Gündem Haberleri

    BSH: Türkiye üretim için Çin’den çok daha cazip

    Hürriyet Haber
    28.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Dünyanın üçüncü büyük elektrikli ev aletleri üreticisi Bosch Siemens Hausgerate’in (BSH) CEO’su Kurt Ludwig Gutberlet, Türkiye’nin bir üretim üssü olarak Çin’e göre daha avantajlı olduğunu söyledi. Profilo markasını da bünyesinde barındıran grup, Türkiye’ye yıllık 20 milyon Euro yatırım yapmayı planlıyor. DÜNYA çapında 15 ülkeye yayılmış 43 fabrikası bulunan ve 2004’ü 6.8 milyar Euro’luk ciroyla kapatan Alman elektronik ev aletleri ve beyaz eşya üreticisi Bosch Siemens Hausgerate (BSH), Türkiye’yi hem önemli bir pazar hem de en büyük üretim üslerinden biri olarak görüyor. Grubun Türkiye’deki faaliyetlerini yerinde görmek üzere İstanbul’da bulunan BSH CEO’su Kurt Ludwig Gutberlet, ‘Çin’de üretim yapmak maliyetler açısından cazip olabilir. Ancak Çin’in Avrupa pazarına olan uzaklığı göz önünde bulundurulduğunda, nakliye zorlukları nedeniyle üretim için çok da mantıklı bir seçim olmuyor. Dolayısıyla bizim için Türkiye’de üretim yapmak hem zaman hem de ulaşım masrafları açısından çok daha avantajlı’ dedi. Türkiye’ye yaptıkları yatırımın son 10 yılda 200 milyon Euro’yu bulduğunu ve bu bakımdan beyaz eşya sektöründe Türkiye’ye en fazla yatırım yapan yabancı grup olduklarını da belirten Gutberlet, Avrupa için stratejik üretim üssü olarak değerlendirdikleri Türkiye’de, her yıl için ortalama 20 milyon Euro’luk yatırım planları olduğunu bildirdi. Türkiye’de hem yerel markaları Profilo, hem de Bosch ve Siemens’le iyi bir çizgi yakaladıklarını söyleyen Gutberlet, Türk pazarının gelecekte daha da büyük önem kazanacağına dikkat çekerek, ‘Şu an olduğu gibi ileride de tüketim mallarına doymuşluk oranı yüksek olmayan, nüfusu artan ve özellikle de gençlerin yoğunlukta olduğu ülkeler bizim için en cazip pazarları oluşturacak. Bu özelliklere sahip ülkelerin başında da Türkiye, Rusya ve Çin gibi ülkeler geliyor. Zaten Türkiye, halen kendi evimiz olan Almanya’dan sonra, İngiltere ve İspanya gibi ülkelerle birlikte Avrupa’daki en önemli 3-4 pazarımızdan da birini oluşturuyor’ diye konuştu. Türkiye’nin gelecekte de ev aletleri üretimi ve satışında önemli bir ülke olacağını düşünen Gutberlet, ‘Biz burada sağlam bir yerimiz ve güçlü bir aktivitemizin olmasından dolayı çok mutluyuz. Avrupa’daki orta gelirli tüketicilere hizmet vermemiz konusunda, Türkiye’deki üretimimizin gelecekte de bize çok yardımcı olacağını biliyoruz’ dedi.Arçelik ve Vestel Avrupa’da da rakibimizKurt Ludwig Gutberlet, Arçelik ve Vestel’in çok rekabetçi markalar olduğunu belirterek, Avrupa’da gösterdikleri dinamik gelişimi yakından izlediğini söyledi. Bu şirketlerin Türkiye’de çok güçlü olduklarını ve adlarını artık Avrupa’da da duyurmaya başladıklarını kaydeden Gutberlet, Türk markalarının dış pazarlarda kendilerine göre farklı stratejiler izlediklerini vurguladı. BSH Çerkezköy’den 213 milyon Euro’luk ihracat yaptı BSH Profilo’nun CEO’su Norbert Klein ise, Çerkezköy’de bulunan fabrikalarından geçen yıl 213 milyon Euro’luk ihracata imza attıklarını açıkladı. Fabrikada gerçekleştirdikleri yıllık 2 milyon birimlik üretimin yarısını iç pazara, yarısını da ihracata yönelik ürettiklerini belirten Klein, amaçlarının üretim kapasitelerini ve dolayısıyla ihracatlarını da artımak olduğunu bildirdi. Profilo’nun yüzde 25’lik pazar payıyla ikinci sırada bulunduğu Türk beyaz eşya pazarında geçen yıl yüzde 65’lik büyüme yaşandığına da dikkat çeken Klein, 2003’te 3 milyon adet olan pazar satış hacminin bugün 5 milyona yaklaştığını söyledi. Klein, Türk beyaz eşya sektöründe yaşanan bu büyük gelişmeyi ise 2001 krizinin ardından pazarın toparlanmasına bağladı. BSH Profilo CEO’su, ‘Krizin etkilerinin atlatılmasının ardından tüketiciler daha önce düşünüp de erteledikleri satın almaları gerçekleştirmeye başladılar. Ayrıca Türkiye’de çok yaygınlaşan taksitli satışlar ve kredi kartı kullanımında yaşanan büyük artış da pazardaki dikkat çekiciyi büyümeye zemin hazırladı’ diye konuştu.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı