeye başladıkları Türkiye’de bundan sonra müşterileriyle büyümek istediklerine dikkat çeken Campenon, "Geçtiğimiz yıl 400 müşteriye hizmet verirken, bugün Türkiye’de 800 müşterimiz var. Asıl hedefimiz müşterilerimizle ve iş hacmimizle büyümek yönünde olsa da bölgede inorganik arayışlarımız sürüyor. Bölgede daha büyük ayak izi bırakmamızı sağlayacak veya servislerimizi geliştirmemizi etkileyecek şirketler alabiliriz. Bugüne kadar dünyada 25 şirket aldık. Bu yönde büyümeye karşı değiliz."

    Şartlar eşit olmalı

    Telekom’un özelleştirilme sürecinden sonrasına bardağın yarısı dolu veya yarısı boş mantığıyla bakılabileceğini vurgulayan Campenon sürecin ardından gelişen sorun ve beklentilerini de şu şekilde anlattı: "Bu iyi bir gelişme. Ancak, şimdi pazarda ne olacağı konusunda iki konu var. Bunlardan birincisi herkesin müşterilerine eşit bir şekilde servis sağlayabileceği bir ortam yaratmaktan geçiyor. Şimdi Türkiye’yi ele alalım. Türkiye’de Türk Telekom tüm altyapının sahibi. Altyapının sahibi bir başka firmada olunca, sektöre yeni gelen bir firmanın eşit şartlarda savaşmasına pek imkan yok. Bizim istediğimiz kurallar konması."

    Türk Telekom’dan alınsın

    Telekomünikasyon endüstrisinde altyapı, altyapı yönetimi ve servis arasında bir çizgi olması gerektiğine dikkat çeken Campenon Telekom altyapısının Türk Telekom’a da sektördeki diğer oyunculara olduğu gibi farklı bir kurum tarafından servis edilmesinin işleri kolaylaştıracağını söyleyerek, "Bu çok fonksiyonel bir ayrım olur. Bu bizim İngitere’de de denediğimiz bir sistem. İtalya da aynı yöntem kullanılıyor. Ancak sürecin oluşması birkaç yıl sürüyor" dedi.

    Ekonomik ve politik karar

    168 ülkede faaliyette olduklarını belirten Campenon özelleştirme süreci ve verilen lisansların ardından Türkiye’nin açılım sürecindesinde olduğunu vurguladı. Şimdi konunun bu açılımın ne kadar sürede gerçekleşebileceği yönünde olduğunu vurgulayan Campenon "Bu hem politik ve ekonomik bir karar. Kural koyucular bunu sadece güçlü politik destekle yapabilir. Müşterilerin bu yöndeki isteği de ekonomik gerekçeyi destekliyor" dedi.

    İletişim sağlam olmazsa yatırımcı iki kez düşünür

    İLETİŞİMİN şirketlerin yatırım kararı açısından da önemli olduğunu belirten Oliver Campenon Türkiye’nin bu konuyu çok ciddiye alması gerektiğine dikkat çekerek, "Büyük bir grup, dünya üzerinde kendi varlığını göstermeye karar verdiğinde, tabii ki ekonomik ortamı, piyasa taleplerini gözden geçirecektir. Ama bu gözden geçirme aynı zamanda o ülkede kullanabileceği araçları da kapsayacaktır. Telekomünikasyon da bu araçlardan biri. Ülke içinde veya dışarıdan o ülkeyle iletişim sağlamak zorsa, o zaman grup o ülkeye daha fazla yatırım yapmadan önce iki kez düşünecektir’ dedi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı