Bosch, Türkiye’de ‘çeyiz eksiği’ni Sanyo’yla kapatacak

Hürriyet Haber
14.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ev aletleri pazarında faaliyet gösteren Bosch ve Japon teknoloji firması Sanyo, Türkiye’de işbirliğine gidiyor.

Buna göre, Sanyo’nun televizyon, video kamera, fotoğraf makinesi ve hava temizleyici gibi ürünleri, 1100 Bosch bayisinde satılacak ve 245 satış sonrası elektronik servis hizmet noktası ile desteklenecek. Bu işbirliği ile Bosch, bayilerindeki elektronik ürün açığını kapatırken, Sanyo da Türkiye’de televizyon pazarına girmiş olacak. BSH Ev Aletleri Satıştan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, “Sanyo ile 6 aydır görüşmelerimiz devam ediyordu. Bizim bu işbirliğindeki amacımız ürünlerimizi tamamlamak ve Sanyo açısından da markayı desteklemek. Müşteriler mağazaya geldiğinde beyaz eşya ve televizyonu bir arada görmek istiyor. Türkiye’de bir çeyiz geleneği var. Eğer bayileri bu işten mahrum ederseniz, işinin büyük bir kısmını engellersiniz” dedi. Sanyo Electric Ortadoğu, Afrika ve Avrupa Bölgesinden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Takashi Hirao da, hedefleri hakkında, “Bu birliktelik, bizim için Türkiye’de sinerji yaratmanın yeni bir yolu. Türk tüketicisine sunduğumuz televizyon ürünlerinin büyümemize katkı sağlayacak diye umuyoruz. Ancak 2 büyük Koreli rakibimizi de yenmeye çalışmıyoruz” diye konuştu. Sanyo Türkiye Genel Müdürü Gökhan Hasan Gökmen de, Sanyo’nun 50 bin televizyon ve 30 bin video kamera satışına ulaşmayı hedeflediği bilgisini verdi.

Yeni fabrika yatırımı olabilir

RONALD Grünberg, BSH’nin Türkiye’deki hedefleri hakkında şu bilgileri verdi: “Yeni bir fabrika yatırımımız olabilir. Kapasitemizi 2 yıl ieçrisinde 3.5 milyondan 5 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. 60 milyon Euro’ya yakın bir yatırım olacak ve her yıl bu rakam yatırıma gidecek. Ayrıca 2011’de yeni bir buzdolabı sunacağız.”


 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı