Eğitim Haberleri

    British Council’dan gençlik araştırması: Gençler eğitim sisteminden memnun değil

    Esra ÜLKAR
    05.12.2017 - 15:39 | Son Güncelleme:

    British Council’ın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’deki gençler eğitim sisteminden memnun değil. Gençlerin yüzde 26’sı ne okuyor ne çalışıyor. Spora ve sanata vakit ayıramadıklarını söylüyorlar ve yarısı hiç spor yapmıyor. Evliliği hayallerinin peşinden gitmek ve yaşamlarını kendi tercihlerine göre sürdürmek için bir çıkış yolu olarak görüyorlar.

    British Council’ın 12 şehirde, 18-30 yaş arası 2 bin 524 gençle yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’deki gençler eğitim sisteminden memun değil. Gençlerin yarısı iyi bir eğitim almak için Batı ülkelerine gitmek gerektiğini düşünüyor. Yüzde 26’sı ne çalışıyor ne de eğitim alıyor. Sanata ve spora vakit ayıramadıklarını söylüyorlar ve yarısı hiç spor yapmıyor. Evliliği hayallerinin peşinden gitmek ve yaşamlarını kendi tercihlerine göre sürdürmek için bir çıkış yolu olarak görüyorlar. Ailelerinden özgürleşmek için aile kurmak istiyorlar. Gençler dünyanın dört bir yanındaki akranları gibi, bireysel benlikleri ve bağımsızlıklarıyla içinde yaşadıkları topluluklara, aile, eğitim, evlilik gibi sabit kurumlara duydukları bağlılık arasında sürekli olarak denge kurmaya çalışıyor.

    ‘Next Generation Türkiye’ başlıklı araştırma, British Council tarafından Yaşama Dair Vakıf (YADA) ve Gelecek Daha Net (GDN) Gençlik Platformu işbirlikleriyle gerçekleştirildi. Araştırmanın öne çıkan bulgularıysa şöyle;

    -Türkiye’deki gençler gelecekleri konusunda iyimser. Çoğunluk yaşam şartlarının gelecekte daha iyi olacağını düşünüyorlar.

    -Gençlerin yarısı, WhatsApp ve diğer sosyal medya iletişim araçlarına günde 2 saatten fazla zaman ayırıyor. Instagram, yüzde 29 ile en çok kullandıkları üç sosyal medya kanalının başında gelirken; bunu yüzde 27 ile WhatsApp, yüzde 26 ile Facebook takip ediyor.

    İŞTE BAŞARI İÇİN “TANIDIK” ŞART

    -Gençlerin yüzde 70’i müzik aleti çalma, çizim ya da resim yapma gibi sanatsal aktivitelere zaman ayırmıyor; yarısı ise spor ya da herhangi bir egzersiz yapmıyor.

    -Yarısından fazlası iş piyasasındaki deneyimlerine dayanarak, hayatta başarı elde etmek için “tanıdıkları” olmasının, okul performansından daha önemli olduğunu düşünüyor.

    -Yüzde 26’sı ne çalışıyor ne de eğitim alıyor. Bu oran, genç erkeklerde yüzde 17 iken, genç kadınlarda yüzde 36’ya yükseliyor.

    EVLİLİĞİ ÖZGÜRLÜK OLARAK GÖRÜYORLAR

    - Evliliği hem bağımsızlık hem de güvenlik için anahtar olarak görüyorlar. Evliliğin tercih nedenleri arasında aşık olmak, bir hayat arkadaşına sahip olmak ve sağlam bir gelecek kurmak yer alıyor. Ayrıca evliliği kendi evlerine sahip olmak, hayallerinin peşinden gitmek ve yaşamlarını kendi tercihlerine göre sürdürmek için bir çıkış yolu olarak da kabul ediyorlar.

    -Sosyal çevrelerinde farklı etnik, dini ve siyasi kimliklere sahip insanlardan oluşan geniş bir çeşitlilik var. Fakat bazılarının Suriyeli mülteciler, Müslüman olmayanlar ve LGBT bireylerin bulunduğu gruplarla yakın ilişki kurmama eğiliminde olduklarına dair işaretler de mevcut.

    -Sanata ya da spora vakitleri yok. En yaygın aktiviteler arasında arkadaşlar, akrabalar ve komşularla ev, kafe, restoran veya parklarda buluşmak yer alıyor. Müze, sanat galerisi veya tarihi mekanları ziyaret etmek, konsere veya tiyatroya gitmek gibi etkinlikler gençler tarafından pek tercih edilmiyor.

    EĞİTİME DEĞER VERİYORLAR

    -Gençler eğitime değer veriyor. Ancak mevcut eğitim sisteminden memnun değiller. 1’den 10’a kadar puanların yer aldığı bir ölçekte (1 en az memnun ve 10 çok memnun) eğitim sisteminin neredeyse tüm unsurları 5’in altında puanlanıyor. Sınav sistemi en az beğenilen unsur olarak öne çıkıyor. Gençlerin yarısı iyi bir eğitim almak için Batı ülkelerine gitmeleri gerektiğini düşünüyor. Yarısından çoğu gerek ulusal gerekse küresel iş piyasasında öne çıkmak için iyi derecede İngilizce bilmeleri gerektiğine inanıyor.

    ***

    EĞİTİM KALİTESİ İYİLEŞTİRİLMELİ

    Raporun önerileriyse şöyle:

    -Eğitim kalitesinin iyileştirilmesi, eğitimin tüm biçimlerine kapsayıcı erişimin sağlanması, gençlerin iş hayatına ve dış dünyaya hazırlanmasına destek olmak,

    -Gençlerin yaşadıkları toplumda bağımsız ve aktif vatandaşlar hâline gelmeleri, kendi geleceklerine daha fazla sahip çıkmaları için güçlenmelerine destek olmak,

    -Tüm gençliğe hoşgörüyle bakan ve saygı duyan kapsayıcı bir toplumu desteklemek gerekiyor.

     

     

     

    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı