Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Bolu Tüneli fiyaskosu

    Hürriyet Haber
    05 Kasım 2001 - 00:00Son Güncelleme : 05 Kasım 2001 - 00:01

    Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, Bolu Dağı geçişinde depremde meydana gelen hasar nedeniyle Ankara-İstanbul otoyolunun aynı güzergahta devam edemeyeceğini, tünelin by-pas edileceğini açıkladı.Akcan, Bolu Tüneli'nin by-pass edilmesiyle 59 milyon 120 bin 607 dolar tasarruf sağlanacağını, bunun karşığılında otoyolun sadece 2 km uzayacağını ve projenin aynı sürede tamamlanacağını söyledi. Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan bugün düzenlediği basın toplantısında, tünelde meydana gelen deprem hasarları nedeni ile sigortadan 70 milyon 120 bin 607 dolar alacaklarını, hasarın, sigorta şirketince 12 Kasım'a kadar ödeneceğini söyledi.Akcan, düzenlediği basın toplantısında, Anadolu otoyolu Bolu Dağı Geçişi Projesinin tamamının, Genarali-Kent sigorta şirketine sigorta ettirildiğini ve yaşanan depremler sonucu oluşan zararın tamamının bu şirket tarafından ödeneceğini bildirdi.Sigorta ile sürdürülen görüşmelerin sonuçlandığını açıklayan Akcan, hasar gören kesimlerden Viyadük-1'in tüm masraflarının sigorta tarafından karşılanmak kaydıyla, müteahhit Astaldi-Bayındır ortak girişimi tarafından en son teknoloji ve standartlar kullanılarak tamiredilip, depremden önceki konumuna getirileceğini kaydetti. Akcan, diğer hasarlı kesim olan Bolu Tüneli Elmalık girişi için yapılan tüm masrafların ise sigorta şirketi tarafından defaten ve nakden Karayolları Genel Müdürlüğü'ne ödeneceğini anlattı. Bakan Akcan, Elmalık tarafında beton kaplaması yapılmayan bölümde zemin boşalması sonucu meydana gelen göçükte zemin örselenmiş olduğundan, tünelin bu bölümünün by-pass yapılarak geçileceğini ve böylece depremden sonra hiç çalışma yapılmayan tünel alanında inşaat çalışmalarına hemen başlanacağını bildirdi. Eski güzergahın temizlenmesi için 250-408 milyon dolar kaynak ve 7 yıl süre gerektiğini ifade eden Bakan Akcan, Bolu Dağı otoyolu geçişinde yapılan çalışmalar için bugüne kadar 420 milyon dolar harcama yapıldığını, by-pass güzergah üzerinden proje tamamlandığında toplam 694 milyon dolar harcanmış olacağını söyledi. Eski güzergahın 753 milyon dolara malolacağını, by-pas güzergahın ise toplam maliyetinin 694 milyon dolar olduğunu ifade eden Bakan Akcan, böylelikle 59 milyon dolar tasarruf sağlanmış olacağını vurguladı. Güzergahın yaklaşık 2 kilometre, tüm yol uzunluğunun ise 1,5 kilometre uzadığını belirten Akcan, buna karşılık tünel geçişinin kısalması nedeniyle maliyetin yaklaşık 60 milyon düştüğünü kaydetti. Bakan Abdulkadir Akcan, Bolu tüneli için ödenecek tazminatın ikiz kulelerden sonra en büyük ödeme olacağına da dikkati çekti.    
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı