Bodrum’a ‘yıldız’ yağıyor

Burak COŞAN
24.06.2017 - 23:16 | Son Güncelleme:

Türkiye turizmde zor günler geçirse de otel yatırımları hız kesmiyor. Özellikle dünyaca ünlü tatil beldesi Bodrum çok büyük otel zincirlerini çekmeye başladı. Son 2-3 yılda dünyanın en büyük otel markaları ardı ardına işletmeye açılırken, gelecek yıl da bazı markaların Bodrum’da yatırım yapması bekleniyor.

DÜNYANIN en önemli turizm merkezleri arasında yer alan Türkiye, özellikle 2016’da büyük problemler yaşadı. 2017’de yaralar sarılmaya çalışılsa da, geçmişteki güzel günlerin ancak 2019-2020 yıllarında yakalanabileceği ifade ediliyor. Her ne kadar turist sayısı düşse de, turizm gelirleri erise de otel yatırımları devam ediyor. Türkiye’nin içinde bulunduğu durum, Suriye’deki savaş durumu, geçtiğimiz yıl yaşanan hain darbe girişimi, Avrupa ile yaşanan sorunlar ve OHAL’in devam etmesi gibi nedenlerle Türkiye’ye gelen turist sayısında azalma yaşandığı konuşulsa da dünyanın en büyük otel markaları Türkiye’ye geliyor. Açılan bazı otellerin yatırımcıları ve yöneticileri ile görüştüğümüzde ise şu cevabı veriyor: “Türkiye kötü bir dönemden geçiyor olabilir. Ancak bu sorunlar Türkiye’nin güçlü bir turizm ülkesi olduğunu değiştirmiyor.”

Bodrum’a ‘yıldız’ yağıyor

Otel yatırımlarında en dikkat çekici yer olarak ise gözde tatil beldesi Bodrum öne çıkıyor. Yerli yabancı birçok turistin özellikle yaz aylarında yoğun talep gösterdiği Bodrum’da son 2-3 yılda açılan ve açılması planlanan oteller dikkat çekiyor. Dünyaca ünlü markaların ardı ardına giriş yaptığı Bodrum, sektör temsilcileri tarafından Türkiye turizminin geleceği olarak gösteriliyor.

AVRUPA’NIN İLKLERİ

Yaklaşık 2 yıl önce Mandarin Oriental otelin hizmete girdiği Bodrum’da, dünyanın en büyük film yapım şirketlerinden Amerika, Kaliforniya merkezli Paramount Pictures, Paramount Hotels&Resorts ile yaptığı lisans anlaşması sonrasında dünyadaki ilk otelini açtı. Mauritius, Reunion Adaları, Maldivler gibi lokasyonlarda lüks konseptle hizmet veren LUX’ın Avrupa’daki ve Türkiye’deki ilk tesisi LUX Bodrum Resort&Residences, MYC Partners Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akdoğan tarafından Bodrum’a getirildi. Hilton, Kempinski, Swiss gibi yabancı markaların uzun yıllardır hizmet verdiği Bodrum’da, yatırımcıları Türk olan Voyage, Rixos, Titanic gibi lüks hizmet veren markalar yer alıyor. Tüm bunların yanında gelecek yıldan itibaren hizmet vermeye başlayacak olan birçok otel markası bulunuyor.

Bodrum’a ‘yıldız’ yağıyor

GÖRÜŞMELERE DEVAM

Nef’in yatırımını yaptığı ve 2018’de açılması planlanan Singapurlu lüks zincir otel markası Banyan Tree de Avrupa’ya ilk olarak Bodrum’dan giriş yapacak. Astay İnşaat tarafından yapılan bir diğer yatırımın otel markası ise Four Seasons olarak belirlendi. Çağdaş Holding’in gerçekleştirdiği yatırımla birlikte ise daha önceden Bodrum’a giriş yapan Swiss’in ikinci oteli açılmış olacak. Bodrum Cennet Koyu’nda da Akfen İnşaat tarafından yatırımı gerçekleştirilen bir otel projesi bulunuyor. Bu projenin hangi marka ile hizmet vereceği henüz belli olmazken, şirket yöneticilerinden alınan bilgiye göre otel, lüks segmente hitap edecek. Bunların dışında daha tam olarak netleşmese de Bodrum’da açılması planlanan ya da görüşmelerin devam ettiği lüks otel markaları bulunuyor. Bunların arasında Fairmont, Bvlgari, Shangri-La, Ritz Carlton, St. Regis ve Armani gibi markalar yer alıyor.

‘KARA KAŞIMIZA GELMİYORLAR’

BODRUM Belediye Başkanı Mehmet Kocadon da, “Bu markanın oluşması için yıllardır çalışmalar yapıyoruz. Her yıl yurtiçi ve yurtdışında 30’u aşkın turizm fuarına katılıyoruz. Yurtdışından Bodrum’a direkt uçuşlar yapılması için çalışmalar yapıyoruz. Öyle güzel yatırımlar geliyor ki, bu yatırımlar benim karakaşıma karagözüme gelmiyor. Hollywood’un en büyük en prestijli firması Paramount dünyada ilk otelini Bodrum’da açtı. Dünyaca ünlü lüks oteller zinciri Mandarin Oriental Türkiye’deki ilk otelini Bodrum’da açtı. Bizim tüm çalışmalarımızın bir amacı var o da Türkiye’nin ekonomisine katkı sağlamaz” dedi.

KALİTELİ HİZMET VE İKLİM AVANTAJI

BODRUM’un kalite yönünden farklı bir turizm bölgesi olduğuna dikkat çeken Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Hüseyin Özyurt, “Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi konumundayız. Kaliteli hizmetimiz ve iklimimiz ile ön plana çıkıyoruz. İmar durumu da aslında turistin Bodrum’a gelmesini sağlıyor. Yüksek katlı binlar yok. Doğaya uygun yapılar olduğu için turistlerin ilgisini çekiyor. Bu kadar büyük markların Bodrum’a gelmesi tüm Türkiye’nin yararına. Dünyanın belli başlı turizm marklarından biri olduğumuz bu yatırımlar sayesinde kanıtlanmış oluyor” dedi.

 

Etiketler: gazetehaberleri


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı