Brezilya, Türk mermeri üzerinde samba yapacak

Hürriyet Haber
16.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

15 Türk mermer şirketi, İstanbul Maden İhracatçıları Birliği öncülüğünde Sao Paulo’da fuara katıldı. İMİB İkinci Başkanı Ahmet Altıntığ, ‘Hedefimiz başta Brezilya olmak üzere Güney Amerika’da söz sahibi olmak. Girişimlerimiz İtalya ve İspanya’yı tedirgin etti’ dedi.TÜRK mermercileri, Güney Amerika pazarına göz dikti. Brezilya’nın Sao Paulo kentinde düzenlenen ‘Revestir Fuarı’na katılan Türk doğal taş sektörü, yeni iş bağlantıları da kurdu. Türk üreticiler aynı fuarda ‘En İyi Sergileme’ ödülünü de aldı. Geleneksel Türk Hamamı’nın arka planda yer aldığı, ana görselde ise değişik Türk doğal taşlarından bir elbise giyen kadın figürüyle donatılan Türkiye standı, ‘En İyi Sergileme’ ödülüne layık görüldü. 186 FİRMA KATILDI: Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı’na bağlı olarak 2 bin 700 üyesi bulunan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği(İMİB), çeşitli ülkelerden 186 firmanın katıldığı fuara, Hindistan IndiaStonemart Fuarı’nda da kullandığı ‘Natural Beauties’ sloganıyla yer aldı. ‘Turkish Natural Stones’ imzasıyla pazara çıkan Türk doğal taş ve maden üreticilerinin, uluslararası tüketicilerin beğenisini kazanacak kaliteye ve modern işçiliğe sahip olduğunu belirten İMİB Yönetim Kurulu İkinci Başkanı Ahmet Altıntığ, Türk mermerinin Brezilya pazarında söz sahibi olmasını sağlamayı amaçladıklarını söyledi. MUTLAKA GİRECEĞİZ: Bu fuarla Türk mermerini Brezilya’ya tanıttıklarını belirten Ahmet Altıntığ, temmuz ayında İstanbul’da gerçekleştirilecek Dünya Mimarlar Kongresi’ne Brezilya’dan 45 kişilik bir heyetin katılacağını söyledi. Altıntığ, şöyle devam etti: ‘Heyettekiler mermerimizi yakından tanımak, fabrikalarımızı gezmek istiyor. Gümrük bize yüzde 70 yük getiriyor. Ancak yine de bunu göze almaya değer. Biz burada yüzde 70’in altından kalkabileceğimizi gördük. Bu da sektöre büyük umut verdi. Sektörün devleri İtalya ve İspanya ise Türk mermerinin elde ettiği başarıdan tedirgin. Artık İtalyanlar bile bizden Türk mermeri alıyor, işleyip satıyor.’İHRACATTA YENİ HEDEF: Türk doğal taş ürünlerinin, özellikle AB ülkeleri ve ABD başta olmak üzere dünyanın dört bir yanına ihraç edildiğini söyleyen İMİB Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Yalçın ise genel ihracat içindeki payı düşük olan Güney Amerika’ya ulaşmayı hedeflediklerini belirtti. İtalya’ya fark attıkANTİK mozaik eskitme makinaları üreticisi Akal Makina, ‘Revister Fuarı’nda sergilemek için götürdüğü 4 ayrı makina modelini de sattı. Yılda 2.5 milyon dolarlık ihracat yapan Akal Makina’nın Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akal, 12 ülkeye ürün gönderdiklerini belirtti. Murat Akal, ‘Mermerle yeni tanışan Brezilyalılar’a mozaikten neler yapılacağını gösterdik. Meksika ve Arjantin pazarına ulaşmak istiyorduk, bu fuarla onu başardık. İtalya’ya bile ürünlerimizden sattık. Bizi mutlu eden İtalyanlar’ın artık bize hayranlık duyması. İtalyan rakiplerimizin bir adım önüne geçtik’ diye konuştu.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı