Gündem Haberleri

    Bilirkişi: Ölen suçlu

    Hürriyet Haber
    31.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

    23 yaşındaki Hatice Kalkan, kaldırımda beklerken İETT otobüsünün çarpması sonucu öldü. Bütün şahitler şoförü suçlarken, bilirkişi, Hatice'nin kusur oranını daha yüksek buldu. Kız kardeşinin ölümünden sonra kendini trafik terörü ile mücadeleye adayan Emine Kalkan, rapora isyan etti.

    Hatice Kalkan, daha 23 yaşındaydı. Nişantaşı'ndaki bir konfeksiyon atölyesinde çalışıyordu. 2 Temmuz 1997'de, gün boyu makinenin pedalına basmaktan yorulmuştu. Saat 17.30'da işyerinden ayrıldı. Taksim'deki evine gidiyordu. Biraz yorgun, biraz da dalgındı. Harbiye'deki otobüs durağına geldi. Tercihli yolun karşı tarafından bulunan durağa geçmek için yaya geçidinin girişindeki kaldırımda bekliyordu. Bu sırada Eminönü'nden Kurtuluş'a giden İETT otobüsü, Hatice'nin hayatını kararttı. Sürücü Tuncay Küçüktürk, yolcuların inmek için sinyal vermesine rağmen, durakta durmamış, az ilerideki trafik lambasına kadar gidip orada açmıştı kapıları. Otobüs durduğunda, arka sağ tekerleğin bulunduğu yerden bir çığlık koptu. Hatice ‘nin çığlığıydı bu. Kaldırıma çok yaklaşan otobüsün ön sağ aynası, Hatice'nin kafasına çarpmıştı.

    Görgü tanıkları şoförü suçladı

    Hatice, hemen hastaneye kaldırıldı. Maalesef, çarpma anında kafatasında meydana gelen çökme, Hatice'yi aldı götürdü bu dünyadan. Olay sırasında otobüste bulunanlar ve çevreden olayı görenler, hep şoförü suçladılar. Görgü tanıkları, ‘‘Şoför çok sinirli idi. Yol boyunca, sürekli tartıştı yolcularla. Hatta, inecek kişiler olmasına ve sinyal düğmesine basılmasına rağmen, kazanın olduğu Harbiye Otobüs Durağı'nı pas geçti, az ilerideki kırmızı ışıkta durdu. Otobüs kaldırıma da çok yaklaşmıştı. Bütün hata onundu’’ dediler.

    Para cezasına çarptırıldı

    Şoför Tuncay Küçüktürk, bir sonraki gün çıkarıldığı mahkemede serbest bırakıldı. Sürücü hakkında, mahkemede, tedbirsiz-lik, dikkatsizlik sonucu ölüme sebebiyet vermek suçundan, 5 yıl hapis istemiyle dava açıldı. Daha önce de tedbirsizlik, dikkatsizlik sonucu bir kişinin yaralan-masına neden olduğu için Bakırköy 2. Asliye Ceza Mahkemesi tarafından para cezasına çarptırılan Küçüktürk, olaydan sonra ve duruşmalarda verdiği ifadelerde, hep suçlamaları reddetti. Durakta yolcu indirdiğini ve hareket ettiği anda otobüsün arkasından bir ses geldiğini ifade eden Küçüktürk, ‘‘40 kilometre hızla gidiyordum. Yaya çıkma ihtimali olduğu için sol tarafa bakıyordum. Duyduğum ses üzerine, arka sağ tekerlekle kaldırım arasına sıkışan yayayı gördüm. Yolumdan gidiyordum, suç yayadaydı’’ dedi.

    Rapora göre 5/8 suçlu

    Olay yerinde inceleme yapan bilirkişi heyeti, raporunu hazırladı. Rapora göre, Hatice Alkan 5/8 oranında kusurlu bulunurken, sürücü Küçüktürk'ün de 3/8 oranında kusurlu olduğu belirtildi. Raporda, hem Hatice Kalkan'ın, hem de Tuncay Küçüktürk'ün, bordürün kenarına çok yakın oldukları belirtildi. Kalkan'ın kendisi için tehlike teşkil etmesi muhtemel olan otobüs yolunun sol tarafını kontrol altında tutmayarak, yolun geçmeye müsait olmasını beklemediği kaydedildi. Küçüktürk'ün ise bilhassa yaya geçidinin bulunduğu yerlerde daha dikkatli olması gerektiği, Kalkan'ın bulunduğu sağ tarafa dikkat etmediği ve sağ ön aynanın kafasına çarparak ölüme neden olduğu ifade edildi.

    Ablanın örnek mücadelesi

    Öldüğü için kendini savunamayan kardeşinin haklılığını ispatlamak amacıyla yola çıkan Emine Kalkan, kazalarda mağdur olan insanlarla bir araya gelerek, trafik kazalarıyla mücadele etmek amacıyla bir dernek kurdu. Emine Kalkan ve arkadaşlarının temellerini attığı Kırımızı Işık Kazaları Araştırma ve Önleme Derneği, son yıllarda artış gösteren trafik kazalarına karşı örnek bir mücadele sergiliyor. Kalkan, kazalarda ölen ya da yaralanan insanların haklarını savunmak, olmamış kazaları engellemek için bir araya geldiklerini söylüyor.



    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı