Borsanın ’piliçleri’ kampanya ile coştu

Esra SAHİCİ
10 Şubat 2006 - 00:00Son Güncelleme : 09 Şubat 2006 - 20:47

Kuş gribinin, beyaz et tüketimi üzerindeki etkisini azaltmak için yapılan kampanyalar etkisini gösteriyor. Şeker Piliç ve Banvit hisseleri borsada son iki işlem gününde toplam yüzde 40’a varan prim yaptı. Borsacılar piliç hisselerindeki hareketin kuş gribi nedeniyle ertelenen çıkış olduğunu söylediler.

HİSSELER HAREKETLİ:

Yaklaşık 5 ay önce Manyas’ta ortaya çıkan Kuş Gribi virüsü tüm beyaz et sektörünü olumsuz etkiledi. Sektörde satışlar hızla gerilerken tüketim ise neredeyse tamamen durdu. Borsada işlem gören beyaz et üreticilerinin hisseleri de bu olumsuz gelişmeler nedeniyle dip seviyelere kadar geriledi. Şeker Piliç ve Banvit hisseleri, şubat başında başlayan sektöre yönelik kampanyalar ve ocak sonunda AB’nin Türkiye’nin kalıntı izleme programının, kanatlı et ve sütle ilgili bölümünü kabul etmesi ile yönünü yukarı çevirdi. Banvit ve Şeker Piliç hisseleri kuş gribinin geçen sonbaharda ilk kez Manyas’ta ortaya çıkmasıyla birlikte borsada aşağı yönlü hareket etmeye başlamış ve dip fiyatlara kadar inmişti. Şeker Piliç hisseleri 6 Eylül 2005’de 7.65 YTL’den 17 Ekim 2005’te 4.32 YTL’ye geriledi. Banvit hisselerinde de hızlı düşüş aynı tarihlerde oldu. Banvit de 2.30 YTL’den inişe geçmişti.

UĞUR DÜNDAR ETKİSİ:

Hafta başında Tavuk Tanıtım Platformu’nun Uğur Dündar’lı reklam ve tanıtım kampanyasının yayınlanmaya başlamasıyla piliç hisseleri borsada uçuşa geçti. Önceki gün Şeker Piliç hisseleri yüzde 21.93 primle tavan yaparken, Banvit hisselerindeki değer artışı da yüzde 20.64 kazançla yine tavan fiyattan kapandı. Her iki hisse de dünde aynı etki devam etti. Şeker Piliç hisseleri 7.95 YTL’den 14.39 primle, Banvit hisseleri ise 3.04 YTL’den 15.59 değer artışıyla günü tamamladı. Bosacılar, bu kampanyaya Uğur Dündar’ın katılmasının etkili olduğunu dile getirdiler.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı