Bir kıl, iÅŸçileri bıyıksız bıraktı

Güncelleme Tarihi:

Bir kıl, işçileri bıyıksız bıraktı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 16, 2004 00:00

Saç bonesi, ağız maskesi, eldiven, cerrahi maske ve kep gibi tek kullanımlık saÄŸlık ürünleri üreten Adana’daki Amet ÅŸirketinin erkek çalışanları, ihraç edilen ürünlerden çıkan bir bıyık kılının kurbanı oldu. Çıkan kıl yüzünden, firmada çalışan 20 kadar erkek personelin tamamının bıyığı kesildi. ADANA’da, tek kullanımlık saÄŸlık ürünleri üreten firmanın ihraç mallarından birinde kıl çıkınca 20’ye yakın erkek çalışan bıyığından oldu. Saç bonesi, ağız maskesi, eldiven, cerrahi maske ve kep, baÄŸcıklı sakal-bıyık maskesi, çizme ve ayakkabı tipi galoÅŸ, lastikli kolluk ile cerrahi önlük gibi çok sayıda tek kullanımlık saÄŸlık ürünü üreten firma, rekabet ÅŸansını artırmak için çalışma yapıyor. Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulu AMET Tek Kullanımlık SaÄŸlık Ãœrünleri Tekstil Ambalaj Sanayi Ticaret Ltd. Åžirketi’nin Genel Müdürü Himmet Atik, firmalarının TS EN ISO 9001:2000 Kalite Sistem Belgesi’ne sahip olduÄŸunu, işçiliÄŸin büyük titizlik gerektirdiÄŸini kaydetti. Her sektörde olduÄŸu gibi tek kullanımlık saÄŸlık ürünleri sektöründe de dünyada acımasız bir rekabetin olduÄŸunu, bu nedenle daha fazla kazanç için kaliteden fedakarlık yapanların pazarda tutunma ÅŸanslarının bulunmadığını anlatan Atik, ÅŸunları söyledi: ‘Pazarda rekabet gücümüzü artırmak için modern bir tesis ve günün en son teknolojisine uygun makineler satın aldık. Bu arada, baÅŸta Çin olmak üzere UzakdoÄŸu ülkelerinde önemli bir iÅŸ potansiyeline sahip olduk. Çalışanlarımız ayakları galoÅŸsuz ve baÅŸları bonesiz olarak çalışamazlar. Bu kadar özen göstermemize raÄŸmen ihraç ürünlerimizden birinde bıyık kılı çıktı. Bizi aradılar ve ÅŸikayetlerini dile getirdiler. Bunun üzerine tüm erkek personelimizden bıyıklarını kesmelerini istedik.’ ERKEĞİN SÄ°MGESÄ°Kendisi de bıyıklı olan firma sahibi ve Genel Müdür Himmet Atik, bıyık bırakmanın bir yerde Türk erkeklerini simgelediÄŸini, buna raÄŸmen firmanın ve çalışanların menfaati için personelinden bıyık kesme talebinde bulunduÄŸunu anlattı. Atik, ‘Elbette uygulamamız önce yadırgandı ancak, daha sonra çalışanlarımız bize anlayış gösterdi. Çünkü, firmanın kazanması, çalışanımızın da kazanması demektir. EÄŸer kaliteden ve hijyenden ödün verirsek Türk markası, ülke ekonomisi ve firmamızın ekonomisi bundan zarar görür. Herkes bunun bilincinde. Tek kullanımlık saÄŸlık ürünleri sektöründe Türk kalitesinin dünyaya tanıtılması için her firma hijyen kurallarına özen göstermeli’ dedi. Ä°hraç baÄŸlantısı için fabrikaya gelen müşterilerine tesislerini gururla gezdirdiÄŸini belirten Atik, bunda, çalışanlarının katkısının büyük olduÄŸunu vurguladı. Atik, Türkiye’de tek kullanımlık saÄŸlık ürünlerinin ‘kullanıyor’ olmak için kullanıldığını, çoÄŸu kez de hijyen saÄŸlamak yerine daha çok mikropların saçıldığına tanık olduÄŸunu bildirdi. Tek kullanımlık ürünlerin bir kaç kez kullanıldığına tanık olduklarını vurgulayan Atik, ‘eÄŸer ürünün lastik bant kısmı bir kez açılmışsa bunun bir daha kullanılması saÄŸlık açısından son derece sakıncalı’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!