Bir bardak suyla liderlik hedefi

Elif ERGU
04 Haziran 2017 - 20:32Son Güncelleme : 04 Haziran 2017 - 20:32

1977’de Sultanhamam’da Mesut Toprak tarafından temelleri atılan TAY Grubu bu yıl 40’ıncı yılını kutluyor.

İşe kumaş ticaretiyle başlayan şirket, iç pazarın ardından ihracata yönelerek konfeksiyona girdi ve 1993 yılında da TAYPA kuruldu. TAYPA artık bir “denim üssü”. 50 ülkeye ihracatı olan TAYPA 4 ayrı lokasyonda, toplam 70 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapıyor. Şirketin bundan 3 yıl öncesine kadar tasarım temelli ticareti yüzde 5 iken, bugün yüzde 25’e çıkmış durumda. 2017 hedefi ise yüzde 50. TAYPA Genel Müdürü Burak Karaarslan, 2019 hedeflerinin alanlarındaki en büyük üretici olmak olduğunu söylüyor. Bünyesinde 100’ün üzerinde mühendis çalışan bir de Ar-Ge ve Ür-Ge merkezi olan TAYPA, ayda 1000 adet yeni ürün geliştirebiliyor. Karaarslan, “Dünyaca ünlü markalar Bangladeş veya Çin’i değil Türkiye’yi tercih ediyor. Mısır’daki 2500 çalışanımızla birlikte tekstil alanında yaklaşık 6 bin kişilik istihdam yaratıyoruz. Mısır’daki üretim doğrudan ABD’ye gidiyor” dedi.

Karaarslan, şunları söyledi: “Üretici ve sanayici olarak denime dönüşü görüyorum. Markalar yeniden denime yöneldi. Bu süreçte tasarım odaklı çalışan, inovasyona önem veren markalar büyüyor. Denim uzmanı olan bazı markalar ise değişimi takip edemedikleri için geride kaldılar. Denimde işin sırrı yıkmada. Bu konuda çok dikkatliyiz. Bir bardak suyla bir pantolon nasıl yıkanır diye çalışıyoruz. Suyun en fazla tüketildiği sektördeyiz. Sürdürülebilir yıkamalar üzerine çalışıyoruz. Patent çalışmaları da başlattık. 1000 metrekarelik yıkama Ar-Ge’miz ve 1000 metrekare’lik tasarım ofisimiz var.”

CEZAYİR RADARDA

Mısır’ın ardından farklı bölgeleri de radarına alan TAYPA’nın yeni adresi ise Cezayir. Türk – Cezayir ortaklığı ile kurulan TAYAL SPA, toplam 2.5 milyon metrekare üzerine kuracağı Organize Tekstil Sanayi Bölgesi ile Avrupa’nın ve Doğu Akdeniz havzasının en büyük tekstil üretim tesisine imza atmış olacak. “Türkiye’de bugün 8 milyon kıyafet üretiyoruz. Hedefimiz 2019 yılında Türkiye, Mısır ve Cezayir’de yılda toplam 45 milyon kıyafet üreterek, Avrupa ve bu havzadaki en büyük üretici olmak” diyen Karaarslan, “2016 yılını 81 milyon Euro ihracatla kapattık. Toplam ciro 95 milyon Euro oldu. Bugün, ihracatımızın en büyük bölümünü Hollanda ve Almanya oluşturuyor. Bunun dışında bizim Uzakdoğu’ya da ticaretimiz var” dedi.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı