« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Biz bir numarayız

"Otomobili çok seven bir ülkeyiz fakat motor sporları kültürümüz dünyadaki gibi gelişme kaydetmemiş. Doğru organizasyonlarla durum tersine döner."

Ayhan Güner
SON GÜNCELLEME
"Tofaş olarak 35 yıldır motor sporları arenasındayız. Son 10 yılda, Türkiye’nin motorsporları algısına önemli katkıda bulunduk ve başarılara imza attık."

İŞİN mekteplisi. Ve en iyilerinden. FIA Motorsports Turkey Takımı’nın kimine göre patronu, kimine göre direktörü Koray Kafkas. Ağabey Tolunay Kafkas’ın, "Bir evde 1 tane yıldız yeter" sözüne rağmen o pistlerin yıldızı oldu. Kafkas, geçen yıl kaçan Avrupa Şampiyonluğu’ndan sonra bu yılki hedefler ve planları şöyle sıraladı.

-Türkiye’de motor sporları bitti mi? Türk halkı bu spora neden soğuk?

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de motorsporları şu an eski günlerinde değil. Globalleşme ve internet çağı, günümüzde sporun pek çok dalına olduğu gibi motor sporlarına da etki etti. Bunun geçici bir süreç olduğuna inanıyorum. Ancak şu an dünyada da, özellikle rallilere baktığımızda, katılımcı marka sayısında ciddi bir azalma olduğunu görüyoruz. Bu durgunluğun Türkiye’ye de yansıması kaçınılmaz. Otomobili çok seven bir ülkeyiz fakat motorsporları kültürümüz bugüne kadar, dünyadaki gibi gelişme kaydetmemiş. Ülkemizde yapılacak doğru ve iyi organizasyonlarla ve özellikle de iyi tanıtımla bu durumun biraz olsun tersine döneceğini düşünüyorum.

-Bu arenada tek kalmış gibi hissediyor musunuz?

Tofaş olarak yaklaşık 35 yıldır motorsporları arenasındayız ve zaman zaman yalnız kaldığımız dönemler oldu. Fakat biz şu an başka hedeflerle ve başka misyonlar yüklenerek yolumuza devam ediyoruz. Özellikle son 10 yıllık süreçte, Türkiye’nin motorsporları algısına önemli katkıda bulunduk ve büyük başarılara imza attık. Avrupa arenasında yer almak Türkiye’de her markanın altından kalkabileceği bir şey değil. Bu yüzden bu spordaki varlığımızı, diğer markaların varlığına göre değil, kendi misyonumuza göre değerlendiriyoruz. Şu an Türkiye’de motorsporlarında bir geçiş dönemi yaşıyoruz. Bu durgunluğun 2012 yılında sona ereceğini tahmin ediyorum. Çünkü FIA’nın almış olduğu kararlara göre 2012 yılında S2000 ve WRC araçların neredeyse tüm alt yapıları aynı olacak.

-Bu yılki planlarınız neler?

Türkiye’de hedefimiz, öncelikle bu yıl başlattığımız ve kendimize misyon olarak edindiğimiz genç pilotlarımızın eğitimi ve gelişimi projesini başarıyla yürütmek. Bu iki pilotumuzu Türkiye Ralli Şampiyonası’nda yarıştırarak, ileriye yönelik yatırım yapıyoruz ve onların her anlamda Fiat markasının kurumsallığını taşıyabilecek sporcular olması için çalışıyoruz.

Avrupa Şampiyonası’ndaki hedefimiz ise ilk gün olduğu gibi bu gün de şampiyonluk.

-Fatih ve Yağız hakkındaki düşünceleriniz. Onlar için hedefleriniz ne?

Fatih Kara ve Yağız Avcı, Türkiye’de son yıllarda yetişmiş en hızlı iki genç pilot. Hem pilotaj anlamında, hem de sporcu kimliği anlamında bizim çok önem verdiğimiz kriterleri yerine getiren isimler. Onlarla başladığımız çalışmayı, uzun soluklu bir proje olarak görüyoruz. Gençlere yaptığımız yatırımın meyvesini önümüzdeki yıllarda alacağımızı düşünüyoruz. Onları, Avrupa’da Volkan Işık’la verdiğimiz şampiyonluk mücadelesinin devamını getirecek isimler olarak değerlendiriyoruz.

Bileğimizi bükemezler

FATİH Kara. Sezonun en hızlısı ve iddialı pilotu.

-Fiat öncesi ve sonrasını yorumlar mısın?

2003 yılında motorsporlarına Fiat Palio marka otomobille başladığımı düşünürsek hep içinde olmak istediğim takım Fiat idi. Tabi ki her zaman her istediğiniz hemen gerçekleşmiyor. Zaman, tecrübe ve bunun yanı sıra kendinizi ispatlamanız gerekiyor. Neyse ki ben 2 sene bekledim ve takıma dahil oldum. Fiat’ın ne kadar büyük ve profesyonel bir takım olduğunu daha yakından görmüş oldum. Artık hedeflerimi takım uygun gördüğü biçimde gerçekleştirmeye geldim.

-Bu sezon Türkiye’de bileğin bükülecek mi?

Sezon benim için yeniliklerle başladı. Yeni otomobil, yeni co-pilot. Rakiplerimizden puan farkı olarak öndeyiz ama bu demek değil ki şampiyonuz. Fiat’ı en iyi şekilde temsil etmek ve yarışları kazanmak için her şeyimizi ortaya koymaya hazırız. Arkamızda Fiat gibi büyük bir marka varken bileğimiz kolay kolay bükülmez.

İşimiz daha zor

YAĞIZ Avcı. Avcı, efsane pilot Nejat Avcı’nın gururu. O da babası gibi bu spora gönül verdi.

-Kimi örnek alıyorsun? Kendini nasıl bir pilot olarak görüyorsun?

Normal kişiliğimin yanı sıra yarış esnasında da genel olarak çok sakin biriyim. Strateji yapma yeteneğim pek yok ve sürekli hızlı gitmeyi ve belirli bir temponun altına inmemeyi aklımdan geçiriyorum. Örnek olarak aldığım ilk isim babam. Yurtdışında ise Markko Martin. Fakat artık yarışmıyor. Onun dışında Sebastien Loeb önümüzde çok güzel bir örnek.

-Türkiye’de WRC’de yarışacak pilot var mı?

Daha önceki senelerde Volkan ağabey ve Serkan ağabey, Dünya Ralli Şampiyonası’nda oldukça başarılı olabileceklerini göstermişlerdi. Tabi orada sürekli yarışabilmek çok önemli. Süreklilik sağlandıkça ve özellikle de o mücadelenin içinde otomatik olarak hız da artar diye düşünüyorum. Bence biz Türk pilotların hiçbir eksiği yok fakat oraya çıkış yolumuzun diğer pilotların çıktığı ülkelere göre çok daha zor olduğunu düşünüyorum.

CANLI SKOR CEBİNDE!

Cep telefonunuza Spor Arena uygulamasını gönderelim.

SMS GÖNDERİLDİ!

Cihazınıza özel bağlantı linki sms ile gönderildi. Lütfen smslerinize bakınız.

Bunları da Beğenebilirsiniz