Ege Haberleri

    BMC heyecanı

    Burcu TANER/HÜRRİYET
    17.09.2013 - 01:26 | Son Güncelleme:

    TASARRUF Mevduatı Sigorta Fonu’nun Çukurova Grubu’ndan yönetimi devraldığı BMC’nin, Çalık Grubu’na satılacağı ve burada yerli oto üretileceği iddiaları Egeli sanayici ve sektör temsilcilerince olumlu karşılandı.

    Otomotivciler, BMC’nin bilgi birikiminin heba edilmemesi ve bir an önce üretime başlaması gerektiğini belirtti.

    Kimin alacağı önemli değil
    Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkan Yardımcısı Ender Yorgancılar, daha önce de yerli otomobil üretimi için en doğru adresin BMC olduğunu ifade ettiğini hatırlattı.


    BMC’nin ticari ve askeri araçları başarıyla ürettiğini kaydeden Yorgancılar, “Bu şirket, yönetimsel hatalardan dolayı bugün kapanma durumuyla karşı karşıya kaldı. Türkiye otomotiv sektörünü de yakından ilgilendiren bilgi birikimi çalışanlarda. Çalışanların mağdur olmaması açısından da bu durum önemli. Aynı zamanda ülkemizin bir yerli oto yapabilmesi için gerekli teknolojilere belli bir yatırım yapılarak başarıya ulaşılacağına inanıyorum. Çok doğru bir karar. Bir an önce devreye girerse bölge ekonomisine büyük ivme sağlayacak. BMC’yi kimin alacağı önemli değil. Bir yatırımcının işe başlaması önemli” dedi.

    Olumlu bir gelişme

    Otomotiv ve yan sanayinin Ege ile İzmir’de büyük potansiyeli bulunduğunu, BMC’nin de çalıştığı sürede bu potansiyele en büyük katkıyı sağlayan kurumların başında geldiğini kaydeden Ege Otomotivciler Derneği (EGOD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa İduğ da, “Bu kadar önemli bir sanayi tesisinin yeniden harekete geçecek olması olumlu bir gelişme. Bizim de bölgeye yeni yatırımcılar çekmeye çalışırken elimizde önemli bir argüman bulunabilecek” diye konuştu.

    Sırttaki kambur kalkar

    Ege’deki otomotiv yan sanayinin önemli temsilcilerinden olan EBSO eski Meclis Başkanı Mehmet Tiryaki de çalışmayan her sanayi kuruluşunun ülkenin kaybı olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Çalışmayan işletmeler istihdam yaratmaz, vergi vermez, sadece sahibine değil, ülkenin sırtına bir kamburdur. Bu nedenle TMSF’nin bir an evvel bu işletmeyi satıp ekonomiye kazandırmasını öncelikle sadece burayla iş yapanların değil, ülkenin yararına olduğunu herkes kabul ediyor. Kaldı ki, BMC’nin bölgemizdeki tek otomotiv sanayi olması, bölgemiz açısından da ayrı bir önem kazanıyor. İkinci önemli bir özelliği de ülkemizdeki şu andaki yüzde 100 milli sermayeli tek otomotiv firması.” BMC gibi bir tesisi tekrar kurmanın da maliyetli olacağına dikkat çeken Mehmet Tiryaki, “Bir an evvel satılıp ekonomiye kazandırılması yararlı olur. Bugün BMC gibi parayı harcar, işletmeler kurabilirsiniz, satın alabilirsiniz ama bir şeyi satın alamazsınız. Zamanı satın alamazsınız. Bu bilgi birikimi heba olmamalı.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı