Boyner: Yerel markalar bitecek

Hürriyet Haber
09.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

Şimdi de Wishes kart

ADVANTAGE kartın getirdiği rekabetin fayda sağladığını belirten Cem Boyner, ‘‘Advantage kart, Advantage çatısı altındaki şirketlerdeki alışverişleri arttıran ve teşvik eden bir faktör’’ dedi. Boyner, Advantage'ın daha 4 sene büyüme hızını yükselterek gelişeceğini tahmin ettiklerini kaydederek, şunları söyledi: ‘‘Ancak, yeni kartlar da dizayn ediyoruz. Wishes isimli bir kart çıkardık. Wishes kart önemli alışveriş sokaklarının ve alışveriş merkezlerindeki her türlü markaya taksitli ödeme imkanı sunan bir ödeme sistemi.’’

BOYNER Holding Murahhas üyesi Cem Boyner, Türkiye'de marka yaratıp bunu yurtdışında yerleştirmenin Türkiye'nin marka olmasıyla paralel olduğunu belirterek, ‘‘Türkiye isminin yük değil, yol açıcı olması lazım. Markanızı yurdışına yerleştirmek Türkiye'nin yurtdışında marka olmasının başarılmasına bağlı’’ dedi.

Türkiye içinde kendi alanında marka olmayı başarmış kuruluşların bugün yurtdışında marka olabilmelerini engelleyen başka birşeyin olmadığını ifade eden Boyner, ‘‘Türkiye kolay bir piyasa değil. Belli bir alanda markanızı oturtmuşsanız bunun yurtdışında tekrarlanmaması için ortada bir şey yok. Eğer yarattığınız markayı Londra, Fransa ve Amerika'da başarıyla sürdüremiyecekseniz, Türkiye'de de başarılı olmayacaktır. Çünkü ordaki herkes artık burada. Yerel markalar içinde çok uzunca boylu bir gelecek görmüyorum’’ diye konuştu.

Boyner, marka ilişkisinin müşteriyle bir aşk ilişkisi gibi olduğunu belirterek şunları söyledi:

‘‘Markayı sizin ve müşterinizin çok sevmesi lazım. Bu reklamla ve tanıtımla olmaz. Müşterinizin çok içine sindirebileceği ve çok seveceği kadar mükemmel olması lazım. Her gün bir gün öncesinden daha iyi olmak zorundasınız.’’

Mağzacılık alanına Beymen'le atladıklarını hatırlatan Boyner, ‘‘Arkasından Çarşı, Benetton, Levi's gibi diğerleri devam etti. Ordan da kendimizi tüketici finansmanı ve kredi kartı işinde bulduk. Ve bugün geldiğimiz noktadaki gücümüzü sokaktan ve perakendeden aldık. Çünkü birebir müşteriye hergün dokunabilmek, onun iç çamaşırını bedenini bilmek, onun cildinin ihtiyaçlarını bilmek, onun hediye tercihlerini bilmek bize yarın ona daha iyi hizmet vermeyi sağlıyor. Bizim için müşteri kredi kartında yazan numara değil. Acıları, heyecanları olan bir insan’’dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı