Boyner: Kolay satılanı bırak, müşteri çeken mala bak

Hürriyet Haber
15.04.2004 - 00:00 | Son Güncelleme:

Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, Çarşı’da büyük değişim başlattıklarını belirterek, ‘Alışveriş merkezlerinin, mağazaların düştüğü, kolay satılan mal hatasından dönüyoruz. Artık Çarşı müşteriye iyi gelen, müşteriyi çeken mala yönelecek’ dedi.BOYNER Grubu bünyesindeki Çarşı, bir değişim ve yenilenme programı başlattı. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, alışveriş merkezleri ve mağazaların, ‘farklı olan, müşteriyi çeken ürün’ yerine, ‘kolay satılan ürün’e odaklandığını belirterek, ‘Artık ilk zamanlardaki farklı olma özelliğimize dönüş yapma zamanı. Kolay satılan, satışı garanti olan yerine müşteriye iyi gelen ürün sunumuna başlıyoruz. Eskisi gibi olmak ekmek yedirmiyor’ dedi.Dünyadaki büyük mağazalar ve alışveriş merkezlerini çatısı altında toplayan National Retail Federation’un yönetim kurulunda bulunduğunu belirten Boyner, bütün dünyada büyük mağaza ve alışveriş merkezlerinde geçmişle yüzleşme rüzgarı yaşandığını vurguladı. Büyük mağazalarda ilk yıllardaki kredi kartı ile vadelendirme, bir durakta bütün alışverişin yapılması gibi özelliklerinin yaygınlaşarak artık ayrıştırıcı özellik olmaktan çıktığını, hiparmerketlerin de yavaş yavaş ucuz konfeksiyon işini girmeye başladığına işaret eden Boyner, şöyle devam etti:KIBLEYİ KAYBETTİLER‘Büyük mağazalar son 10 yılda gençleri kaybettiler. Gençler genelde, moda, heyacan, yenilik, tutku ister. Büyük mağazalar daha çok annelerinin alışveriş yaptığı yerler olmaya başladı. Gençler eğlence istiyor, onu veremememeye başladı. Eskiden dünyada en yeni ürünleri satarlardı, daha sonra bu gevşemeye başladı.Satın almada da büyük mağazalar biraz kıblelelerini kaybetti. Yani müşteri için çok cazip olacak ürünleri alıp satmak yerine, kendisi için çok kárlı olan malları alıp raflara koymayı tercih ettiler. Oysa büyük mağaza için cazip olan müşteri için çok cazip olmayabiliyor.’Değişime ayak uydurmak için muazzam bir dönüşün yaşanacağını, kabuk değiştirmek gerektiğini vurgulayan Boyner, lüksün demokratikleşmesinin de artık çok önemli bir gerçek haline geldiğini söyledi. Boyner, ‘Herkes heryerin müşterisi aslında. Aynı yerler üst, orta, alt gelir, genç yaşlı demeden bütün repertuarı dünyaya sunmaya başladı. Sosyo ekonomik durumlarına göre müşteri klasifikasyonu da artık geride kalıyor. Fiyat çok önemli ama tek başına hiçbir zaman en önemli faktör değil. Fiyat için gelen, fiyat için gider deriz hep’ diye konuştu.Boyner, Çarşı’da Genel Müdür Aslı Karadeniz’in bayında bulunduğu ve yenilenen ekiple devreye soktukları ‘büyük değişim projesi’ni 2004 Eylül’ünde tamamlamayı hedeflediklerini belirtti.PERAKENDECİ OKULUÇarşı’da yeni dönemde müşterinin sesine daha fazla kulak vereceklerini ifade eden Boyner, şöyle konuştu:‘Çarşı’da 1997’de metrekare başına satış geliri 6 bin 500 dolardı. Bu rakam günümüzde ortalama 3 bin 800 dolar düzeyinde bulunuyor. Hedefimiz bu rakamı yeniden 5 bin dolara çıkarmak. Bunun da rehavet içinde, ‘neyi kolay satarsak, onunla olur’ anlayışıyla yakalayamayacağımızı biliyoruz. Onun için müşteriyi çekecek her adımı atacağız. Gerekirse isim değiştirmeye bile gideceğiz. Yeter ki, diğer büyük mağazalardan kendimizi ayıralım, farklı olalım, müşteriyi böyle çekelim.’Boyner, krizde beklemeye aldıkları Perakendeci Okulu projesini de önümüzdeki dönemde gündeme getirebileceklerini vurguladı.Metroseksüel erkek Metrocity Çarşı’daBOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘Çarşı’yı yenilerken şimdilerde çok gündemde olan metroseksüel erkekler için farklılıklar düşünüyor musunuz?’ sorusunu yanıtlarken şöyle dedi: ‘Metroseksüel erkekler Çarşı’nın İstanbul Metroctiy’deki mağazasını tercih ediyor. Erkek bakım ürünlerinin satışının orada fazla olması bize bunu gösteriyor.’Gençleri çekeriz, dışarı açılırızÇARŞI Genel Müdürü Aslı Karadeniz, herşeyin satıldığı büyük mağazaların gençlerin gözünde yaşlıların mağazası olarak algılandığını belirterek, ‘Gençler annelerinin alışveriş yaptığı mağazada alışveriş yapmak istemiyorlar’ dedi. Karadeniz, hem büyük mağazaların hem de alışveriş merkezlerinin aynı tanınmış markalarla dolduğunu ve hepsinin birbirine benzemeye başladığını belirterek, ‘Sonuçta birbirini tekrar eden sıkıcı mekanlar haline geldiler. Gençler, cool satış elemanlarından alışveriş yapmak istiyorlar’ dedi. Çarşı’nın 2003’de 183.7 milyon dolar ciroya ulaştığını belirten Karadeniz, müşteri girişinin 24 milyon kişiden 26 milyon kişiye çıktığını bildirdi. Karadeniz, özellikle Rusya, Romanya ve Dubai olmak üzere yurtdışına açılma çalışmalarının sürdüğünü duyurdu.Krem reklamı sorunu Sağlık Bakanlığı’nınBOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, inceltici krem reklamı yüzünden Çarşı’ya da 45 milyar lira ceza verilmesine ilişkin soruyu yanıtlarken, Türkiye’ye ithal edilen tüm kozmetiklerin imal eden şirketlerce en ileri laboratuvarlarda piyasaya çıkmadan araştırıldığını hatırlattı. Boyner, ayrıca Türkiye’de satılan her kozmetik ürününün de Sağlık Bakanlığı’nın onayından geçtiğini vurguladı. Boyner, şöyle devam etti: ‘Ortada bir sorun varsa, bu Sağlık Bakanlığı ile ilgili sorun. Sağlık Bakanlığı’nın onayı olan her ürünü satarız biz. İkinci kere düşünmeyiz.’Coşkun krem reklamı için dava açacakSANAYİ ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, çıplak kadın fotoğraflarına yer verdiği için eleştirdiği ve Reklam Kurulu’ndan ceza alan krem reklamı konusunda kendisine tepki gösterenlere dava açacağını bildirdi.Eleştirdiği krem reklamına, Reklam Kurulunun verdiği cezayı değerlendiren Coşkun, konunun çarpıtıldığını savundu. Reklamda cazibeyi sağlayacak obje ile mesaj olmak üzere iki unsur bulunduğunu belirten Coşkun, şöyle konuştu: ‘Bakanlık olarak mesajı önemsiyoruz. Sözkonusu reklamda mesajdan öte obje ön plana çıkıyordu. Bunu söylediğim için ağır eleştirilere maruz kaldım. Bu kişilere ve kuruluşlara karşı ben de şimdi dava açacağım.’Köşe yazarlarının ‘Senin neyine Ali Bey’ dediklerini anımsatan Coşkun, sözkonusu köşe yazarlarından Anayasa’nın 172. maddesini okumalarını istedi. Coşkun, ilgili maddenin tüketicinin korunmasını içerdiğini ifade etti.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı