Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

UNICEF, çocuk felci aşısı için Facebook’ta beğeni değil bağış istiyor.

Haberin Devamı

 

FACEBOOK’TA BEĞENMENİN KİMSEYE BİR FAYDASI YOK


 

 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Sosyal medyanın en popüler uygulamalarından biri de Facebook’un “beğen” seçeneği. Milyonlarca insan her gün takip ettiklerinin paylaştıklarından hoşlarına gidenleri “beğen” botununu tıklayarak belli ediyorlar, kendi takipçileri ile paylaşıyorlar.

 

Ne var ki Facebook’ta beğenmek sadece hoşa gideni seçmek ve bunu takipçilerle paylaşmak gibi masum amaçlarla sınırlı değil. İnsanlar, siyasi ideolojilerinden hayvan haklarına kadar hemen her alanda desteklerini belli etmek için de bu fonksiyonu kullanıyorlar.

 

Haberin Devamı

Ancak bu durumun yarattığı, insanların aktif katılımını engellemesi gibi bir tehlike de söz konusu. Özellikle kamu yararına faaliyet gösteren kuruluşlar destekçilerinin maddi manevi yardımına ihtiyacı varken Facebook sayfalarında aldıkları beğeniler hiçbir işlerine yaramıyor.

 

Örneğin, İsveçte UNICEF yeni kampanyasında “Bizi Facebook’ta beğenin sıfır çocuğa çocuk felci aşısı yapalım” diyor. Reklam ajansı Forsman & Bodenfors tarafından hazırlanan kampanyanın filminde ise çok zor şartlar altında yaşadığı belli olan bir çocuğun ağzından, inanların gerçek yardımda bulunmak yerine UNICEF’i Facebook’ta beğenmekle yetinmeleri ironik bir dille anlatılıyor. Filmdeki çocuk, “Ben de annem gibi hastalanırsam küçük kardeşime kim bakar bilmiyorum ama UNICEF’in Facebook’ta beğeni sayısı 200.000’e yaklaşıyor. Her şey düzelecek.” diyor.

 

Film, Facebook beğenlerinin hayat kurtarmadığı fakat 15 dolarlık her para yardımı ile 12 çocuğa çocuk felci aşısı yapılabildiği belirtilerek son buluyor.

 

 

Haberin Devamı

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız 

 

 

 

ORKESTRALI KAMERA ŞAKASI

 



 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

İrlanda’da yayın yapan televizyon kanalı RTE2, “Republic Of Telly” isimli komedi programını eğlenceli bir yolla tanıtıyor. Dublin caddelerinde dolaşan bir mini orkestra, sokakta sıradan insanlara güldüren kamera şakaları yapıyor.

 

 

 

ANNE USULÜ KUZU KEBABI

 



 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.


Avustralya’da reklam ajansı BMF, bütün ailenin pazar günü bir araya gelip annenin yaptığı kuzu kebabını yemek kadar güzel bir şey olmadığını savunuyor. Fakat yavaş ateşte uzun sürede pişen bu yemeğe annelerin vakit ayırmakta zorlandığını belirten ajans, “Easy Lamb Roast” marka hazır kebabın 30 dakikada hazır olduğunu komik bir reklamla anlatmış. “Herkesi anne yapan kuzu kebabı” başlıklı reklamda aşırı sert görünümlü motosiklet çetesi bile “Easy Lamb Roast” ile farklılaşıyor.

 

 

 

Haberin Devamı

SONUNU OKURUN BELİRLEDİĞİ ÇİZGİ ROMAN

 


 



* Filmi izlemek için görsele tıklayın

Audi yeni kampanyasında çizgi roman yayıncısı Marvel ile iş birliği yaparak hikayesine okurların karar verdiği “Iron Man - Steer the Story” başlıklı bir dijital çizgi roman lanse etti. Çizgi romanda Iron Man Tony Stark yeni Audi R8 kullanıyor. İnteraktif özellikleri olan dijital çizgi romanın her bölümünün nasıl sonlanacağı, okurun belirlediği seçeneklere göre oluşuyor.

 

 

 

SOVYET CASUSLUK AFİŞLERİ



Propaganda, II. Dünya Savaşı’ndan sonra hem ABD hem de Sovyetler Birliği tarafından yoğun kullanılan iletişim yöntemlerdendi. Soğuk savaş dönemi, her iki ülkenin de istihbarat amacıyla casusluk faaliyetlerinde bulunduğu yıllardı. O dönemde Sovyetler Birliği’nin halkı ABD’nin casusluk faaliyetlerine karşı bilinçlendirmek amacıyla hazırlattığı bazı afişler Retronaut.com sitesi tarafından derlenmiş.

 

 

Haberin Devamı

 Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

 1958 - Konuşma! Devletin ve askerin sırlarını gizli tut.

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

 

 1952 - Devletin ve askerin sırlarını gizli tut.

 

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 


 1953 - İhtiyat silahımızdır.

 

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

 1954 - Dedikodu, dedikodu - Düşmanın elleridir.

 

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

 1954 - Eve yazdığın mektupta askeri sırları vermediğine dikkat et.

 

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

 1954 - Yüksek sesle konuşursan - Düşmana yardım edersin.

 

 

 


AÇIK HAVA REKLAMLARI VE İNSAN


Fotoğtraf sanatçısı Natan Dvir, New York’un açık hava reklamlarını şehri ve markaları örten “bir reklam ağı kaleydoskobu” olarak tarif ediyor. Sanatçının fotoğrafladığı dev boyutlu açık hava reklamları New York’ta “Çok Yakında” ismiyle sergileniyor. Sergide yer alan fotoğraflar, dev reklamların insanla ilişkisini aradaki boyut tezatını vurgulayarak gösteriyor.

 

 

Haberin Devamı

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

 

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız








Yazarın son yazıları

#21 Nisan 2013 Kadınlar sandıklarından daha güzeller
#17 Nisan 2013 Reklamcılara verilen rüşvet çeşitleri
#14 Nisan 2013 Kadına yönelik şiddet vitrinde
#10 Nisan 2013 İnanılmaz katliama dikkat çeken reklam
#6 Nisan 2013Yaratıcı kartvizitler
#3 Nisan 2013Renklerin arkasındaki psikoloji


 

YAZARIN TÜM YAZILARI İÇİN >>

 

 

Yazarın Tüm Yazıları