"Bilinmeyen numaralara" 22,9 milyon lira harcadık

AA
11.12.2014 - 12:03 | Son Güncelleme:

Türkiye'de vatandaşlar, "bilinmeyen numaraları" öğrenmek için bu yılın üçüncü çeyreğinde 22,9 milyon lira harcadı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) verilerine göre, telefon rehberlik hizmeti veren 8 işletmeci, yılın üçüncü çeyreğinde toplam 22,9 milyon lira gelir elde etti. Söz konusu dönemde, bilinmeyen numaralara harcanan para, 16 milyon 803 bin 773 lira olan bir önceki çeyreğe göre yüzde 36 arttı.

Üçüncü çeyrekte, işletmecilere gelen toplam çağrı sayısı 10 milyon 530 bin 948 oldu. Bu dönemde 21 milyon 483 bin 555 isimle, 4 milyon 226 bin 633 adet
ise numara ile sorgulama yapıldı.

Rehberlik hizmeti işletmecileri arasında çağrı süresi ve sayıları açısından en büyük pazar payı, BN Telekom'un olurken, onu 11818 Rehberlik ve Plus Telekom izledi.

Gelişen teknolojiyle birlikte klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010'dan sonra ivme kazandı. Önceleri, halk arasında "bilinmeyen numaralar" olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veritabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118'li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına, daha sonra nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu.

2014 yılı 3. çeyreği itibarıyla rehberlik hizmetlerinde çağrı sayısı açısından şirketlerin pazar payları şöyle:

İşletmeci Pazar Payı (Yüzde)
BN Telekom 80,54
11818 Rehberlik 14,48
Plus Telekom 3,23
Jan İletişim 0,98
Infoline 0,49
Mega 0,19
Rehberlik Hizmetleri Servisi 0,09

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı