BİMER nedir? | E-devlet üzerinden BİMER’e başvuru nasıl yapılır?

Hürriyet Haber
27 Ekim 2015 - 15:36Son Güncelleme : 27 Ekim 2015 - 15:48

BİMER nedir? E- Devlet bünyesinde yer alan BİMER şikayetleri nasıl yapılır? BİMER şikayet başvuru sorgulama nasıl yapılır?

Devlet kurumlarına şikayetlerinizi ve isteklerinizi bildirmek artık çok daha kolay. BİMER aracılığıyla yapacağınız her türlü müracaat doğrudan ilgili birime iletilerek sorunlarınız en kısa sürede çözebilirsiniz. Peki BİMER nedir ve nasıl kullanılır? Bimer başvuru sorgulama nasıl yapılır? 

BİMER NEDİR?
“Başbakanlık İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.

BİMER’E BAŞVURU NASIL YAPILIR?
BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yürütüldüğü için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık'tan koordine ve takip edilebilmektedir. BİMER sisteminde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıkların Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, müstakil Başkanlık/ Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıkların bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir. Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli tüm kullanıcılar, her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girmekte ve o gün kendisine gelen müracaatların işlemini yapmaktadır.

BİMER’E BAŞVURU İÇİN TIKLA 
E-DEVLET ÜZERİNDEN BİMER’E BAŞVURMAK İÇİN TIKLA

BİMER nedir | E-devlet üzerinden BİMER’e başvuru nasıl yapılır

BİMER’E BAŞVURUSU NE ZAMAN SONUÇLANIR?
Türk vatandaşlarının ve Türkiye'de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu veya yapılmakta olan işlemin durumu hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir. Bilgi Edinme kanunu gereğince yapılan bilgi istenen durumlarda, kanun gereği 15 gün içerisinde geri bildirim alınır.

Tüm cevap ve geri bildirimler, başvuru sırasında verdiğiniz adres, telefon, posta ve e-posta bilgilerine gelir. E-posta ile yapılan bildirimlerde, posta olarak size bir link gelir ve buraya tıklayarak cevaba ulaşırsınız. Daha önceden aynı konuda bir başvuruda bulunduysanız, bunu sisteme girerek iptal etmeniz gerekir.

Kişilik haklarına tecavüz, hakaret ve benzer içerikli başvurular asla değerlendirilmez. Yargı kararı ile ilgili başvurular, konunun başka bir mercisi olduğundan değerlendirilmez. Özel olarak kişilerin izin verdiği hal ve durumlar dışında, özel hayatın gizliliği esastır ve bu konularda bilgi isteyenlere cevap olumsuz nitelikte verilir.

BİMER BAŞVURU SORGULAMA NASIL YAPILIR?
Bimer üzerinden yaptığınız bir başvuruyu takibe alarak, başvurunuzun yerine ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmeniz mümkün. Bunun için yapmanız gerekn şey e devlet sistemine giriş yapmak. E-Devlet üzerinden verilen e hizmetler arasında BİMER başlığını göreceksiniz. Bu başlığın altında ise BİMER başvuru sorgulama başlığı olacaktır. Bu başlık üzerinden BİMER üzerinden yaptığınız başvuruların takibini kolayca yapabilirsiniz.

BİMER BAŞVURU SORGULAMAK İÇİN TIKLA

BİMER’DEN İSTENİLEN CEVAP GELMEDİĞİNDE NE YAPILMALI ?

Bilgi edinme isteği reddedilen başvurular için yargı yolu açıktır. Ancak ilk olarak reddedilen cevabın, tebliğ tarihinden 15 gün geçmeden “Bilgi Edinme Değerlendirme Kuruluna” başvuru yapılabilir. Kanun gereği olumlu ya da olumsuz hiçbir cevap alınamadığında, www.bimer.gov.tr internet adresine girerek, hem sistemle ilgili detayları, hem de başvurunuzun gecikme sebebini detaylı şekilde öğrenebilirsiniz.

Etiketler: e devlet , bimer , bimer başvuru


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı