Bosch'dan 2 bin kişilik istihdam planı

Hürriyet Haber
09.05.2011 - 14:09 | Son Güncelleme: 09.05.2011 - 15:58

Bosch Türkiye, 2010 yılında 1,7 milyar avro satış ile bir önceki yıla göre yüzde 24 büyüme gerçekleştirirken, 2011 yılında yüzde 15'lik büyüme hedefliyor. Şirket 2013 yılına kadar 2 bin kişiye ilave istihdam sağlamayı planlıyor.

Bosch Grubu'nun Türkiye pazarına yaptığı satışlar 2010'da yüzde 25 artışla 793 milyon avro olarak gerçekleşti. Yine bu dönemde Bosch, teknoloji ve hizmet sağlayıcısı olarak 750 kişilik istihdam artışı ile toplam çalışan sayısını 9.000 kişiye çıkardı. Bu rakam Bosch'un Avrupa ülkeleri içerisinde Almanya hariç en geniş işgücünü ifade ediyor. Otomotiv iş kolundaki dizel ve benzin sistemleri ile ev aletlerinde üretim faaliyetlerini genişletmek için toplamda 112 milyon avro yatırım yapıldı.

Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü ve Bosch Grubu Türkiye Temsilcisi Hermann Butz, bu yıl net satış rakamlarında yaklaşık yüzde 15'lik büyümenin yanı sıra çalışan sayısını da 2011 yılında 600 kişi artırarak 9.600 kişiye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Bosch'un 2011 yılında Türkiye'de yapmayı planladığı toplam yatırım tutarının 120 milyon avronun üzerinde olacağını ve bu tutarın ağırlıklı olarak dizel ve benzin sistemleri ile ilgili yeni teknolojiler için kullanılacağını söyleyen Butz, bununla birlikte Bosch'un, otomotiv teknolojileri, ev aletleri ve termoteknoloji alanlarında Ar-Ge için yaklaşık 20 milyon avro harcamayı planladığını kaydetti.

Butz, “Türkiye'de 2011–2013 döneminde yaklaşık 400 milyon avro yatırım yapmayı planlarken, aynı dönemde Ar-Ge'de harcama hedefimiz ise 66 milyon avro olarak belirlendi. Ayrıca 2011–2013 döneminde Ar-Ge çalışan sayısı yaklaşık 300 kişiye ulaşacak” dedi.

2013 yılına kadar 2 bin kişiye ilave istihdam sağlayacaklarını bildiren Butz, 400 milyon avroluk yatırımın yaklaşık 300 milyon avrosunu otomotiv için gerçekleştireceklerini kaydetti.

 'MADE IN TURKEY'İ BİR MARKA OLARAK BOSCH İÇİN OLUŞTURDUK”

Bosch Türkiye'nin, dünyadaki Bosch üretim tesisleri arasında çok önemli bir yeri olduğunu ifade eden Butz, “Bosch Bursa Dizel fabrikamız, Bosch Global'de en çok Common Rail Enjektörü üreten fabrika, hidrolik komponentler üreten Bosch Bursa Rexroth fabrikamız ise Bosch Rexroth Global'de en büyük üretim alanına sahip fabrika unvanını elinde bulunduruyor. Biz hakikaten 'Made In Turkey'i bir marka olarak Bosch için oluşturduk. Biz bir ürünü ilk olarak Bosch'dan satın alırken Türkiye'den almayı tercih ediyoruz” diye konuştu.

Ar-Ge'ye yaptıkları yatırımlar ve istihdam rakamlarının Bosch'un uzun vadeli stratejisinin ve Türkiye'nin Bosch dünyası için öneminin bir kanıtı olduğuna işaret eden Butz, bu bağlamda Bursa'da bulunan Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa'da bulunan Bosch Termoteknik Sanayi ve Ticaret A.Ş. ve Çerkezköy'de bulunan Bosch'un ev aletleri fabrikalarının Ar-Ge merkezi olarak sertifikalarını aldığını vurguladı.
Türkiye'deki Bosch fabrikalarının kalite ve verimlilik açısından bütün Bosch içerisinde önden gittiğine işaret eden Butz, “Türkiye artık Bosch'un yurt dışındaki diğer birimlerine know-how transfer etmeye başladı. Bosch Türkiye olarak, son 5 yılda 400'ün üzerinde çalışanımız, mesleki eğitim, küreselleşme ve know-how transferi olarak yurt dışında görev aldı” dedi.

Bosch Türkiye'nin 2009 ve 2010 yıllarında Türkiye'de bulunan üretim tesislerinde hayata geçirdiği 100'ün üzerinde projeyle karbon emisyonunu 9.500 ton azalttığını belirten Butz, toplamda 1,7 milyon avro tasarruf sağlayan projelerle doğaya 430 bin ağacın sağladığı temiz havaya eşdeğer bir katkıda bulunduklarını kaydetti.

Verilen bilgiye göre, Bosch Grubu, otomotiv ve sanayi teknolojisi, dayanıklı tüketim malları ve bina teknolojileri alanında yaklaşık 285 bin çalışan ile 2010 mali yılında 47,3 milyar avroluk ciro gerçekleştirdi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı