Bilgisayarlı eğitime bakış

Güncelleme Tarihi:

Bilgisayarlı eğitime bakış
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2005 10:12

Uzun süredir, eğitimde bilgisayar kullanılmasının şart olduğunu, gelecek nesillerin bu sayede daha başarılı olacağını ve Türkiye'nin daha kaliteli insan gücüne kavuşacağını vurgulayan Türkiye Bilişim Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜBİSAD), halkın eğitim sistemine ve bilgisayar kullanımına ilişkin görüşlerini öğrenmek üzere bir araştırma yaptırdı.

Haberin Devamı

CRC Research & Consultancy tarafından Ekim-Kasım 2005 döneminde yapılan bu araştırmada, 1000 yanıt vericinin yaş, cinsiyet, hedef örneklem kriterleri doğrultusunda, kantitatif araştırma tekniklerinden yüz yüze görüşme metodu kullanılarak bulgular elde edildi.

Araştırmanın temel sonuçlarını şöyle özetlemek mümkün:

TÜBİSAD, bu araştırma sayesinde öncelikle, halkın gözünde genel anlamda eğitim sorunlarının neler olduğunu ortaya koydu. Katılımcıların yanıtları, okullarımızdaki en öncelikli sorunun öğretmen eksikliği olduğunu gösteriyor.

Okulların Öncelikli Sorunları Neler?

Öğretmen eksikliği %22
Kalabalık sınıflar %19
Branş öğretmeni eksikliği %16
Okulların bakımsız olması %15
Okul sayısının yetersiz olması %12
Laboratuar eksikliği %9
Diğer %4
Öğretmenlerin eğitim eksikliği %3

Haberin Devamı

Türkiye'deki okullarda bilgisayar eğitiminin yaygınlaşması ve bilgisayar sayısının artması konusunda bugüne dek birçok çalışma yapan TÜBİSAD'ın araştırması, halkımızın bilgisayara bakış açısını göstermesi açısından da önem taşıyor. Katılımcıların %19'u bilgisayarın kendileri için teknolojiyi ifade ettiğini belirtiyorlar. Bilgisayar hakkında bilgi sahibi olan fakat maddi imkansızlıklar nedeniyle çocuğuna bilgisayar alamayanlar ise, bu durumdan duydukları üzüntüyü özellikle ifade ediyorlar.

Bilgisayar Ne İfade Ediyor/Nerede Kullanılıyor?

Teknoloji %19
İş amaçlı %15
İletişim/Haberleşme %12
Kolaylık %9
Hız/Zaman %7
Bilgisayar kullanmıyorum %7
İnternet %6
Bilgiye ulaşma %5
Ödev/Okul %4
Cevap yok %4
Gelişim/Yenilik %3
Oyun %3
Eğlence/Sörf %3
Diğer %2
Sınırsız/Sonsuzluk %2

TÜBİSAD bu araştırmayla, okullardaki bilgisayar açığının oranına ilişkin görüşleri de ortaya koyuyor. Katılımcıların büyük bölümü, okullardaki bilgisayar açığının özellikle %50-90 arasında olduğunu tahmin ediyorlar. Bazı katılımcılar okulların velilerden sürekli para topladığını, bu paralarla okula bilgisayar alınabileceğini belirtiyorlar.

Sizce Okullardaki Bilgisayar Açığı Ne Kadar?

%50-%90 arası %46
%30-%50 arası %42
%90 ve üstü %9
%10-%30 arası %3

TÜBİSAD'ın araştırması, eğitimde bilgisayar kullanılmasının önemi konusunda halkımızın bilinçli bir yaklaşım sergilediğini gösteriyor. Eğitimde bilgisayarın "önemli" olduğunu söyleyenlerin oranı %47; "çok önemli" olarak tanımlayanların oranı %19; "olsa iyi olur" yanıtını verenlerin oranı da %29. Bu rakamlar bir araya getirildiğinde, katılımcıların %95'inin eğitimde bilgisayar kullanılmasını desteklediği ortaya çıkıyor. Katılımcılar, böylesine önemsedikleri "eğitimde bilgisayar" konusunda, öncelikle üst düzey resmi görevlilerin halka örnek olması gerektiğini düşünüyorlar. Ayrıca, okullara bilgisayar sağlayan kişilerin de ödüllendirilmelerini, isimlerinin bu şekilde yaşatılmasını bekliyorlar.

Haberin Devamı

Bilgisayar eğitiminin verilmesi için en uygun dönemin hangisi olduğu sorusuna ise katılımcıların büyük bölümü "öğrenim döneminde" yanıtını veriyor (%28). Bu yanıt, eğitimde bilgisayarın önemi konusunda verilen yanıtla tutarlılık gösteriyor.

Bilgisayar Eğitimi İçin En Uygun Dönem Hangisidir?

Öğrenim dönemi %28
Her zaman %25
İlköğretimde %20
İhtiyaç duymayı beklemeden %12
Cevap yok %8
Diğer %6

TÜBİSAD'ın araştırması, eğitimde bilgisayar kullanılmamasının sakıncalarını da ortaya koyuyor. Bu soruya verilen yanıtlarda, iş hayatına ilişkin yorumlar ön plana çıkıyor. Katılımcıların %36'sı böyle bir durumda iş hayatında zorluk yaşanacağını belirtirken, %27'si de iş hayatına girişte zorluk yaşanacağını, yani iş bulma olasılığının düşeceğini ifade ediyor. Bu yaklaşım aslında, eğitimde bilgisayar kullanımının uzun vadeli faydalarına olan inancı da simgeliyor.

Haberin Devamı

Eğitimde Bilgisayar Olmazsa Ne Olur?

İş hayatında zorluk %36
İş bulmakta zorluk %27
Güncel bilgilere ulaşamama %19
Kendini eksik/yetersiz hissetme %9
Cevap yok %5
Diğer %4

TÜBİSAD'ın, halkımızın bilgisayar ve eğitimde bilgisayar kullanılması konusundaki bilinç düzeyini gözlemlemek üzere yaptırdığı bu araştırmada, katılımcıların bazı ifadeleri de yer alıyor. Bunlardan en dikkat çekicileri: "Bilgisayarlı eğitimde çocuklar daha güncel bilgilere ulaşabilir"; "Bilgisayar kullanmak zaman ilerledikçe bir zorunluluk haline geliyor"; "Sadece bilgisayar olmaz, İnternet de olmalı".

Gerek araştırmadan çıkan sonuçlar, gerekse katılımcıların yukarıda belirtilen sözleri, AB eşiğine gelmiş olan ülkemizde, bilgisayarın yararları konusunda bilinç yaratma çalışmalarının önemli yol kat ettiğini gösteriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!