Bisküvicilerin ‘light’ yarışı kızışıyor

Hürriyet Haber
27.07.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Zayıflamak ve formunu korumak isteyenlerin tüketim alışkanlığı, bisküvi sektöründe yeni bir rekabet yarattı. Bisküvi üreticileri hem lezzetli hem de kalori değeri düşük bisküvilerle pazardaki paylarını artırmaya çalışıyorlar.

Türkiye'de, bisküvi ve tatlı üreticileri de tüketicilerin değişen beslenme alışkanlıklarına cevap verebilmek için ‘‘light’’ ürün yarışına girdi. Az yağlı, az şekerli ve hafif yemek felsefesini benimseyen tüketicileri düşünen bisküvi üreticileri tüketiciler için, hem lezzetli hem de kalori değeri düşük bisküvi üretmek için özel formüller deniyor. Eskiden sadece ithal olarak getirilen diabetik çikolata ve bisküvilerin bulunduğu ve neredeyse satışlarının yok denecek kadar az olduğu Türkiye'de, artık çikolatadan bisküviye, pastadan kurabiyeye, keklere kadar her ürünün light'ı bulunuyor ve bu ürünlere olan talep de her geçen gün artıyor.

Türkiye'nin iki bisküvi devi; Ülker ve Eti yeni light çeşitlerini piyasaya sunmaya hazırlanırken, Mavi Yeşil Light bisküvileri de pazarda inanılmaz bir taleple karşılandı.

Türkiye'de toplam bisküvi üretim kapasitesi 782 bin ton civarında. 1998 yılında satılan toplam bisküvi miktarının ise yaklaşık 437 bin ton olduğu belirtiliyor. Toplam bisküvi pazarı içinde light ya da kepekli bisküviler yaklaşık 25 bin tonluk bir pazara sahip. Bu da milyonlarca paket light ya da kepekli bisküvi anlamına geliyor. Light ya da kepekli bisküvi pazarı 500-600 milyar liralık bir pazara ulaşıyor.

LIGHT NEDİR?

Light gıdalar, enerjisi azaltılmış gıda anlamına geliyor. Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği'ne göre, bir ürünün light olabilmesi için, orjinal veya benzeri gıda maddesine göre, enerji değerinin en az yüzde 25 azaltılması gerekiyor. Bir ürünün üzerinde düşük kalorili yazabilmesi için de o ürünün 100 gramında 40 kaloriden az kalori bulunması şartı var. Ürünlerde artık ‘‘diyet’’ kelimesinin kullanılması da yasak.

Bu anlamda piyasada satılan; kepekli, doyurucu, kilo aldırmayan pek çok ürün de aslında light yani enerjisi azaltılmış ürün kapsamına girmiyor. Özellikle diabetik çikolata, reçel ve bisküviler normalleriyle aynı kaloriyi içeriyor. Firmalar light bisküvi, cips, kurabiye, kek, çubuk krakerlerin formülleri için yıllarca çalışıyor. Bu formüller de sır gibi saklanıyor.

Light tereyağı bile çıktı

Dalya Pazarlama tarafından geliştirilen Healthy Life Prebiotik Tereyağ, kalori, yağ, kolestrol ve sodyum alımını kısıtlamak isteyen tüketiciler için bir alternatif oluştururken, normaline göre yüzde 86 oranında da daha az kalori içeriyor.

6 milyon paket grissini yedik

Sadece rejim yapanların değil hemen hemen herkesin sevdiği grissini, ilk olarak Türkiye'de Arı firması tarafından üretildi. 1950'li yıllarda Türkiye'nin ilk bisküvi fabrikası olan Arı, bebe bisküvisi, pötibör ve pasta çeşitleri ile Türkiye'de bir çok ilke de imza attı. 1980'li yıllarda darboğaza giren firma, şu anda yalnız Arı Grissini ve az miktarda da gofret üretiyor. Arı Grissini, özel formüllerle hazırlanan hamurun, özel silindirlerden geçirilmesiyle üretiliyor. 4 adedinin bir ekmekle aynı kaloride olduğu grissinilerin dikkatli tüketilmesinde de fayda var. Arı Grissini Türkiye'de yılda toplam 6 milyon paket tüketiliyor. Kepekli, yulaflı, susamlı, tuzsuz çeşitleriyle pazarda yer alan grissini, yakında yeni çeşitleri ile tüketicilere seslenecek.

Topoğlu 17 bin kişiyi zayıflattı

Akapunktur uzmanı Dr. Murat Topoğlu tarafından üretilen Mavi-Yeşil markalı ürünler, diyet yapanlar ve formunu korumak isteyenler için iyi bir alternatif oluşturuyor. Bugüne kadar 17 bin kişinin zayıflamak için kendisine müracaat ettiğini belirten Topoğlu, ‘‘Bu hastalar biz ne yiyeceğiz? diye hep sorarlar. Onlara yiyebilecekleri bir ürün yaratmak istedim. Mavi Yeşil böyle doğdu’’ diye konuştu. ‘‘Halkımız damak zevkine çok düşkün, bundan da asla mahrum olmak istemiyor. Öbür taraftan da devamlı yağlı yediği için sağlığını tehlikeye sokuyor’’ diyen Topoğlu, insanların bugüne kadar hep bol kalorili ama lezzetli ya da lezzetsiz ve az kalorili yiyecekler arasında bir seçim yapmak zorunda kaldığını söyledi. Mavi-Yeşil light ürünlerin formülü, Cola'daki gibi bir sır olarak saklanıyor. Formülleri dünyada sadece iki kişi biliyor. Biri Topoğlu, diğeri de Amerikalı bir gıda bilim uzmanı.

Murat Topoğlu, bisküvi, kurabiye, kraker ve mısır çerezinden sonra, bir yıldır üzerinde çalıştıkları light keki de piyasaya sunacaklarını söyledi. Murat Topoğlu, sakız, çikolatalı gofret, meyveli yoğurt gibi ürünler için de çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Mavi-Yeşil light ürünler günlük 5 ton üretiliyor.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı